CBD olie iemand ervaring mee ?

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

CBD olie iemand ervaring mee ?

Berichtdoor Steffie89 » do jun 16, 2016 9:15 pm

Beste allen

Ik ga het met mijn ap over een hele andere boeg gooien. Ik heb gister Research gedaan naar CBD olie dit word verkregen uit de hennepplant en je word er niet High van. Overal op het internet lees ik goede resultaten met dit natuurlijke product. Ik vraag me af of er hier mensen zijn die dit ook gebruiken.

Zelf Ben ik vandaag begonnen met cbd olie en Ben heel benieuwd of mijn klachten wat verminderen en mijn psoriasis ook minder word. Ik heb goede hoop en baat het niet dan schaadt het niet toch.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Gr steffie
Steffie89
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Re: CBD olie iemand ervaring mee ?

Berichtdoor rianne55 » vr jun 17, 2016 12:31 pm

Het heeft bij mij niet geholpen,maar ik hoop voor jouw wel.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor Cees » zo jun 18, 2017 12:36 pm

Ik gebruik sinds 26 januari wietolie THC met CBD (20%/5%) en ik merkte na dat ik mijn spiegel had opgebouwd dat het stukken beter met me ging.
Ik heb nu nagenoeg geen reuma pijn meer. Heb alle gebruikelijke pijnstillers de deur uitgedaan. Ik ben inmiddels ook gestopt met enbrel wel spuit ik nog een keer per week MTX. a.s. woensdag moet ik weer na de reumatoloog ik ben zeer benieuwd hoe mijn bloedwaardes dan zijn. Ik wil ook graag stoppen met de MTX maar dat is nog even afhankelijk van de bloedwaardes. Ik red me wel met de olie :) 20 jaar pijn gehad kruiwagens vol ibuprofen en erger geslikt soms wel 2500 mg per dag. Ik raad iedereen aan om zich erin te verdiepen. Baat het niet het schaad ook niet. Succes gewenst. Groet Cees
Cees
Nieuw lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor adeb65 » di jun 20, 2017 12:53 pm

Hallo Cees,

welke vorm van reuma heb je?

ben ook benieuwd of je bloedwaarden verbeterd zijn!

Astrid
adeb65
Lid

Reumavorm: artritus

Berichtdoor Henk » di jun 20, 2017 4:48 pm

Cees heeft reumatoïde artritis en dat staat ook rechts aangegeven.
De VIJF berichten die hij hier schreef, gaan over wiet ( viewtopic.php?f=2&t=5787 )
en wietolie.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor adeb65 » vr jun 23, 2017 1:41 pm

oke, excuseer
adeb65
Lid

Reumavorm: artritus

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr jun 23, 2017 2:45 pm

Ik hoop dat je het stoppen van de Enbrel in overleg met je reumatoloog hebt gedaan Cees.
Ik ben 2 keer in mn leven gestopt met de medicatie. Heel langzaam afgebouwd, in overleg met de reumatoloog.
De eerste keer kwam de reuma in volle hevigheid terug nadat ik 9 maand niets had gebruikt. Het heeft daarna een jaar geduurd voor de reuma weer rustig was.
De tweede keer kwamen de klachten ook binnen een jaar weer terug, deze keer beperkt tot mijn handen en polsen, die inmiddels flink beschadigd bleken te zijn.
Twee jaar geleden heb ik een kunstpols gekregen, en de andere moet ik nog plannen.
Schade kan ongemerkt ontstaan, ook er geen ontstekingen in je bloedwaarden zichtbaar zijn.

CBD-olie zou ik alleen gebruiken om de pijn te bestrijden (ik heb het in de winter gekocht. Druppeltjes onder je tong houden, een halve minuut, zo smerig dat ik het flesje sindsdien niet meer heb geopend), niet om ontstekingen mee weg te houden.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Reumaat 2.0 » ma jul 03, 2017 12:01 pm

@ Vrolijk meisje:
Zelf gebruik ik zo'n 2 jaar CBD olie, eerst met die druppels inderdaad. Sinds een half jaar of iets langer is er echter ook een vorm van CBD die je kunt verstuiven e die vermengt met water (ging voorheen niet vanwege de olijfolie die erin zat).
Momenteel gebruik ik dus die verstuiver op verschillende manieren. Soms rechtstreeks op de tong verstuiven, soms doe ik het in mijn eerste kop koffie. Je proeft natuurlijk wel iets maar dat spoel je met je 2e kop koffie weg. Het kan ook in een fles water worden opgelost. Dit doe ik vaak wanneer ik bv met de auto een uur of langer ga rijden. De fles drink ik dan beetje bij beetje leeg en ondertussen komt die CBD olie ook mijn lichaam binnen terwijl je het minimaal proeft. En zo kan je zelf genoeg mogelijkheden verzinnen om het in te nemen.
Tip: http://dutchnaturalhealing.com/
Deze spray wordt ook nog eens beter opgenomen door je lichaam. Het is duurder dan druppels maar je hebt er minder van nodig. Lees zelf het verhaal er bij.

