Hart luchten

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Berichtdoor eury » vr sep 08, 2006 4:29 pm

Yep, zijn er wel hoor..die af en toe wijntje drinken..zelf doe ik het niet..maar steek wel een peuk op..ook slecht..maar ja...

En als je leverwaarden goed zijn..met gebruik van MTX moet 1 wijntje er wel bij kunnen..ook is het wel oppasen met pijnstillers voor je maag en alcohol..maar 1 wijntje of een tablettje MTX meer maakt dat zoveel verschil uit dan ??...mogen toch nog wel ergens van genieten..oke het mag niet...maar mag zoveel niet he :wink:

Mag ook niet dweilen en stofzuigen ..doe ik ook als het kan..hahaha

groetjes eury
eury
Lid

Berichtdoor Ka » vr sep 08, 2006 5:26 pm

Ik dronk toch bijna elke avond wel 2 glaasjes.
Daarom doe ik nu maar even helemaal niets. Na de 1ste bloeduitslagen weten we hoe mijn levertje enzo reageert.

Heb met mezelf afgesproken, als het goed gaat neem ik er 1 op mijn verjaardag.

En ja, af en toe een peukje neem ik ook wel.
Het is wat je zegt, we moeten ons zelf af en toe kietelen, toch?

Manja, dat is wel een akelig idee, dat alcohol levensbedreigend kan zijn.
Heb je dat ook bij b.v. een kersenbonbon?
Ik kan me voorstellen dat je het niet altijd meteen proeft in bepaalde gerechten e.d.
Of moet je echt een flinke hoeveelheid binnen krijgen?

Grtjs Ka
Ka
Lid

Berichtdoor manja » za sep 09, 2006 12:48 am

Ik neem niets waar alcohol inzit dus ook geen kersenbonbon of zo.
Het probleem is dat alcohol en deze medicijnen elkaars werking enorm kunnen versterken. Ik slik ze al een jaar of 15 dus ik ben het wel gewend hoor.
manja
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Janneke » za sep 09, 2006 7:33 am

Welkom op dit forum Ka,

...sommige mensen (en juist artsen) kunnen inderdaad zo stom reageren...daar wordt je soms niet goed van....ik wordt daar ook heel boos maar vooral verdrietig van..

Voor mezelf heb ik ook gemerkt dat je hier op dit forum heel goed je hart kan luchten...en dat vind ik toch wel heel fijn hoor. Hier weten ze wel waar je over praat als je wat zegt of vraagt...er is altijd wel iemand die je antwoord kan geven...

Wat de wijn betreft: ik lust graag een wit wijntje, maar zolang ik medicijnen gebruik, durft ik er eigenlijk niet goed aan...ik heb zowiezo al een zwakke maag en je weet maar nooit hoe die combinatie uitpakt...

En alles op papier zetten? Altijd goed!
Dat doe ik al vanaf het begin....1999!
Ik heb het gisteren uitgeprint en meegenomen naar de reumatoloog en gezegd: hou het maar....hij was er blij mee, dan kan hij het op zijn gemak doorlezen.
Liefs Janneke
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor..
Janneke
Lid

Berichtdoor jannie » za sep 09, 2006 6:12 pm

Hoi. Ja dat doe ik ook altijd alles op papier
zetten. Dat vinden de meeste dokters fijn. Dat je op deze site je eigen goed kan uiten is inderdaad zo. Ik vind het een hele goede site. Heel erg fijn. Gr. Jannie.
jannie
Lid

Reumavorm: poly artrose

Vorige

Keer terug naar Artritis Psoriatica