Wie heeft dat ook met Enbrel

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Wie heeft dat ook met Enbrel

Berichtdoor Mila » za apr 16, 2016 6:00 pm

Omdat ik vrij veel pijn heb en de Methotrexaat onvoldoende werkt, heeft de Reumatoloog Enbrel voorgeschreven. Ik was heel blij en vol goede moed heb ik vorige week geprikt. Ging prima, blij thuis, maar 's morgens werd ik wakker en het zweet liep van mijn lichaam af, hartkloppingen niet normaal, ik kon niet eens op bed blijven liggen. Op de bank in de kamer werd het niet veel minder, mijn bloeddruk opgenomen die was 200/104. Ik ben een poosje rustig blijven wachten en toen de huisarts gebeld, die verwees me naar de Reumatoloog. Ik diverse malen gebeld maar de lijn bleef in gesprek, dus naar het ziekenhuis toe, ik voelde me hondsberoerd. Bij de balie zeiden ze we bellen je thuis wel, maar ik zei ik wacht. Toen ze het bij de dokter ging vragen zei die dat het geen bijwerking was van Enbrel, als ik me niet goed voelde moest ik maar naar de huisarts. Thuis gekomen heb ik de klantenservice van Enbrel gebeld en die zeiden dat ze niet konden ontkennen dat dat gelinkt kon zijn aan Enbrel. Dat ik goed moest overleggen of ik wel een tweede injectie zou nemen. Heeft iemand er ervaring mee, ik zie er als een huis tegenop om nog een injectie te nemen, want je weet niet of de werking weer zo heftig is. Heeft iemand een gelijke ervaring??
Laatst bijgewerkt door Mila op zo apr 17, 2016 11:36 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Mila
Nieuw lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Re: Enbrel

Berichtdoor vrolijkmeisje » za apr 16, 2016 6:44 pm

Klinkt heftig!
Ik zou de huisarts en reumatoloog vragen om hierover te overleggen, want het kan niet zo zijn dat beide naar de ander wijzen.
En ook bij de reumatoloog nog een keer bespreekbaar maken wat de reactie van de klantenservice van Enbrel zei.
Goed voor te stellen dat je niet zomaar de volgende injectie zet!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Re: Wie heeft dat ook met Enbrel

Berichtdoor Beanie » zo apr 17, 2016 7:37 pm

Zo dat zijn heftige bij werkingen. Ik heb niet deze bijwerkingen gehad maar idd ook bijwerkingen die niet "voor zouden komen". zowel van de enbrel als de humira kreeg ik waanideeen (klinkt leuker als het is hahah). ik kreeg het idee dat mijn vriend (lees hij lag te slapen) mij wat aan ging doen, en ik moest me zelf snijden en dat soort nare ideeën. Mijn reum die heeft mij direct van de enbrel en de humira (beide aparte gebeurtenissen) gehaald en mij naar een psychiater gestuurd (zo heftig waren die ideeën) mijn reum vertelde mij dat dit geen bekende bijwerkingen waren maar de psych waar ik kwam die vertelde mij toch de medicatie niet meer te gaan gebruiken en mocht het toch niet anders kunnen dan onder begeleiding van een psychiater! Na het stoppen van de medicatie heb ik nooit meer deze waanideeën gehad.
Beanie
Nieuw lid

Reumavorm: Arthritis Psoriatica

Re: Wie heeft dat ook met Enbrel

Berichtdoor Arkan » zo apr 17, 2016 7:40 pm

Ik heb ook last van zweetaanvalletje, vooral 's avonds en 's nachts, maar ik heb het nooit gelinkt aan het gebruik van ENbrel.
Ik vermoed dat ik in de overgangsjaren beland ben, en ik vermoed dat het daarvan komt.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Keer terug naar Artritis Psoriatica