Wrenchman hier.

Vertel ons even wie je bent en als je reuma hebt, wat voor reuma je hebt!

Moderator: Martijn

Re: Wrenchman hier.

Berichtdoor adeb65 » vr maart 29, 2019 4:20 pm

ik denk optie 1

en wat betreft optie 2, weten ze dat niet dan?
adeb65
Lid

Reumavorm: artritus

Berichtdoor Wrenchman » wo apr 24, 2019 12:11 pm

Vorig jaar al eens gedonder gehad met een kies aan de rechterkant, nu is links aan de beurt.

Onlangs had ik een afspraak staan om een gebroken vulling en een gaatje te laten herstellen. Dat was de hel op aarde. Verdovingen werkten niet, dus bijverdoven, ondanks dat ik mij groot probeerde te houden. Maar 1 van beide kiezen bleef pijn doen tijdens de behandeling. Ook met het vullen deed het zeer. Ik kon wel janken van ellende.

Erger was het toen 's avonds de verdoving helemaal uitgewerkt was en ik, met een koud pilsje aan het warm eten zat. Enorm kougevoelig en met zoet en zuur net zo. Af en toe fikse pijnscheuten erdoor.
Op dat moment was ik erg verkouden en de tandarts had gewaarschuwd voor wat napijn. Even leek het, na een paar avonden vroeg op bed, trouw stomen en sprayen van de neus en heel voorzichtig kauwen de goede kant op te gaan. Maar afgelopen paasweekend werd ik wakker van de kiespijn en begon ook mijn holte weer pijn te doen. Gister deed zelfs mijn hele linkerkant van mijn gezicht pijn inclusief oog en oor.

Vandaag heeft de tandarts een foto gemaakt en geconstateerd dat er een ontsteking zit. Vanwege de slechte bereikbaarheid en de lange wortels, heeft ze voorgesteld om de kies te trekken. Dat gaat de kaakchirurg straks doen. En daar heb ik GEEN zin in! Sterker nog, ik zie er enorm tegenop!
Maar goed, het is dit, of een wortelkanaalbehandeling waar ze amper bij kunnen komen. Er zou daarna ook een kroon op de kies moeten. Garantie dat het daarna goed blijft kan ze niet geven.

Dus maar hopen dat het meevalt en snel geneest.

Edit: De kies is er in 3 stukken en na een hoop gezaag en gebreek uitgekomen. Gelukkig wel pijnloos. Wel erg heftig om mee te maken dat eerst de bovenkant eraf gebroken wordt en dan het restant in stukken gezaagd wordt.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor adeb65 » wo mei 01, 2019 12:52 pm

hoi Wrench

waarom hebben ze niet geprobeerd de ontsteking vanaf de zijkant te verwijderen?
is bij mij dk 10 jaar geleden met succes gedaan(een apex noemen ze het)

toevallig 2 weken terug ineens weer dik(niet pijnlijk) dus naar de tandarts
die zegt er moet weer een apex , maar ik weet niet of dat nog kan, dus naar de kaakchirurg
die heeft het open gemaakt, en kon idd niet nog eens, dus kies getrokken ook, gelukkig in 1 stuk

meer last van de snee van de apex gehad dan van de kies eruit, nu over 4 maanden maar terug voor een implantaat, want wat een gat geeft dat in je mond
adeb65
Lid

Berichtdoor Wrenchman » zo mei 12, 2019 8:31 pm

Hoi Astrid,

Die kies was ik, toen ik er wat langer over nadacht, al wel veel vaker aan geholpen. Mijn vorige tandarts had het er toen al over dat er een kroon op zou moeten. Dat zag de huidige tandarts niet zo zitten, omdat er geen garantie gegeven kon worden dat het allemaal succesvol zou verlopen. En dan ben je weer een uur of wat zoet in de tandartsstoel en een paar honderd euro lichter.

Het is jammer dat de kies weg is, maar ik kan er inmiddels aardig aan wennen. Vroeg of laat zou het toch moeten gebeuren, denk ik nu.
Ik heb in ieder geval geen last meer van pijn aan die kies en dat is toch wel erg prettig!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor adeb65 » di mei 21, 2019 1:02 pm

hi Wrench

Ik kan nog niet erg wennen aan de grote leegte links onderin :-)

maar moet toch 4 maanden wachten eerst

fijn dat de kiespijn weg is!
adeb65
Lid

Vorige

Keer terug naar Wie is wie?