Effe mijn verhaal kwijt

In dit forum kun je terecht met vragen over artritis psoriatica (AP).

Moderator: Martijn

Effe mijn verhaal kwijt

Berichtdoor talke » za maart 10, 2007 1:31 am

Ik moet effe mijn verhaal kwijt. Denk dat jullie me wel begrijpen met wat er aan de hand is.

Heb het effe helemaal gehad. Ik weet nu sinds afgelopen zomer dat ik AP heb en ben toen ook met medicijnen begonnen. Maar vanaf het eerste momen gaat het keer op keer fout met de medicijnen aangezien ik keer op keer dood ziek word of zo'n erge allergische reactie dat ik er keer op keer mee meot stoppen en als ik ze dan eindelijk een maand of drie vier slik werken ze vaak nog niet. Ik ben nu vanaf het moment dat ik begonnen ben met medicijnen voor AP alleen nog maar ziek geweest en ga daarbij toch naar school want zit in een examen jaar en wil graag een aantal certificaten halen en dan volgend jaar de andere certificaten.

En ben een paar weken geleden naar een ander ziekenhuis gegaan voor een second opinion heb ik weer andere medicijnen gekregen en het enige wat ik er zo ongeveer van doe is braken want eten houd ik maar met moeite binnen. En daar vermoede de arts dat ik nog een andere vorm van reuma heb dat krijg ik komende week te horen.

En daarbij heb ik het gevoel er helemaal alleen voor te staan. Want ik woon sinds vorig jaar op mezelf en moet zelf het huishouden doen enz. En als ik dan een keer vraag aan mijn moeder om me een keer te helpen dan krijg ik te horen dat ik dat zelf goed kan en dat ik me niet aan moet stellen of als ik vraag of ze me kan helpen met papieren invullen dan zegt ze ook direct dat ik dat goed zelf kan terwijl ik amper een pen vast kan houden en hoog uit 2 minuten kan schrijven aangezien ik mijn rechter hand niet helemaal kan gebruiken. Maar mijn ouders accepteren niet dat er wat aan de hand is en vinden dat ik me aanstel en dat ik alles maar goed zelf moet kunnen. En ik probeer ook grotendeels alles zelf te doen ondanks dat ik pijn heb en me niet goed voel maar heb gewoon dagne dat ik bijna niks kan dat ik gewoon rustig aan moet doen maar dat zien hen niet.

Sorry moets effe mijn verhaal kwijt. Begin een beetje geprikkelt te worden omdat ik steeds tegen 'muren' oploop ook omdat ik tot 2 jaar terug altijd veel gedaan heb en heel lang wedstrijd sport gedaan heb maar dat is grotendeels allemaal weg gevallen en ben nu wel weer opzoek naar iets anders want kan gewoon niet stil zitten.
Als je vertrouwt op Hem overwin je alles
talke
Lid

Berichtdoor manja » za maart 10, 2007 3:08 am

Onbegrip komt veel voor bij reuma, maar ik vind dat jij je er kranig doorheen vecht hoor, logisch dat het soms erg moeilijk is, zeker als je pijn hebt.
Afbeelding
manja
Lid

Reumavorm: ra

effe mijn verhaal kwijt

Berichtdoor tange » za maart 10, 2007 10:06 am

Dapper hoor dat je zoveel doet om er bovenop te komen en dat je op je zelf woont. Wat vreselijk jammer dat je er niet met je ouders over kan praten en dat ze zo weinig begrip tonen. Heb je wel vrienden waar je je verhaal bij kwijt kunt? Je hebt in ieder geval ons toch?
Blijf hopen en vertrouwen hoor meid! Er zal zeker een medicijn komen waar je wel tegen kan.

groetjes Carla
pluk de dag
tange
Lid

Berichtdoor jose » za maart 10, 2007 8:01 pm

Dikke knuffel meis
Wie met weinig tevreden is bezit alles
jose
Lid

Berichtdoor talke » za maart 10, 2007 10:07 pm

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden.

Ik heb wel vrienden die het accepteren en waar ik goed mee kan praten. Ik ga ook de zomer gewoon met hun mee naar amerika en we hebben daar ook dingen over af gesproken dat ik gewoon aan kan geven als het neit gaat en er word ook geprobeert rust momenten in te bouwen op de dagen dat het gaat wnat het gaat neit elke dag aangezien we daar ook naar een conferentie gaan. En mijn vrienden proberen me ook te helpen en te steunen in de dingen die ik doen en af en toe als het niet geod met me gaat en ik ga wel door dan wijzen ze me er ook op en dan spreken ze me er ook gewoon op aan of het wel verstandig is om bepaalde dingen te doen.
Als je vertrouwt op Hem overwin je alles
talke
Lid

Keer terug naar Artritis Psoriatica