Ik ben Dries, 21. Ik heb al tijden langzaam verergerende klachten, het leek me eens tijd op internet met lotgenoten te kletsen, en waar kan dat nu beter dan hier.
Ik heb om te beginnen een vraagje; Ik ben na Huisarts>Podotherapeut>Huisarts doorverwezen naar de Orthopeed, maar ik weet niet of dat de beste plek is om te beginnen.
Mijn klachten; Pijn bij druk, alsof er veel te hard op iets geduwd wordt. Symmetrisch, langzaam verergerend (niet bij vlagen, gewoon in een rechte lijn). Begon in voeten (inmiddels ondraaglijk, zelfs als ik zit is het al te veel druk, dus staan/lopen is ellende), inmiddels zijn knieeen en handen ook duidelijk achteruit gegaan. Geen zichtbare symptomen, geen verminderde beweeglijkheid, als ik plat lig nergens last van (pijn trekt dan langzaam weg, maar volgende dag begint het weer).
Misschien ongerelateerd, misschien niet; vaak hoofdpijn, snel duizelig (toen ik nog kon sporten tot bijna-blackouts toe), zeer snel buiten adem, hartkloppingen.
Ik heb geen flauw idee of dit bekend voorkomt bij mensen met reuma. Ik heb geen reuma kunnen vinden met een dergelijke omschrijving (maar dat zegt misschien niet zo veel), maar het is duidelijk dat het niet enkel in mijn voeten zit... Als ik eigenlijk beter naar reumatoloog kan gaan, bel ik liever nu al de huisarts, want elke maand in de wachtrij is een hel.
enige indicatie/ervaringen wordt zeer geapprecieerd!
Dries