Golimumab (Simponi)

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Re: Golimumab (Simponi)

Berichtdoor Ann » di jun 29, 2010 10:23 pm

Hoy,Marriedone wat goed voor voor jou,je gebruikt nog wel soms een kruk ( ik ook ) maar je merkt blijkbaar toch al is het maar een beetje dat er verbetering is dat vind ik geweldig voor jou,en stilletjes hoop ik dat het bij mij ook zo mag gaan en al duurt het wat langer voor volledig resultaat iedere verbetering nu heb je dan toch al dit is toch een voorzichtig teken dat Simponi iets bij je doet,ik hoop echt dat het alleen maar verder in de goede richting gaat. ik verwacht eerst daags tel.van kliniek dat ik mijn eerste spuit krijg,dit mag van mij morgen al zijn,en dit is dan nog maar gratis staal want prijskaartje ( 1500 euro) per prik is hier nog niet geregeld. We hopen weeral hé ben echt blij met je reactie en natuurlijk de reactie van Simponi voor jou zelf.

Vriendelijke groetjes,Ann
Ann
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Marriedone » wo jun 30, 2010 8:12 am

Ann schreef:Hoy,Marriedone wat goed voor voor jou,je gebruikt nog wel soms een kruk ( ik ook ) maar je merkt blijkbaar toch al is het maar een beetje dat er verbetering is dat vind ik geweldig voor jou,en stilletjes hoop ik dat het bij mij ook zo mag gaan en al duurt het wat langer voor volledig resultaat iedere verbetering nu heb je dan toch al dit is toch een voorzichtig teken dat Simponi iets bij je doet,ik hoop echt dat het alleen maar verder in de goede richting gaat. ik verwacht eerst daags tel.van kliniek dat ik mijn eerste spuit krijg,dit mag van mij morgen al zijn,en dit is dan nog maar gratis staal want prijskaartje ( 1500 euro) per prik is hier nog niet geregeld. We hopen weeral hé ben echt blij met je reactie en natuurlijk de reactie van Simponi voor jou zelf.

Vriendelijke groetjes,Ann

Ik hoop ook voor je dat je snel mogelijk kan beginnen ermee! Ik merk inderdaad kleine verbeteringen. Het is wel 1 stap vooruit en 2 of 3 stappen achteruit, maar ja dat is iets wat we denk ik altijd gaan houden met deze ziekte.

Ook hoop ik dat de vergoeding snel geregeld is...want betekend het nu dat je de prikken zelf zou moeten betalen?
Marriedone
Lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Berichtdoor Ann » wo jun 30, 2010 10:44 am

Hoykes,iedere stap vooruit is beter dan ter plaatsen blijven staan hé en heb je weer eens een tureg val ja je weet dan toch dat het weer beter kan worden,waar dit bij mij toch enkel met cortisonen het geval is.Voordeel van Simponi is wel indien het niet aanslaat dat je snel iets anders mag proberen,alhoewel dit voor het momment het laatste is wat ik nog niet gehad heb,ik bedoel maar het vorige Mab therra geloof ik ben ik begonnen in oktober en november en dan mag je 6 maanden niks anders en ook dit gaf geen enkele verbetering,dus ik ben er echt op uit om te mogen beginnen.

Dat prijskaartje is niet mis hé,ik hoef de eerste 2 niet te betalen dat is een kennis maak pakket van bedrijf en daarna?????? hopen dat de tussenkomst in orde is hier hé,want wie kan dat betalen ik niet,toch niet indien ik goed zou reageren en maandelijks dit bedrag zou moeten geven zouden ons eurotjes vlug op zijn niet??????

Zover zijn we nog niet eerst liefst zo vlug mogelijk spuit en dan zien we wel hé,

Groetjes Ann, en stap voor stap vooruit beter wat trager maar blijvend in de goede richting voor heel lang,ok

Doei.
Ann
Lid

Berichtdoor Ann » do jul 29, 2010 12:01 am

Hoy,Marriedone, het is dan eindelijk gelukt ik heb vandaag mijn eerste Simponi prik gekregen,viel best mee,ik heb gelijk ook nog maar eens cortisone prik gehad,dat was geen luxe maar hoog nodig,nu hopen maar dat Simponi aanslaat en ik de cortisone kan verminderen en weer eens hopelijk er voor lang van af ben,dit is natuurlijk af te wachten,en ja de tussenkomst is ok anders was 1 prik 1180 euro, je krijgt er wel volledig set van blauwe rugzak tot koel zakje toe,mag ook wel voor die prijs,gelukkig dat die tussenkomst bestaat hé.

Ik hoop dat het met jou nog steeds de goede richting uit gaat.

