Behandeling peesschedeontsteking voet..

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Behandeling peesschedeontsteking voet..

Berichtdoor GrietR » ma feb 20, 2017 2:46 pm

Ik heb sinds begin dit jaar een peesschedeontsteking op de bovenkant van mijn voet, ter hoogte van de overgang van enkel naar de voet.
Ben nu een paar keer bij de fysio geweest. Hij heeft het een paar keer ingetapet en ik heb wat passieve oefeningen meegekregen, maar tot nu toe knapt het nog niks op.
Heb, op advies van de fysio, vorige week contact gehad met mijn reumatoloog over eventueel ophogen van de ontstekingsremmers. Hij gaf aan dat ik in principe al het maximale aan ontstekingsremmer heb , maar dat een eventuele verhoging ook eigenlijk nooit effect heeft. Zijn advies was om consequent vier maal daags Voltaren te smeren. Is het binnen twee weken niet over dan zou er een injectie in moeten. Nu zit ik hier niet zo op te wachten en ik vraag mij af of dat wel helpt.
Zo googelend op internet kom ik qua behandeling ook heel verschillende dingen tegen; koelen of juist warmte erop, rust nemen of 'gewoon' blijven lopen, spalk/gips, en dus de injectie.
Als ik er sta heb ik geen last, lopen gaat ook vrij goed (zolang ik mijn voet niet omhoog trek). Tenen naar mij toe halen is zeer pijnlijk en voet omhoog trekken dus ook.
Is er iemand die dezelfde of soortgelijke klachten heeft (gehad) en wat voor behandeling heb je gehad. En heeft iemand tips?
GrietR
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Re: Behandeling peesschedeontsteking voet..

Berichtdoor Hermione » di feb 21, 2017 12:21 pm

ik heb jaren getobt met peesontstekingen onder de voeten. Het begon bij de hakken, en breidde uit naar de hele peesplaat onder de voeten. Wat mij uiteindelijk hielp, was inderdaad meer medicatie, en rust. Ik kon er op een gegeven moment ook niet meer op lopen, en ben op de bank beland, maar vanaf daar is het heel langzaam aan opgeknapt. In totaal wel 2 jaar mee onderweg geweest, maar eerste jaar zonder behandeling, omdat ik toen nog geen diagnose had.
Injectie in de voet durfde ik niet zo goed aan, daar zit zoveel vlak op elkaar. Ik heb wel een paar extra injecties prednison gehad (gewoon in een spier op een algemene plek zeg maar), naast de prednison en mtx die ik al slikte.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Re: Behandeling peesschedeontsteking voet..

Berichtdoor GrietR » di maart 14, 2017 11:05 am

Bedankt voor je reactie. Ik heb er sinds begin januari last van. Hoewel ik absoluut niet bang ben aangelegd wat injecties betreft, zie ik deze toch niet zitten. Ik ben dat ook (nog) niet van plan...
Ik merk inderdaad wel dat rust helpt, maar het nadeel is dan weer dat als het beter aanvoelt ik meer ga lopen. En uiteraard leidt dat ertoe dat ik een dag later merk dat ik weer terug bij af ben.
Maandag over een week moet ik weer naar de reumatoloog, dat wacht ik eerst maar af..
GrietR
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Keer terug naar Artritis Psoriatica