Ghb tegen pijn en vermoeidheid

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

GHB tegen pijn en vermoeidheid

Berichtdoor ThunderBunny » zo apr 22, 2007 3:35 pm

Beste mensen ik weet niet of men dit kan waarderen maar als ik lees hoe lotgenoten radeloos worden van FM en de bijbehorende pijnen wil ik dit toch wel kwijt.
een middel dat voor mij wonderen verricht is GHB!
GHB is de afkorting van Gamma-Hydroxy-Butyraat.
ghb is een lichaams eigen stof dat in je hersens wordt aangemaakt en wat er voor zorgt dat een mens in slaap komt.
ghb werdt vroeger in ziekkenhuizen gebruikt als een narcose middel.
Let op ik wil niet zeggen ga allemaal maar aan de GHB
ghb is bij correct gebruik minderschadelijk dan alcohol en tabak!
en veel minder schadelijk dan alle pillen die je slikt en die je maag opvreten.
als ik ghb gebruik dan heeft dat voor mij de volgende voordelen:
de pijn gaat helemaal weg!
de vermoeidheid gaat weg
het is een narcose middel dus het bevorderd het in slaap komen

je wordt er heel sociaal van je krijgt weer enorm veel zin om dingen te gaan doen/ondernemen
het bevorderd het aanmaken van spieren.
en zo zijn er nog wel meer voordelen.

LET OP! ik wil niet zeggen dat iedereen aan de ghb moet gaan
het is bij goed gebruik voor mij een wondermiddel maar bij verkeerd gebruik kan het dodelijk zijn!
maar als ik hier mee mensen kan helpen om van hun pijn en andere klachten aftekomen dan vindt ik het vermelden wel waard let wel is het uitgewerkt dan komen de klachten ook weer terug.
mocht je het willen uitproberen dan adviseer ik om eerst genoeg info over ghb inte winnen voor je het gaat gebruiken.
een pagina waar veel info over ghb te vinden is. is de site van meneer cactus. http://www.meneercactus.nl/mc/ghb/ghb.htm
mocht je nog vragen hebben kun je me altijd pm'en.
ThunderBunny
Nieuw lid

GBH

Berichtdoor tange » ma apr 23, 2007 8:27 am

Hoi,

Het lijkt me een wondermiddel als ik je verhaal zo lees. Zou voor iedereen een oplossing zijn!
Er zal echter een reden voor zijn dat niet iedereen dit krijgt.
Ik zal er eerst eens meer over lezen.

Heb je dit via de huisarts gekregen?

groetjes Carla
pluk de dag
tange
Lid

Berichtdoor Eigenwijs » ma apr 23, 2007 10:14 am

GHB is een drug die veel in het partycircuit gebruikt wordt om wat losser te worden.

Dit zegt de Jellinek kliniek erover:

Opname
GHB wordt snel opgenomen in het bloed. Via maag, dunne darm en lever komt GHB bij het hart. Het hart pompt het bloed met GHB naar de longen (om zuurstof op te nemen). Het hart pompt het bloed vervolgens naar de rest van het lichaam, onder andere naar de hersenen.

Effecten
Een deel van het bloed komt aan in de hersenen. Daar beïnvloed GHB de manier waarop zenuwen signalen aan elkaar doorgeven. Zenuwen doen dat met behulp van bepaalde stofjes. Deze stofjes worden overdrachtstoffen genoemd. Hoe GHB precies werkt is nog onduidelijk.
GHB beïnvloedt onder andere de overdrachtstof GABA. Deze stof heeft een remmende werking op andere overdrachtsoffen. Reden waarom je je ontspannen en ontremd voelt.
GHB beïnvloedt ook de overdrachtsstof glutamaat
Glutamaat wordt vooral geactiveerd, wanneer door afbraak van GHB de hoeveelheid GHB in je lichaam afneemt. Glutamaat heeft een activerende werking. Reden waarom sommige mensen zich na verloop van tijd juist actief en alert gaan voelen. Ook verklaart dit waarom sommigen mensen na out geweest te zijn, wakker worden met alert gevoel.
Een en ander kan ook te maken met de overdrachtstof dopamine. GHB zou in eerste instantie de afgifte van dopamine remmen. In de fase hierna zou de opgeslagen dopamine weer versneld worden afgegeven waardoor je alert wordt (Bron: CAM rapport, 1999) Zie ook Drugs in de hersenen op deze website.

Afbraak
GHB wordt razendsnel afgebroken in het lichaam. Zelfs na hoge doseringen is het na 8 uur niet meer in het bloed aantoonbaar.

