Biologicals en Coronavirus

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Biologicals en Coronavirus

Berichtdoor beka » do feb 27, 2020 11:42 am

Ik vraag me af or er - nu het Coronavirus rond gaat - al vragen zijn geweest over het mogelijke risico van het gebruik van biologicals in relatie tot dit virus. Patiënten met een verlaagde weerstand lijken een verhoogd risico te lopen bij dit virus. Als je nog moet starten met biologicals, is dit dan het goede moment? Ik kan hier eigenlijk geen informatie over vinden. Ik ben erg benieuwd naar de mening van anderen.
beka
Nieuw lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Re: Biologicals en Coronavirus

Berichtdoor Wrenchman » zo maart 01, 2020 1:46 pm

Overleg het met je arts en probeer niet in paniek te raken.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor vrolijkmeisje » do maart 05, 2020 10:15 pm

vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Lalage » di maart 10, 2020 8:48 pm

Het is inderdaad wel extra spannend omdat wij in een risicogroep vallen. Dank voor de link naar de info van het Reumafonds!
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor adeb65 » ma maart 16, 2020 2:17 pm

ik weet ook niet zo goed wat ik moet, slik Arava , geen biologicals,maar toch imuum onderdrukkend en wil niet onnodig thuis blijven,maar maak me toch ook zorgen , ik hoest al 3 weken ,maar denk ik geen koorts , in ieder geval niet hoog,want voel me verder niet ziek

Ga ik mrgen naar kantoor?

wat is wijdheid, niemand weet het echt ben ik bang

Mvrgr
Astrid
adeb65
Lid

Reumavorm: artritus

Berichtdoor Wrenchman » di maart 17, 2020 12:42 am

Wij hadden al vanaf de eerste signalen van Corona in Nederland onze sociale contacten tot een minimum beperkt, maar dat mocht niet baten. Ook hebben we geen handen geschud en zoveel mogelijk de hygiëneregels toegepast.
Ik zit nu voor de tweede dag opgesloten met het gezin. Wij nemen onze verantwoordelijkheid en komen pas weer buiten (achtertuin uitgezonderd) als de klachten 24 uur verdwenen zijn.
Voor ons zijn de klachten mild. Vooral veel hoesten en proesten, keelpijn en hoofdpijn, koorts en vermoeidheid. Tegen de pijn en hoest helpt paracetamol goed.

Ik kan mij voorstellen dat reumapatienten (die medicijnen slikken die de weerstand beïnvloeden) zich extra zorgen maken. Ik hoop dat voor jullie ook het een mild verloop heeft.

Het advies vanuit de regering is overigens duidelijk. Al heb je een loopneus of een kuchje, dan blijf je thuis!

Sterkte allemaal!
Wrenchman
Lid

Berichtdoor Lalage » wo maart 18, 2020 2:06 pm

adeb65 schreef:Ga ik mrgen naar kantoor?

Als je de mogelijkheid hebt om thuis te werken, of misschien deels, doe dat dan! Dit is het advies voor iedereen, of je nou medicatie gebruikt of niet. Bijna al mijn collega's zitten thuis te werken.
Lalage
Lid

Berichtdoor Lalage » wo maart 18, 2020 2:08 pm

Wrenchman schreef:Ik zit nu voor de tweede dag opgesloten met het gezin. Wij nemen onze verantwoordelijkheid en komen pas weer buiten (achtertuin uitgezonderd) als de klachten 24 uur verdwenen zijn.
Voor ons zijn de klachten mild. Vooral veel hoesten en proesten, keelpijn en hoofdpijn, koorts en vermoeidheid. Tegen de pijn en hoest helpt paracetamol goed.

Beterschap gewenst! Hopelijk knappen jullie snel weer op.
Lalage
Lid

Berichtdoor Wrenchman » zo maart 22, 2020 6:55 pm

Bedankt!

Inmiddels is de koorts verdwenen en ben alleen ik nog verkouden. Als dit corona was, is het voor ons heel mild verlopen.

Mijn grootste klacht nu is dat ik 0% reuk en smaak heb, dus dat is op zich een goed teken.

Sterkte allemaal de komende tijd.
Wrenchman
Lid

Keer terug naar Medicatie