Benepali

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Benepali

Berichtdoor nathascha » zo nov 12, 2017 11:53 am

Hoi hoi
Na een jaar humira wat echt een wondermiddel was voor mij werkt dat helaas niet meer en ben ik nu deze week begonnen met benepali alleen ik vind veel ervaringen over enbrel en niet zijn broertje benepali dus zijn er hier misschien mensen die ook ervaring hebben met de benepali ipv de enbrel? Qua bijwerkingen en werking tegen de klachten
Ik vind de benepali zeer pijnlijk om te spuiten het brand echt mijn been uit terwijl ik bij de humira helemaal geen last had...

Alvast bedankt gr nathascha
nathascha
Lid

Reumavorm: R.A.

Re: Benepali

Berichtdoor nathascha » ma nov 13, 2017 12:32 pm

Niemand bekend met benepali? Ipv enbrel...
nathascha
Lid

Berichtdoor Henk » ma nov 13, 2017 6:45 pm

Via de zoekfunctie van dit forum (rechts bovenaan) kun je zien dat de naam Benepali 8 keer (nu dus 9 keer) werd gebruikt in een bericht.

Dit bericht van Gijsbrecht was eigenlijk nog het interessantst
viewtopic.php?f=42&t=5835&p=58618&hilit=benepali#p58618
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor nathascha » di nov 14, 2017 8:56 pm

Dank je henk maar dat is het nieuwsbericht die ken ik al... was meer op zoek naar ervaringen maar lijkt wel of niemand daadwerkelijk is overgestapt?!
nathascha
Lid

Berichtdoor Hawaiigirl » ma nov 20, 2017 6:31 am

Ik gebruik de benepali... maar ik kan je er nog niet veel ervaring over delen, want heb nog maar 1 x gespoten.

Ik ben pas twee weken geleden op 6 november begonnen en ben toen daarna gelijk ziek geworden, (luchtweginfectie en dus antibiotica) Kon dus gelijk de tweede keer overslaan.
Balen want ik had al bijna gelijk het idee dat ik het kon merken, ik bewoog wat makkelijker, minder stijf.
Dit is trouwens voor mij voor het eerst dat ik een biological gebruik, tot nu toe dik anderhalf jaar lopen modderen met plaquenil, mtx, sulfasalazine en arava zonder echt goede resultaten, dus ik ben zeer beniruwd wat het gaat doen.

Ik zou vandaag weer moeten spuiten, maar ik twijfel nog een beetje of het nu al weer kan. Ik ben ondertussen weer klaar met de antibiotica en heb geen koorts meer, heb alleen nog wel een kriebelhoestje. Maar ik ben zo ziek geweest de afgelopen twee weken dat ik nu niet meer zo goed durf..... wat is wijsheid?
Hawaiigirl
Nieuw lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Hermione » di nov 21, 2017 11:59 am

(even bellen met de reumapoli, hier belt me dan een consulente terug, die precies kan vertellen wanneer je wel en niet mag en kunt spuiten)
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Hawaiigirl » zo nov 26, 2017 7:51 am

Dank voor je reactie hermione, dat heb ik inderdaad gedaan... zolang ik geen koorts had mocht ik spuiten. Dus ondanks dat ik het doodeng vond maar gedaan, en het is goed gegaan tot nu toe... nog steeds die rot kriebelhoest, maar het is niet erger geworden.
Wel heel super positief gestemd over de benepali, voel me nu na 2x spuiten echt wat beter. Veel minder pijn en ik beweeg echt makkelijker, ik ben zelfs gisteren voor het eerst in maanden eventjes met mijn man naar de stad geweest,ging echt verbazingwekkend goed..... zo bizar, dit had ik niet verwacht zo snel...
Hawaiigirl
Nieuw lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Lalage » zo nov 26, 2017 9:11 am

Ha dat is fijn! En nu maar hopen dat het zo blijft...
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Keer terug naar Medicatie