Succes!
Reumaat 2.0
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Berichtdoor Dani- » ma jul 03, 2017 10:56 pm

:roll: reclame..
Dani-
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor fliquid » ma jul 10, 2017 1:43 pm

Mijn ervaring is dat bepaalde soorten wiet me meer hielpen (indica) dan enkel cbd olie.
Het kost allebei handen vol geld per maand, en cbd olie is helemaal allejesus duur.
Ik gebruik een vaporizer-plenty of rol de wiet puur, cbd olie is idd super ranzig.
Maar wie boeit dat echt als het je ontspanning geeft in je spieren en verzachting op de pijnlijke plaatsen?

Ik vind dat ze niet enkel mensen die kanker of andere erge dingen waarvoor dit wel gegeven wordt dit mogen geven. Maar ook aan mensen met reuma. Helaas houden artsen zich extreem strickt en in mijn mening kortzichtig vast aan de lijst waar het kennelijk wel bij voorgeschreven mag worden.

Kortom, ik vind dat de combinatie thc en cbd meer helpt dan cbd olie alleen deed in mijn ervaring.
Bla bla bla... Bla bla bla AU!!
fliquid
Lid

Reumavorm: Poly-artrose

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma jul 10, 2017 6:05 pm

Ik ga aan een nieuwe biological beginnen, dus ik laat de CBD olie denk ik maar even links liggen.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Reumaat 2.0 » vr jul 21, 2017 10:06 am

@ Dani: ik wil de juiste info doorgeven zonder een heel verhaal te tikken. Het lijkt me dan het beste om door te verwijzen naar de site waar ik het over heb. Dus geen reclame, ik probeer lotgenoten te helpen, daarvoor ben ik na 2 jaar alleen lezen toch maar lid geworden van het forum. Om ook eens iets te schrijven. Krijg je meteen commentaar...

Maar afijn, ik gebruik CBD dus al een tijd.Ik bemerk verzachting van de pijn, helemaal zonder pijn lukt niet. En het is inderdaad duur, dat geef ik zonder meer toe. Het is ook maar de vraag of het aanslaat bij een nieuwe gebruiker dus een duur experiment. Werkt het: dan zit je goed, zo niet dan heb je pech: geld weg. Doorgaans bemerk je pas effect na enkele weken dus 1 flesje (verstuiver) zou voldoende moeten zijn. Is dat flesje leeg en je merkt niks zou ik ermee stoppen. Maar net als ieder (niet-chemisch) medicijn heeft het bij de 1 meer effect dan bij de ander.
Reumaat 2.0
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Berichtdoor Dani- » za jul 22, 2017 9:53 pm

Ja ik geef commentaar en daar sta ik nog steeds achter. Als mensen, die langer op het forum zitten, (zich hebben voorgesteld, en al in een aantal topics hebben gereageerd), een tip geven, is het naar mijn idee geen reclame.

De manier waarop jij schrijft riekt enorm naar reclame. Handige tips voor gebruik, waarom de dure koop juist goedkoop is, omdat je veel minder gebruikt en dan nog een verwijzing naar een website.

De reumalijder wordt, door graag verdienende mensen, vaak benaderd. Mijn product voor verlichting helpt echt, linkje erbij, pijnvrij of vermindering dat willen we toch?
Dani-
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Henk » zo jul 23, 2017 1:28 am

Wat ik hierboven schreef over ene ''Cees" geldt uiteraard ook voor "Reumaat".
Ik ben het dan ook helemaal eens met Dani en ze verwoordt het daarbij heel wat fatsoenlijker dan dat ik het had gedaan.
Mijn haat ten opzichte van alles en iedereen die ook maar in de buurt van kwakzalverij komt groeit nog steeds en mensen die een slaatje proberen te slaan uit de ellende van anderen mogen wat mij betreft....
Ohnee... ik zou me inhouden. :roll:
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Keer terug naar Artritis Psoriatica