Infraroodsauna

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Infraroodsauna

Berichtdoor clineke » vr nov 25, 2016 10:20 am

Hallo, ik heb reeds verschillende jaren Atritis Psoriatica, beneen 52 j.vrouw en woon in België, momenteel neem ik biologicals eens in de maand met inspuiting en indien nodig ontstekingsremmers(lees bijna elke dag). Ik heb gelezen dat als je in een infraroodcabine gaat met die aandoening, je veel minder pijn zou hebben, en zelfs van de medicatie zou kunnen afgeraken, nu is mijn vraag, wie heeft ervaring met zo'n infraroodsauna/cabine?
Elke dag met pijn opstaan en gaan slapen is slopend, dat moet ik jullie niet vertellen, ik zou al heel blij zijn mocht die I.R. sauna er iets aan zou kunnen verhelpen.
clineke
Nieuw lid

Reumavorm: PSA

Re: Infraroodsauna

Berichtdoor Wrenchman » za nov 26, 2016 1:39 am

Goede vraag, al meerdere malen gesteld hier op het forum. (even zoeken)

Afgelopen week was ik op vakantie in België in een vakantiepark aan de kust. In onze bungalow zat een infraroodcabine. Ik heb er geen gebruik van gemaakt omdat ik niet de tijd heb gevonden die ik mijzelf ervoor wou gunnen.
Maar misschien is het een idee voor jou (en de mensen die na jou deze vraag stellen) om eens een weekend of midweek een dergelijke bungalow te huren om het zelf te ervaren. De meeste mensen met reuma hebben de klachten blijkbaar het ergst in het najaar en de winter. Ideaal om een goedkoop verblijf te boeken in het naseizoen. :)
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor clineke » za nov 26, 2016 7:59 am

Dank voor je antwoord Wrenchman, ik mag er dit weekend eentje uittesten bij de leverancier hier in België, een weekendje boeken zit er voor mij jammer genoeg niet in, spijtig dat jij de cabine niet kon uittesten. Alleen de warmte al zal voor mij deugddoende zijn denk ik, maar het is toch een hele investering, dus even bezinnen alvorens te beginnen;) Wat de topic van de infraroodcabines betreft heb ik hier nog niets kunnen vinden.
clineke
Nieuw lid

Reumavorm: PSA

Berichtdoor Wrenchman » zo nov 27, 2016 12:07 am

Probeer dit draadje eens.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor clineke » ma nov 28, 2016 10:39 am