Wie herkent dit? bloeding nagel

In dit forum kun je terecht met vragen over lupus erythematosus (LE) en aanverwante aandoeningen zoals mixed connective tissue disease (MCTD).

Moderator: Martijn

Wie herkent dit? bloeding nagel

Berichtdoor Houtje » vr feb 28, 2014 12:55 pm

Hoi,

Nade diagnose LE loop ik te tobben, mijn lijf wil niet wat ik wil!
Volgens de fysiotherapeut zit ik ruim bij de gewrichten, heb ik veel problemen
Met aanhechtingen van spieren en pezen. Volgens de reumatoloog zou het
Beginnende artrose zijn bij de grote tenen en bij de muisjes van de handen.

Nu heb ik een redelijke dikke bult op mijn scheenbenen, heb daarvoor een MRI
Gehad, meldde ze : we zien geen begrenzing rondom de zwelling, dus geen lipoom
En geen ander soort van gezwel, verder is het geen ophoping van vocht. Maar wat het wel
Is???... ze geven aan waarschijnlijk een irritatie van het scheenbeenvlies of een ontsteking.

Ook de fisio weet niet goed wat ze ermee moeten, maar ik heb er behoorlijk last van. Kreeg
Diclofinac van de arts, maar dat kon mijn buik niet verdragen.

Tevens meer pijn in de vingers en mijn nagels zijn half om half (bijna) half wit gekleurd en half
Roze/rood gekleurd. Tevens rode vlekken op de handpalmen die af en toe behoorlijk vervelend
Gloeien.

Wie herkent dit of kan me hier meer over vertellen?

Gr. Houtje
Laatst bijgewerkt door Houtje op wo mei 07, 2014 8:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Houtje
Lid

Reumavorm: LE

Re: Wie herkent dit?

Berichtdoor wendy » wo apr 02, 2014 9:42 pm

Ik herken heel veel. Ik moet binnenkort naar de Dermatoloog vanwege vreemde vlekken op mijn gezicht.
Ik loop al 6 jaar te tobben. Mijn laatste diagnose was Fibromyalgie....
Ik heb ook een vreemde bult op mijn scheenbeen boven mijn enkel. Ik durf er nauwelijks over te beginnen.
Afgelopen week bleek ik ällergisch"voor Arcoxia. Ik kan niet tegen NSAID,s. Lekker handig als je steeds ontstekingen hebt.Ik viel met open ogen in slaap! en mijn bloeddruk ging erg omhoog.
Ik ging wazig zien en wilde verder alleen maar slapen. daar schoot ik dus ook niet veel mee op. Wel had ik voor het eerst sinds tijden geen pijn.
Ik las wel dat dit voor kan komen bij lupus-patienten? Dat ze niet goed reageren op NSAID,s?
Ik voel me soms net House. Ik ga van het ene ziekte-beeld naar het andere. Alleen voor je gemoedsrust zou het al zo fijn zijn als er een diagnose kwam.
Ik loop al 6 jaar bij een fysiotherapeut - puur voor de pijnbestrijding en om mijn soepelheid te houden.
Meestal is hij de enige die nog naar me luistert. Ook familie en vrienden worden er moe van.
Sorry voor dit bittere verhaal.
Ik wens je heel veel sterkte.
wendy
Nieuw lid

Reumavorm: onbekend

Berichtdoor heldeka » do apr 03, 2014 8:35 pm

Ja Houtje,

ik herken heel veel.

Ik ben heel geregeld bij de arts, waar in mijn lichaam foto's gemaakt worden
en geprikt worden.

Mijn handen, benen an armen zijn slecht. Vaak niet goed er mee te bewegen.

Ook neem ik thuis zelf geregeld in de week een injectie.

Dat is allemaal iets waardoor het niet erger wordt.

Jammer genoeg niet minder.
heldeka
Lid

Reumavorm: artritis-psoriatica

Berichtdoor johanna maria » vr apr 04, 2014 5:42 pm

Hoi Houtje,

de witte/roze vingers kan duiden of raynaud(doorbloeding van de vingers of evt tenen is dan verstoord)
en dit kan deze pijn verklaren.
johanna maria
Lid

Reumavorm: artrose

HELP! Wie herkent dit?

Berichtdoor Houtje » ma mei 05, 2014 7:41 pm

Ik kan weer wat nieuws melden mbt tot vingers. Vorige week heb ik een blik verf
Opgehaald bij de winkel, zie wanneer ik thuis kom een halve nagel bruin/rood bloed
Op zitten en op een paar andere vingers het lijkt op bloedvegen..... ik checken bloed
Ik ergens dan? Nee, doekje pakken en schoonpoetsen...... dat lukt ook niet. Het bloed
Zit onder de nagels.... heel apart. Nu een week later zit het er uiteraard nog steeds.
Ook meerdere splinterbloedinkjes... heeft iemand dit ook gehad? Of heeft dit wel
Eens gezien? Verder zijn mijn vingers steeds pijnlijker.
Houtje
Lid

Reumavorm: LE

Keer terug naar Lupus erythematosus en MCTD