Te veel naproxen?

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Re: te veel naproxen?

Berichtdoor Lis » wo jul 21, 2010 7:51 pm

Hoi Roma,

Ik heb zelf weinig ervaring met Naproxen, maar bij nalezen van het Farmacotherapeutisch Kompas (in het zoekveld even Naproxen typen) denk ik dat je gelijk hebt. Voor wat betreft de dosering voor volwassen bij gewrichtsaandoeningen staat hier vermeld: "...in enkele gevallen kan 1000 mg per dag nodig zijn. Deze dient slechts tijdelijk te worden gegeven, na stabilisatie verminderen tot de laagste effectieve dosering." Bij primaire dysmenorroe (dat is ernstige menstruatiepijn: zijn dat jouw klachten bij de ontregelde menstruatie?) staat een maximale dosis van 1250 mg per dag, maar ik neem aan dat ze hierbij een gebruik van slechts één of een paar dagen bedoelen.

Als ik jou was zou ik aan de arts vragen of hij werkelijk wil dat je 1500 mg per dag gaat gebruiken (en voor hoelang dan?) of dat je het misschien verkeerd begrepen hebt. Je kunt hierbij verwijzen naar het Farmacotherapeutisch Kompas, het handboek dat iedere arts op zijn boekenplank heeft staan.

Groetjes Lis
Lis
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Peetjuh » wo jul 21, 2010 8:35 pm

Het is ook aan te bevelen een keer Omeprazol in te typen (Farmacotherapeutisch Kompas)

Omeprazol kan de orale absorptie van vitamine B12 reduceren.

Symptomen Vitamine B12 tekort :
Neurologisch:
Tintelingen, doof gevoel, brandend gevoel in armen, benen, handen en/of voeten, zenuwpijn, op “watten” lopen, uitvalsverschijnselen
Concentratiestoornissen, geheugenproblemen
Afasie: niet op de juiste woorden kunnen komen, verkeerde woorden gebruiken, verspreken
Ataxie: onverklaarbaar vallen, of ergens tegen aan lopen, verlies van positiegevoel, onhandig zijn, dingen uit je handen laten vallen, dingen omgooien, struikelen, moeilijk lopen
Psychisch: