Handige huishoudtips!

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

Re:

Berichtdoor zeeuws meisje » ma okt 21, 2013 8:50 pm

Janneke schreef::oops: Ik heb op iedere verdieping van mijn huis een stofzuiger staan... :oops:

Dat heb ik ook al jaren, en dat bevalt prima. Zo goed zelfs dat mijn (gezonde) zusje dat nu ook heeft, veel makkelijker :)
zeeuws meisje
Lid

Reumavorm: RA/SLE

Re: Handige huishoudtips!

Berichtdoor KNGF Geleidehonden » ma nov 25, 2013 4:27 pm

Voor wie ernstige lichamelijke beperkingen heeft en daardoor aangewezen is op zorg, zou een assistentiehond ook een uitkomst kunnen zijn. Die wordt speciaal opgeleid om zijn baas binnens- en buitenshuis te helpen bij Algemeen Dagelijkse Levensverrichtingen (ADL), die de baas niet zelf kan of die veel pijn, moeite en energie kosten. Met hulp van de hond wordt de baas zelfstandiger en minder afhankelijk van anderen. Wat de hond allemaal leert, is afhankelijk van uw wensen. Er zijn honden die helpen bij het uitkleden, de was uit de machine halen, het dekbed over de baas heen trekken of de baas een aantal keren per nacht helpen bij het omdraaien om doorliggen te voorkomen. De basisvaardigheden concentreren zich op duwen, trekken en apporteren: deuren en lades open en dicht, knoppen bedienen, zaken oprapen, aangeven, post halen, boodschappen doen. Natuurlijk is de hond ook een trouwe kameraad die zorgt voor aanspraak en gezelligheid. De baas is niet langer geheel afhankelijk van mensen en die dingen kunnen gebeuren op een moment dat het hem schikt. Zo kunt u actiever zijn en meer ondernemen. Bel of mail gerust naar KNGF Geleidehonden met uw vragen: 020- 4969330, opleiding@geleidehond.nl of kijk op: http://www.geleidehond.nl/onze-honden/assistentiehond/
KNGF Geleidehonden
Nieuw lid

Reumavorm: nvt (professional)

Berichtdoor AnnemiekV » do jul 10, 2014 8:00 pm

Misschien is die al voorbij gekomen, maar afgelopen week kreeg ik deze doeken van mijn schoonmoeder. Ze zijn om de ramen mee te wassen, en op gladde oppervlakken werkt het ook perfect. (Tv, beeldscherm, spiegels, enz)
Ik vind ze geweldig in gebruik, de natte doek hoef je alleen maar licht uit te knijpen, je hoeft niet te wringen! En navegen met de droge doek, dus geen emmer, of trekker meer nodig. En mooi schoon! ( en nee, ik heb geen aandelen, haha) :mrgreen: (via internet te bestellen op: www.easycleanpro.nl)
Bijlagen
image.jpg
(135.52 KiB) Nog niet gedownload
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor tinus » vr jul 11, 2014 6:06 pm

Annemiek, is dat niet 'gewoon' een microvezeldoekje?
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor tinus » do mei 07, 2015 8:16 pm

Ik las HIERiets over halve traptreden. Dat vind ik een geweldige uitvinding! Zal wel heel duur zijn, maar je (klein)zoon/dochter of (buur)man/vrouw kan dat ook zelf maken. Zie de filmpjes.

Afbeelding
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor Durske » di jun 02, 2015 3:55 pm

Even een eitje kloppen deed ik voorheen met een vork in een schaaltje, dat gaat nu niet meer zo lekker.
De mixer vind ik dan teveel moeite en herrie voor een geklutst eitje.

Ik doe m'n eitje(s) nu in een pindakaaspot. Dooiertje stukprikken, doppie erop en even flink schudden. Als ik 'm met twee handen vasthou, beweegt er niks in mijn handen of polsen, de beweging zit in m'n ellebogen.

Tip: jampotje werkt ook prima :-)
Durske
Lid

Reumavorm: Artrose

Vorige

Keer terug naar Algemeen