plaquenil

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

plaquenil

Berichtdoor Maloutje86 » vr maart 12, 2010 9:21 pm

Ik gebruik Plaquenil 2x daags, maar ik heb nog niet het idee dat het werkt.
Ik gebruik het middel nu 6 of 7 weken.

Hoe snel ging het middel bij jullie wat doen?
Maloutje86
Lid

Reumavorm: Behcet

Re: plaquenil

Berichtdoor Miertje74 » vr maart 12, 2010 10:07 pm

Hoi Maloutje68,

Ik slik nu zo'n 2 jaar plaquenil (ook 2 pillen per dag)en moet zeggen dat het bij mij zeker een week of 12 duurde voordat ik verbetering merkte. Ik merkte het vooral toen ik terug moest naar 1 pil. Dat heb ik een week volgehouden en ben toen in overleg weer terug gegaan naar 2. Op dit moment denk ik dat het niet meer zo goed werkt, of mijn reuma is erger geworden..... Maar in mei moet ik weer naar de reumatoloog en dan zal ik wel even overleggen of dat ik door moet gaan of niet.

Groeten Miranda
Miertje74
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Liesje65 » wo jun 16, 2010 12:51 pm

Hoi, ik heb vandaag overlegd met de reumatoloog en besloten dat ik met plaquenil ga beginnen. Dit met name omdat ik zoveel last van bijwerkingen heb van de mtx en van de sulfasalazine.
Merk je er wat meer van nu, dat de plaquenil gaat werken?
En ook nog last van bijwerkingen of valt dat mee?

Groetjes, Annelies
Liesje65
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Maria58 » do jun 17, 2010 8:36 pm

Ik wil niemand bang maken maar bij ging het met Plaquenil helemaal fout.
Na 17 dagen slikken lag ik op de eerste hulp met een fikse medicijn allergie.
Ben daar een half jaar mee bezig geweest.
Ik slik nu MTX en ik voel me een stuk beter.

Hoop dat het met jullie goed gaat.
Groetjes Maria 58.
GENIET VAN HET LEVEN, ÉLKE DAG !!!!!!!!!!
Maria58
Lid

Reumavorm: RA-Poly Artrose-Sjög

Berichtdoor Liesje65 » vr jun 25, 2010 1:39 pm

Ik ga eerst op vakantie, heb een prednisonspuit gehad over de komende weken door te komen, daar ik nu bijna al 2 weken geen medicatie heb. Na mijn vakantie begin ik met de plaquenil. Eerder durf ik niet omdat ik bang ben, mocht ik bijwerkingen krijgen, dat het dan in het verre Griekenland gebeurt en dat wil ik niet.

Nu dus zonder sulfasalzine en op zich gaat het wel, de spuit begint nu een beetje meer te werken en afgezien wat pijn aan mijn knieen is de rest rustig. Geen zere polsen, geen zere vingers, niet zo stram, het valt op dit moment heel erg mee.

Dus lekker eerst op vakantie en dan op goed geluk maar hopen dat het nu met de plaquenil eens een keertje meevalt.

ps ik ben intussen oma geworden, ben heel trots op mijn kleinzoon

Groetjes, Annelies
Liesje65
Lid

Berichtdoor Liesje65 » do jul 29, 2010 10:15 am

Nou, we zijn weer een maandje verder en het is wederom niet lekker.
Ik ben 12 juli met de plaquenil begonnen, na mijn vakantie en in de eerste week werd ik 1e misselijk met braken. De tweede week (vorige week) was ik wederom na een paar dagen iedere keer misselijk en deze week is het weer mis vanaf dinsdag, gisteren weer overgegeven en vanmorgen naar de huisarts geweest. Ik krijg nu pilletjes erbij voor de misselijkheid en het braken. Kijken of het daarmee rustig blijft.
Anders moet ik hier dus ook weer mee stoppen, na de mtx en sulfa. Wat moet ik dan weer en wat geeft geen bijwerkingen? Niets volgens mij.
Ik ben momenteel super gevoelig voor reumamedicijnen, van elk medicijn word ik beroerd, vreselijk.

Vanmiddag dus die tabletjes halen en dan maar hopen dat het helpt.

Groetjes, Annelies
Liesje65
Lid

Keer terug naar Medicatie