Schrijver: Jellinek Preventie

Datum: 1 augustus 2005

In hoeverre zijn GHB en GBL verboden?
GHB (Gamma-Hydroxy-Butyraat) valt momenteel onder de "Wet op de Geneesmiddelenvoorziening" (WOG) en sinds oktober 2002 ook onder de Opiumwet. GHB is oorspronkelijk ontwikkeld als narcosemiddel. Ook wordt het in sommige Europese landen wel gebruikt als middel voor behandeling van bepaalde slaapstoornissen en behandeling van onthoudingsverschijnselen bij alcoholproblemen. De Wet op de Geneesmiddelenvoorziening verbiedt aan personen die daarvoor geen vergunning hebben om geneesmiddelen te maken of te verkopen. Iemand die deze bepaling in de wet overtreedt pleegt een economisch delict en kan gestraft worden met een gevangenisstaf van 6 jaar of fl. 100.000,- boete.

Sinds oktober 2002 valt het middel ook onder de Opiumwet, zodat de overheid meer mogelijkheden heeft om op te treden tegen de handel in GHB.

Tot 7 mei 1996 was GHB in smartshops verkrijgbaar. De Inspectie voor de Gezondheidszorg, de instantie die de controle op de Wet op de Geneesmiddelenvoorziening naleeft, heeft de verkoop van GHB dan ook verboden. Dat gebeurde nadat zes jongeren in het ziekenhuis moesten worden opgenomen na het gebruik van GHB.

In Nederland is GHB een niet-geregistreerd geneesmiddel. Dat betekent onder andere dat het niet is getoetst is op criteria als werking, schadelijkheid en deugdelijkheid. Om voor registratie als geneesmiddel in aanmerking te komen moeten over dit soort aspecten allerlei onderzoeksgegevens overlegd worden. Iemand die een geneesmiddel verkoopt waarvan de inschrijving is geschorst kan eveneens gestraft worden met een gevangenisstraf van 6 jaar.

Toch zou een apotheek als het middel uitsluitend voor eigen gebruik aangewend wordt, het in bepaalde gevallen wel mogen leveren. In de eerste plaats zal de apotheek dan een recept van een arts moeten hebben. GHB is zoals dat heet receptplichtig. Het is voorstelbaar dat een arts het bij een van bovengenoemde aandoeningen zou willen voorschrijven. Dat is overigens zeer onwaarschijnlijk omdat er voor de betreffende aandoeningen betere medicijnen zijn. De apotheker zal omdat het een niet geregistreerd geneesmiddel betreft, bij het recept de nodige vragen hebben. Zo zal hij van de arts zwart op wit willen hebben waarvoor hij de GHB wil voorschrijven. Verder moet de arts aan een aantal voorwaarden voldoen. Hij moet de patiënt erop wijzen dat het middel voor de betreffende aandoening, niet geregistreerd is en niet is getoetst op werkzaamheid en schadelijkheid. Voorts draagt de arts de volledige verantwoordelijkheid voor de behandeling, ingeval er iets mis mocht gaan. Tenslotte moet hij alle ziekteverschijnselen die ontstaan en toe te schrijven zijn aan GHB melden bij de Inspectie.

GBL (Gamma-butyrolacton) is een van de twee chemische bestanddelen van GHB.
In het lichaam wordt GBL omgezet in GHB en de effecten lijken sterk op elkaar. De benodigde dosis is echter kleiner waardoor de kans op overdosering reëel is.

Nadat GHB verboden was, is in smartshops een tijdlang GBL verkocht. GBL is nooit als geneesmiddel gebruikt maar het wordt wel ingenomen om functies van organen te wijzigen. Op die grond kan het met behulp van de WOG toch in beslag genomen worden. In ieder geval mag GBL op dit moment niet meer in smartshops genomen verkocht worden. Dat is gebeurd omdat in de flesjes GBL die daar verkocht werden toch minieme hoeveelheden GHB gevonden werden.

Plaatsingsdatum: maandag 03 februari 2003
Laatste wijziging: maandag 03 februari 2003

Bron: http://www.jellinek.nl

Ik kan me voorstellen dat het pijnstillend werkt omdat je hersenen hierdoor een aantal signalen van de zenuwen minder sterk binnen krijgen waardoor je dus in feite geen pijnsignalen krijgt.

Ik zou dit echter niet aanraden. Er zijn ook fm-patiënten die met anti-epileptica behandeld worden, die werken op een soortgelijke manier.
Alleen worden die medicijnen goed gecheckt en ben je dan onder behandeling van een arts. Zelf gaan experimenteren met dergelijke drugs vind ik geen aanrader.

Als je er zoveel baat bij hebt zou ik als ik jou was dit eens aangeven bij de (huis)arts ThunderBunny. Misschien kan hij je medicatie voorschrijven met een soortgelijke werking.
Eigenwijs
Site Admin

GHB????

