Bijwerking medicatie op libido

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Bijwerking medicatie op libido

Berichtdoor jans » do sep 11, 2008 10:04 pm

Heb een vraag die misschien niet zo vaak gesteld wordt.
Zal mij eerst even voorstellen. Ben een man. Heb al heel lang (bijna 20 jaar) een vorm van reuma met helaas zonder een duidelijke diagnose welke vorm het nu precies is. Gebruik nu na een lange weg MTX (6 tabletten per week), Arcoxia (2 maal daags 1 tablet) en sinds een paar maanden Humira.
Vind Humira echt fantastisch (een wondermidddel) en ben eindelijk verlost van de dagelijkse pijn. Merk nu pas hoeveel energie al die pijn en ongemakken dagelijks van je opslokt. Dus helemaal geweldig.
Toch merk ik sinds ik Humira gebruik een duidelijke teruggang in mijn libido en dat vind ik erg vervelend. Behalve voor mijzelf vooral voor mijn partner.
Heb domweg vaak geen zin meer en vraag mij af of dit nu herkenbaar is bij jullie en dat het misschien komt door de medicatie. Heb het forum goed bekeken en vind daar weinig over.
Voor de duidelijkheid: ik bedoel dit heel serieus en oprecht.

Groet,

Jans
jans
Nieuw lid
 
Berichten: 1
Reumavorm: RA? nog onbekend

Re: Bijwerking medicatie op libido

Berichtdoor Amby » vr sep 12, 2008 1:25 pm

Hoi Jans,

Weet je het zeker dat het van de Humira komt?
Ik slik nu ruim een jaar MTX en mijn libido is gezakt naar 0,0
Was al nooit zo'n sexueel geaard persoon maar nu is de drang naar sex compleet verdwenen.
Als ik 's avonds in mijn bed lig wil ik alleen nog maar slapen, weg zijn van alle pijn, kwalen, zorgen en verdrietjes.
Avatar gebruiker
Amby
Lid
 
Berichten: 330
Woonplaats: Weert
Reumavorm: RA

Re: Bijwerking medicatie op libido

Berichtdoor martin » za sep 13, 2008 11:51 pm

Beste Jans,

Ikzelf gebruik geen Humira maar reeds 4,5 jaar Embrel.
Dus een ander merk medicijnen maar ook TNF-alfa therapie.
Bij mij heeft het geen werking op mijn libido. Het is zeker niet minder geworden :wink:
Maar ik heb wel andere problemen die ik relateer aan de medicatie. (Zie: viewtopic.php?f=47&t=944)
Ik hoop voor jou wel dat je een oplossing kunt vinden want leuk is zoiets zeker niet !

Gr,
Martin
martin
Lid
 
Berichten: 19
Reumavorm: Bechterew

Re: Bijwerking

Berichtdoor pat » zo dec 02, 2012 7:58 pm

. Dat
Laatst bijgewerkt door pat op ma jun 01, 2015 9:40 am, in totaal 3 keer bewerkt.
pat
Lid
 
Berichten: 22
Reumavorm: psoriasis artritis

Re: Bijwerking medicatie op libido

Berichtdoor Johanneke » ma dec 03, 2012 3:34 pm

Hallo Pat,

Ik ben geen expert, maar met pijnlijke lijven zoals die van ons zet je de 'zin-knop' niet zomaar aan, dat is in elk geval mijn ervaring. Als ik jouw verhaal zo lees (ook in je andere posts) zie ik dat er veel gaande is. Vluchten, zin willen hebben, verschillende medicijnen die libido kunnen verlagen, testosteron, pijn en stijfheid. Heb je al overwogen om naar een seksuoloog te gaan? Daar zou je kunnen onderzoeken in hoeverre de medicatie, pijn en stijfheid invloed heeft op jouw libido en of testosteron injecties zin hebben. Misschien zijn er oefeningen, ondanks alle omstandigheden, die kunnen helpen om wel weer zin te krijgen.

groet Johanneke
Johanneke
Lid
 
Berichten: 358
Reumavorm: RA


Keer terug naar Medicatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Advertentie