Traplift

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

Traplift

Berichtdoor Arkan » vr maart 31, 2017 5:25 pm

Ik heb een dossier lopen bij het VAPH (België dus) voor een traplift. De dame van de zorgverzekering die het allemaal regelt is er van overtuigd dat ik de traplift vergoed zal krijgen voor een bedrag van ongeveer 8.500 €.

Zij heeft ook meteen contact opgenomen met 2 firma's die samenwerken met het VAPH en ze alvast naar me toegestuurd voor een offerte.
Ik had vandaag dus afspraak met beide firma's

Nu blijven ze qua offerte beiden net onder het bedrag dat de VAPH zou goedkeuren.
Maar goed dan moet ik, als ik de goedkeuring heb, dus gaan beslissen welke firma.

En dat lijkt me nou net zo aartsmoeilijk.

Daarom mijn vraagjes aan jullie....... :oops:

1. - Heeft iemand ervaring met de firma "thyssenkrupp"
Heeft iemand ervaring met de firma "Comfortlift Orona" (zou vroeger Coopman of zoiets genoemd hebben)

2. - Heeft er iemand misschien tips over waar ik moet op letten?

Alvast bedankt voor jullie tips of wijze raad.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Re: Traplift

Berichtdoor delaatcv2 » zo apr 02, 2017 3:53 pm

Ik had jaren een traplift van Thyssen Krupp. Was wel luidruchtig en storingsgevoelig. Nu heb ik sinds anderhalf jaar een traplift van de fa. Otolift. Werkt prima, weinig geluid en afgemeten/toegespitst op de situatie in mijn huis. Ben er erg tevreden over.
Dit zijn mijn ervaringen.
Succes met je keuze. :wink:
Blijf positief , en geniet van elke dag.
delaatcv2
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo apr 02, 2017 4:03 pm

Ik had 19 jaar geleden ook een traplift van Thyssen (de Reus, ofzo heette het toen volgens mij). Nooit problemen mee gehad. Volgens mij zat er toen ook een onderhoudscontract bij, werd ie eens per jaar ofzo nagekeken.
Die organisaties weten precies wat er vergoed wordt, waardoor ze wel zorgen dat ze onder die prijs blijven.

Net zoiets als het fietsplan dat veel bedrijven voor werknemers hadden. Heel bijzonder vond ik het, dat er een hele serie fietsen bij de fietsenwinkel stond die precies onder de prijsgrens bleef. Ook geen toeval natuurlijk.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Arkan » ma apr 03, 2017 9:06 am

OK, bedankt voor jullie reactie, daar ben ik toch weer een klein stapje verder mee.

Vrolijk meisje, heb jij nu geen traplift meer, of eentje van een ander merk? Als ik dat vragen mag. :ewink:
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma apr 03, 2017 6:22 pm

In 2008 ben ik verhuisd naar een ander huis. Toen ging het al lang goed met me, dus heb ik nooit opnieuw een traplift hoeven overwegen.
Ik heb sinds de verhuizing 2 keer een ontstoken knie gehad die op te lossen was met een injectie. Verder geen grote loopklachten gehad tot nu toe.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Keer terug naar Algemeen