Vriendelijke groetjes,
Ann.
Ann
Lid

Berichtdoor Marriedone » do jul 29, 2010 8:02 am

Ann schreef:Hoy,Marriedone, het is dan eindelijk gelukt ik heb vandaag mijn eerste Simponi prik gekregen,viel best mee,ik heb gelijk ook nog maar eens cortisone prik gehad,dat was geen luxe maar hoog nodig,nu hopen maar dat Simponi aanslaat en ik de cortisone kan verminderen en weer eens hopelijk er voor lang van af ben,dit is natuurlijk af te wachten,en ja de tussenkomst is ok anders was 1 prik 1180 euro, je krijgt er wel volledig set van blauwe rugzak tot koel zakje toe,mag ook wel voor die prijs,gelukkig dat die tussenkomst bestaat hé.

Ik hoop dat het met jou nog steeds de goede richting uit gaat.

Vriendelijke groetjes,
Ann.

Wat fijn dat je eindelijk kan beginnen! Ja het pakket wat je erbij krijgt is erg uitgebreid. En je kan alles opnieuw bestellen als het op is. (de watten en alcoholdoekjes enzo) Maar wat je zegt, dat mag ook wel voor die prijs :lol:

Ik heb nu 3 prikken gehad en soms merk ik verschil en soms ook niet. Ik heb nu al 3 dagen erg last van mijn rechterarm. Dus de pols, hand en elleboog. Mijn pols is ook wat dik.

Volgende week moet ik weer bloedprikken en de week daarna moet ik naar de reumatologe. Ik ben benieuwd!

Gr. Marriedone.
Marriedone
Lid

Berichtdoor Marriedone » ma aug 23, 2010 9:13 am

Ann,

Wil je mij even een priveberichtje sturen? Ik wilde je wat vragen.

Gr. Marriedone
Marriedone
Lid

Berichtdoor Marriedone » di aug 24, 2010 7:59 am

Hallo Ann,

Helaas heb jij je PB uit staan, dit kan je aanzetten hier;

Ga naar "gebruikerspaneel", dan de tabblad "Foruminstellingen" en dan bij deze tekst; "Gebruikers mogen mij privéberichten (PB) sturen:
Beheerders en moderators kunnen je echter altijd berichten sturen." ja aanklikken. :wink:

Gr. Marriedone
Marriedone
Lid

Berichtdoor Ann » di aug 24, 2010 11:22 am

Sorry,Marriedone het zou nu in orde moeten zijn.

Groetjes,Ann
Ann
Lid

Berichtdoor Marriedone » di aug 24, 2010 11:33 am

Ann schreef:Sorry,Marriedone het zou nu in orde moeten zijn.

Groetjes,Ann

Gelukt! :ebiggrin:
Marriedone
Lid

Berichtdoor snuffel » vr aug 27, 2010 10:10 pm

hoe gaat het met de simponi?
ik ben er wel erg benieuwd naar.
snuffel
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Marriedone » ma aug 30, 2010 8:10 am

Ik heb wel het idee dat het werkt bij mij. De bezinking blijft laag in ieder geval. Pijn blijf ik wel houden met ups en downs, maar ik denk dat het verloop van de ziekte zo is. Ik fiets wel weer (1ste versnelling) en ik zwem weer langzaamaan.
Dus ja, ik denk wel dat het werkt voor mij!
Marriedone
Lid

Berichtdoor snuffel » di aug 31, 2010 11:55 am

geweldig mariedon!
hoe laag is je bezinking dan?
wat fijn dat je ook weer kunt fietsen en zwemmen.
snuffel
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Marriedone » di aug 31, 2010 12:04 pm

snuffel schreef:geweldig mariedon!
hoe laag is je bezinking dan?
wat fijn dat je ook weer kunt fietsen en zwemmen.

Volgens mij was het 9.

Ik ben ook erg blij dat ik weer kan fietsen enzo, maar ik moet zeggen dat mijn lichaam nog weleens protesteert hoor. Mijn knie doet vandaag zeer omdat ik zondag de hele dag op een hondenshow heb gelopen in Rotterdam. En ik liep nog met een kruk! Maar ja, ups en downs zoals ik al zei.
Marriedone
Lid

Berichtdoor Marriedone » do sep 02, 2010 8:09 am

Ik heb trouwens wel 1 nadeel gemerkt van de Simponi...het werkt niet tegen psoriasis.

De plekken die al best een tijd wegwaren komen nu weer terug, maar om heel eerlijk te zijn...geef mij die vlekken maar! Beter dan de reuma! :ebiggrin:
Marriedone
Lid

Vorige

Keer terug naar Medicatie