Soms, ineens, ontzettende last van voet(en).

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Soms, ineens, ontzettende last van voet(en).

Berichtdoor Reku72 » di feb 09, 2016 4:17 pm

Hej,

Ik kan soms, opeens, erg last van mijn voet hebben, dat ik bijna niet meer kan lopen. :esad: Soms kan ik 's ochtends gewoon lopen en dan kan ik een paar uur later er niet meer op staan. Maar het kan ook zijn dat ik de volgende dag bijna nergens last van heb en gewoon kan joggen.... Het kan per dag erg wisselen, mijn collega's vinden het heel vreemd. Tja, ik kan het zelf ook niet verklaren, de ene dag gaat het beter als de andere dag.

Verder ben ik soms extreem moe. Ik heb afgelopen augustus een ijzerinfuusje gehad, dus eigenlijk zou het niet aan mijn ijzertekort/Hb moeten kunnen liggen. Heb ook erg veel last van rustpijn in voet(en), rechterknie en handen.

Vandaag maar thuisgebleven om effe rust te houden.

Komt jullie dit bekent voor? (Ik bedoel dus dat je de ene dag bijna niet kan lopen van de pijn en dat het de andere dag heeel goed gaat. Dus per dag erg wisselend.)

Groetjes Reku.
Reku72
Lid

Re: Soms, ineens, ontzettende last van voet(en).

Berichtdoor Lalage » di feb 09, 2016 8:44 pm

Welke vorm van reuma heb je?
Bij mij wisselt het ook erg per dag. In de ochtend is het soms echt afzien, maar als ik dan rustig doorloop gaat het in de loop van de dag beter.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Reku72 » wo feb 10, 2016 9:46 pm

Hej Lalage , Ik heb Artritis Psoriatica. Maar bij mij is het andersom: ik kan vaak 's ochtends nog wel lopen, maar in de loop van de dag krijg ik steeds meer pijn en kan er 's middags bijna niet meer op staan. Maar zoals gezegd nu ook last van mijn handen en ook zelfs een gek gevoel in mijn onderbenen. Had ik een paar jaar geleden ook. Toch maar eens aan de reumatoloog vragen of ik bloedproeven moet nemen.

Ben nu maar weer begonnen met Orudis Retard met Omeprazol. Krijg altijd erg last van mijn buik van Orudis, maar de reumatoloog heeft deze week vakantie en zou me waarschijnlijk maandag bellen. (Als ze tijd had....) Ik ga dan vragen of ik iets anders dan Orudis Retard kan krijgen, iets wat minder maagklachten geeft.
Reku72
Lid

Berichtdoor Clara G » vr feb 12, 2016 6:33 pm

Ik herken dat. Mijn handen zijn altijd in de ochtend stijf en worden naarmater de dag vordert soepeler. Maar mijn voeten hebben het omgekeerde. Die gaan later in de dag pas pijn doen. Gelukkig niet elke dag. Bij mij is het meestal als het koud is. Als ik de hele dag binnen ben gebleven heb ik geen last van mijn voeten. Misschien is dat bij jou ook een verklaring?
Clara G
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Berichtdoor rianne55 » do feb 25, 2016 1:47 pm

Ook heel wisselend met pijn in mijn voeten. Ik raak er aan gewend. De ene dag loop ik iedereen er uit en de volgende dag heb ik weer pijn en dan loop ik mank. Is dat mensen het tegen mij zeggen,anders loop ik gewoon zo. Wat mij goed helpt is een manuele therapie en die maakt mijn voet los.en MBT schoenen,datis een ronde zool onder je schoen,dan wikkel je goed je voet af.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor Reku72 » do feb 25, 2016 10:44 pm

Hej,

Had de laatste weken echt ontzettend last van mijn rechtervoet. Kon dus na een paar uur echt bijna niet meer lopen. Had Orudis Retard, maar daar krijg ik zo'n last van mijn maag van (ook in combinatie met Omeprazol). Ik vroeg om iets anders dan Orudis Retard, wat beter is voor je maag. Maar die medicijnen schijnen weer andere bijwerkingen te hebben, waardoor ze deze niet mocht uitschrijven. De volgende stap was dan methotrexaat, maar zo erg is mijn AP nog niet. Dus dat krijg ik gelukkig niet/hoef ik (nog) niet te hebben. Heb daarom afgelopen vrijdag 2 kortison injecties in mijn voet gekregen (was ook niet fijn :esad: ) en slik nu Arthrotec 's ochtends en 's avonds en moet zeggen dat het al een heel stuk beter gaat.

Groetjes Reku.
Reku72
Lid

Berichtdoor toedels » vr jul 01, 2016 2:25 pm

ppff alles is stijf strompel tree voor tree de trap af hoe meer ik beweeg hoe meer ik last van me voeten heb fietsen daarentegen gaat prima.
maar in dit regenachtige nederland is dat ook niet alles als je ook nog is copd hebt snik.
toedels
Lid

Reumavorm: ap

Keer terug naar Artritis Psoriatica