Berichtdoor schoppen13 » ma apr 23, 2007 3:55 pm

Dit is wat het Trimbosinstituut er van zegt:

GHB is de straatnaam voor het middel GammaHydroxyButyraat (GammaHydroxyBoterzuur). Dit werd vroeger gebruikt als inslaapmiddel bij operaties. Vanwege de trage werking en de ongewenste nawerkingen wordt GHB niet meer op die manier gebruikt. GHB is verkrijgbaar als vloeistof, pillen en in poedervorm. Het is geurloos en smaakt een beetje zoutig.

* Verslavend? Bij intensief gebruik kan lichamelijke afhankelijkheid optreden. Geestelijke afhankelijkheid is mogelijk.
* Steeds meer nodig voor zelfde effect? Nee.
* Effecten korte termijn: Ontspannend en seksueel stimulerend. Bij hoge doseringen treden misselijkheid en duizeligheid op.
* Gevolgen lange termijn: Niet bekend.
* Belangrijk: Doseren is moeilijk en gaat vaak verkeerd.Combinatie met alcohol of andere drugs is gevaarlijk. Gevaarlijk voor mensen met epilepsie of hartklachten.

Volgens mij is dit dus gewoon een drug en zeker niet aan te raden als een soort wondermiddel.
schoppen13
Lid

Berichtdoor sas » ma apr 23, 2007 4:23 pm

het lijkt me gevaarlijk spul maar dat is morfine ook.
Het valt onder het rijtje xtc en coke wel dan is het voor mij mooi troep, maar goed dat is alles wat we silkken. doe mij dan maar dat wietje hoor.

Als dit in bepaalde dosissen voorgeschreven wordt door een arts prima, dat geld voor pred en andere zooi ook.
Maar ik zou er toch niet mee gaan expirimenteren hoor.
Ik heb pas iemand in mijn buurt weten sterven een coke en alcohol. niet mooi als je maar 26 bent.
Voorzichtig zijn dus.
Vroeger dacht ik dat mijn beperkingen mijn grenzen waren.
sas
Lid

Berichtdoor joyce » ma apr 23, 2007 8:05 pm

GHB de wrape drug?
mocht je overwegen het te nemen, alleen onder toezicht en onder begeleiding is mijn advies.
kijk uit met die drug...
joyce
Lid

Berichtdoor ThunderBunny » di apr 24, 2007 5:24 am

ik had deze reacties eigenlijk al verwacht
ten eerste is het geen drugs! het zit van nature in je lichaam en wordt gebruikt als narcosemiddel dat er mensen zijn die het als drugs gebruiken is wat anders.
als je je aan een paar regels houd dan valt het met het gevaarlijk zijn best wel mee.
voor niet alte langetijd kon je het in frankrijk op elke hoek van de straat legaal in de winkel krijgen als slaapmiddel.
je moet het ook wijs gebruiken.
dat wil zeggen niet elke dag.en als ik het gebruik om dat ik verga van de pijn zijn het lage hoeveelheden.
een "normale" portie is 4 ml voor mij is 1,6 ml genoeg om van de pijn af te zijn en die hoeveelheid is zo laag dat je er niets van merkt.
ik zal het er zeker eens met mijn huisarts over hebben zo snel ik een nieuwe huisarts heb gevonden mijn huidige daar ben ik helemaal klaar mee.
hoe het werkt met andere medicijnen dat weet ik niet dat zou je idd eerst even moeten overleggen met je huisarts.
maar mensen jullie moetten het niet overdrijven bij correct gebruik is er niks aan de hand.
ThunderBunny
Nieuw lid

Berichtdoor sas » di apr 24, 2007 9:18 am

lieverd prednisolon is ook een lichaamseigen stof maar op lange termijn gaan je bijnieren ervan stuk je zwelt op je botten worden week.... heel veel chemische stoffen benaderen een lichaamseigenstof of hormoon maar daarom wil het niet zeggen dat er geen risicos aanzitten.
en tuurlijk neem jij niet de hoeveelheden die er genomen worden als drug ik vind het wel triest dat je er dus blijkbaar wel makkelijk aankan komen. uiteraard is het fijn dat het jou helpt maar bedenk eens wat schade die drug al heeft aangericht in de levens van jonge mensen.
en niet naar jou dan maar de dealers van dat spul zijn de meest onverantwoorde mensen die er zijn.
Spring er voorzichtig mee om en geniet want jij hebt een hulpmiddel gevonden waar veel op hopen.

mien
Vroeger dacht ik dat mijn beperkingen mijn grenzen waren.
sas
Lid

Berichtdoor Priscilla© » di apr 24, 2007 10:23 am

eigenlijk gewoon uit nieuwsschierigheid wil ik ThunderBunny iets vragen.
je hebt het steeds over huisarts, maar ben jij niet onder behandeling van een reumatoloog nu je reuma hebt?
en zo ja, heb je alleen paracetamol voor geschreven gekregen of ook nog iets anders?
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

re:

Berichtdoor schoppen13 » di apr 24, 2007 2:21 pm

Klopt Mientje en zo zijn er nog wel meer lichaamseigen stoffen op te noemen.
Maar dat is toch wel heel iets anders dan het op chemisch gemaakte basis toedienen van die stof op deze manier.

