artritis psoriatica

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

artritis psoriatica

Berichtdoor toedels » do jun 30, 2016 11:08 am

Zijn er meer mannen of vrouwen met deze aandoening die kampen met slijmvliezen die geirriteerd zijn bv neus,oren slikproblemen.
En zijn jullie ook zwaar op de buik netjes gezegt.
toedels
Lid

Reumavorm: ap

Re: artritis psoriatica

Berichtdoor tinus » do aug 11, 2016 7:58 pm

Hallo,

Jammer dat je in de onderwerpregel je probleem niet alvast aangeeft, bijvoorbeeld "geïrriteerde slijmvliezen".
Dan krijg je misschien meer respons :?

Ik heb inderdaad af en toe gruwelijk jeuk in mijn oren (overigens is dat geen slijmvlies maar huid) door de psoriasis. Daar heb ik druppels voor.
En ja: ook soms flinke keelpijn. En dat kan ook zomaar ineens weer over zijn (en ook dat is denk ik geen slijmvliesprobleem).

Ik weet niet wat je bedoelt met "zwaar op de buik".
Je hoeft hier niet 'netjes' te zijn hoor :ewink: Noem de dingen maar gewoon bij de naam, da's duidelijker 8)
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor toedels » do aug 11, 2016 9:19 pm

ik bedoel dus dik op de buik verder nergens
toedels
Lid

Berichtdoor tinus » vr aug 12, 2016 4:18 pm

Dat zal met leeftijd te maken hebben. Als je ouder wordt, verandert je figuur.
Je mooie wespentaille verdwijnt en daarvoor in de plaats krijg je zwembandjes. Het is niet anders :ewink:
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Berichtdoor toedels » vr aug 12, 2016 4:46 pm

haha die heb ik nooit gehad die wespentaille maar is zo op geblazen je zou bijna denken ze is 4 maanden zwanger nou dat echt niet benne we te oud voor
toedels
Lid

Berichtdoor Bertho van Neerbos » ma aug 22, 2016 2:11 pm

Op beide ellebogen en scheenbenen heb (inmiddels had) ik grote plekken met schilverige huid. Ook in de oren en op de hoofdhuid is het soms best erg. Via de reumatoloog slikte ik methotrexaat. Man, wat werd ik daar misselijk van. Tot een paar weken geleden werkte maar 1 ding. Vakantie in het buitenland met veel zon (en drank :-) Op vakantie sprak iemand over CBD olie en ik dacht: "Ach, ik heb alles al geprobeerd". 't Zal toch niet werken, net als al het andere. Uiteindelijk toch geprobeerd en warempel. Binnen enkele dagen namen de pijnklachten in m'n gewrichten af en inmiddels zijn de huidplekken voor 80% verminderd. Prettige bijkomstigheid is dat je er ook nog eens goed van kan slapen. Hier een link van hetgeen wat ik koop. Inmiddels heb ik geen gewrichtsklachten meer en ben ik een gelukkig mens. Hier vind je een voorbeeld van wat ik momenteel gebruik: http://www.cibdol.com/nl/home/75-cbd-olie-10ml.html
Bertho van Neerbos
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Berichtdoor tinus » ma aug 22, 2016 6:40 pm

Bertho van Neerbos schreef:slikte ik methotrexaat.

Slikte? Ben je daar dan mee gestopt? :shock:

Zoals het er nu staat lijkt het net alsof je klachten verdwenen zijn door die olie.
Maar CBD-olie geneest geen AP. En ook geen psoriasis.
Was dat maar waar...

Maar daar kom jij vanzelf achter als je écht AP hebt :mrgreen:
tinus
Lid

Keer terug naar Artritis Psoriatica