Diagnose: lupus

In dit forum kun je terecht met vragen over lupus erythematosus (LE) en aanverwante aandoeningen zoals mixed connective tissue disease (MCTD).

Moderator: Martijn

Diagnose: Lupus

Berichtdoor martint » do jan 25, 2007 8:04 pm

Hallo iedereen,

Mijn vriendin had al een jaar last van pijn in de voeten, knieën en de polsen. Deze pijnen werden steeds heveriger in de vorm van opstoten. Soms was ze een maand goed en soms dan eens weer een week ging het minder goed. Nu zijn we naar een reumatoloog gestapt, en de diagnose is 'Lupus'. Ik heb al enkele website op het internet geraadpleegd voor meer informatie over deze ziekte. Ik krijg er een raar gevoel bij. Ik hoop dat iemand mij hier kan gerust stellen in een eerlijke manier. Ik en mijn vriendin weten niet echt wat er nu gebeurt. Ik zou gewoon graag horen van jullie welk effect 'Lupus' op het dagelijks leven brengt.

De reumatoloog heeft om te beginnen medicatie voorgeschreven, die mijn vriendin 2x per dag moet nemen. Het gaat men om de medicatie 'Placenil'. Ze hadden in haar bloed ook een Anti-DNA waarde van 20 gevonden. Dit kan erop duiden zei de reumatoloog dat er nog iets mis zou zijn met de nieren. Vervolgens heeft mijn vriendin nog een bloed- en urine onderzoek moeten ondergaan voor verder diagnoses te kunnen stellen.

Ik zit echt met de schrik. Wat doet Lupus met je leven? IK hoop gewoon dat m'n vriendin een gewoon leven kan hebben zonder veel tegenkantingen. Want als ik zo veel begin te lezen op websites en forums lees ik echt de ergste dingen soms :( Ik versta gewoon niet goed de diagnose Lupus. Alles wat ik er bijna over lees gaat gepaart met huidiritaties, wat mijn vriendin echt wel niet heeft vindt ik. Ze heeft als het koud of warm is wel eens rode kaakjes, maar wie niet?

alvast bedankt voor reacties,

mvg,
martin
martint
Nieuw lid

Re: Diagnose: Lupus

Berichtdoor joanna » wo feb 09, 2011 10:22 pm

Dag Martint,

ik zit wel op een ander forum hier nl. Relapsing Polychondritis, maar ook met vermoeden dat
er wellicht Lupus meespeelt.

Fijn in ieder geval dat je er meer over wilt weten, het is fijn als de partner ook weet wat het verloop is.
Hopenlijk ben je snel iets verder. Begrijpen is weten.

Wens jullie ook veel sterkte.
gr. joana
joanna
Lid

Reumavorm: RP ??

Keer terug naar Lupus erythematosus en MCTD