Artritis psoriatica of spanning

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Artritis psoriatica of spanning

Berichtdoor Zootopia74 » vr jan 29, 2016 10:54 am

Hoi,
Ik ben half oktober gestopt met mtx. Gebruik nu meloxicam.
De laatste 8 weken lijkt het weer bergafwaarts te gaan...
Echter niet op de plekken waar ik eerst last had (voeten). Ik heb echter wel last van mijn schouders en de overgang van nekwervels naar rugwervels. De fysio constateerd dat de spieren erg stijf en hard zijn (ik ook door pijn als ik word behandeld, met name de spier en pees aanhechtingen zijn erg pijnlijk.
Ik ben na een jaar weer ca 60%. aan het werk. Best pittig en te doen, maar goede balans is nog lastig. Vandaag blijf ik bijv thuis, want het gaat niet. Volgende week hopelijk weer beter.

Heeft iemand ook last van spierspanning in schouders en nek? Ik zou graag even een spierverslapper willen om even rust te hebben in mijn schouders en nek... Iemand advies of ideeën?

Groet
Dion
Zootopia74
Lid

Reumavorm: Artritis psoriatica

Re: Artritis psoriatica of spanning

Berichtdoor martje » vr jan 29, 2016 11:57 am

Hoi Zootopia74 .
Is het wel spierspanning ?
A.P. staat bekend om pees aanhechting ontstekingen (wordt wel meer verward met knopen en spanningen in de spieren ) , als een behandeling erg pijnlijk is stoppen hoor !
Heb er zelf ook veel last van en ze moeten er echt afblijven , geneest weer met rust , ontstekingsremmers .Wel blijven bewegen is voor de doorbloeding beter .
Beterschap ,groetjes van Martje .
martje
Lid

Reumavorm: A.P. en artrose.

Berichtdoor rianne55 » za jan 30, 2016 2:59 pm

Ik doe nu acupunctuur en dan zet ze 6 naalden in mijn nek. Was stijf na 2 keer kan ik het al beter bewegen. Misschien iets voor jou.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor Zootopia74 » ma feb 01, 2016 12:40 pm

Dank voor jullie reacties. Ik heb de reumatoloog een mail gestuurd. Mijn knie wordt langzaam onverklaarbaar steeds dikker. Lijkt idd meer op pezen en aanhechtingen...
Zootopia74
Lid

Reumavorm: Artritis psoriatica

Keer terug naar Artritis Psoriatica