Mijn vraag is wat de reden is waarop je met je huidige huisarts helemaal klaar bent, heeft t hier mee te maken?
schoppen13
Lid

Berichtdoor joyce » di apr 24, 2007 4:37 pm

ik heb niet gezegd dat je het niet moet nemen, dat moet iedereen voor zich weten. en tips zijn welkom.
toevallig is mijn vriendin door 4 russen verkracht met dit spul.
nu klap ik uit de school, moet ik ws niet doen maar bij mij valt het onder de categorie drugs, afblijven, om persoonlijke redenen.
ik weet het het heeft hier niets mee te maken, maar drugs drogeren net als elk ander medicijn waar iets van pijnbestrijding inzit.
drugs op zich is een naam voor spul dat niet alleen door junks wordt gebruikt hoor :wink:
alcohol drogeert ook.
nog even voor de duidelijkheid, ik was van mening dat ALS je het neemt, neem het onder begeleiding ga niet zelf experimenteren. (huh hoe schrijf je dat ook al weer :lol: )
dus niet negatief bedoelt maar kijk uit. als er mensen zijn die vergaan van de pijn en ooit eens denken goh ik heb ergens gelezen dat het helpt, het gaan proberen wil ik er toch een klein waarschuwinkje tegenaan gooien.

was niet bedoeld om je af te kraken ofzo hoor, vooral doen wat jij goed vindt, en nogmaals alle tips zijn welkom!

kleine wijziging van mijzelf, wat voor jou de juiste dosering is kan voor een ander natuurlijk teveel zijn daarom mijn advies, als je het doet, onder begeleiding van mensen die je vertrouwd.
joyce
Lid

Berichtdoor kwebbel » di apr 24, 2007 6:40 pm

ik zelf zal er nooit aan beginnen

ik vind GHB nu net zo iets als Herbalife

van Herbalife krijgen mensen meer energie minder pijn ( soms pijnloos) maar onder tussen na jaren ga je er aan kapot weet niet bij welk programma dat ooit is was ging jaren goed met die mensen ma op den duur ging het fout

en als je er mee stop dan heb je weer pijn en minder energie

maar ja iedereen moet het zelf weten maar zelf zal ik er never aan beginnen
kwebbel
Nieuw lid

Berichtdoor Eigenwijs » wo apr 25, 2007 1:50 am

Ik ben het niet met je eens dat het praktisch hetzelfde is als medicatie die je via een arts krijgt. Beide hebben nadelen dat klopt, maar medicatie via een arts en een apotheker zijn wel streng gecontroleerd.
Dat geld voor GHB niet.

Ik ben echt niet tegen drugsgebruik maar ga het niet structureel als medicatie nemen. Het is niet voor niets een niet-geregistreerde drug. Ze willen het niet eens toestaan onder toezicht van een arts, laat staan dat je er zelf mee gaat experimenteren.
Eigenwijs
Site Admin

Berichtdoor Bart » wo apr 25, 2007 10:21 am

Ik heb dit draadje met interesse gevolgd al een paar dagen en vind het wel een mooi draadje. Ik ben ook niet tegen gebruik van softdrugs ed, mits verantwoord. Zelf gebruik ik dat spul niet maar kan me met ziekten best voorstellen dat we soms effe uit willen breken . Soms verhogen mensen hun pijn medicatie daar ook voor, om "effe"vrij te zijn.
Met he spulletje wat in dit draadje beschreven wordt, denk ik alleen maar: niet te vaak.... pijn is ook een signaal en zorg dat je niet contunue over je fysieke grenzen gaat, zodat je in die fase jezelf later niet meer last bezorgd.
Hartelijke groet, Bart
Bart
Lid

Berichtdoor joyce » wo apr 25, 2007 10:31 am

ik ben ook niet tegen "drugs" als in een wietje ofzo, trouwens helemaal niet tegen.. moet iedereen zelf weten. :wink:
helaas ben ik ervaringsdeskundige op dat gebied :roll:
niet meteen denken dat ik....
maar mijn ex.
zo openhartiger dan in dit draadje ben ik lang niet geweest :oops: :oops:
ik vind het ook een interessante discussie, er zou veel meer openheid over moeten komen.
misschien een drugs topic? :wink:
joyce
Lid

Volgende

Keer terug naar Algemeen