Moderator: Martijn
Omeprazol kan de orale absorptie van vitamine B12 reduceren.
Lis schreef:Trouwens wat Peetjuh hier schrijft daar zit ook wat in. Wie weet heb je die menstruatieklachten wel van de Omeprazol. Laat die huisarts dus eerst maar eens een vitamine B12 testje doen. Voordat ie je nog meer klachten bezorgd door te hoge doses Naproxen.
roma schreef:Wat wel naar voren kwam was een te laag Hb en ijzergehalte (extreem laag), dus ik moest naar de huisarts en ijzerpillen vragen.
BRON : Stichting Vitamine B12 tekort.Bij mensen met een auto-immuunziekte werkt het immuunsysteem niet perfect. Hierdoor hebben ze meer kans op de ontwikkeling van meerdere auto-immuunziekten, waaronder pernicieuze anemie*. Het is daarom goed hier altijd op bedacht te zijn en eventuele (nieuwe of rest-)klachten niet automatisch toe te schrijven aan de reeds bekende ziekte. Indien de bestaande auto-immuunziekte goed behandeld wordt, maar er klachten blijven bestaan, is het verstandig om op vitamine B12 te testen.
Lis schreef:Ik had ook altijd een Hb van 7.3. Mijn ijzer was goed. Na vele maanden doorzeuren bij de huisarts dat ik zo'n last had van de lage Hb, besloot hij dat verder te onderzoeken en toen kwam er een B12 van 107 uit. Ik begrijp niet dat artsen er zo moeilijk over doen om, als er toch bloed geprikt moet worden, even dat vakje B12 aan te kruisen.
Henk schreef:http://www.reumaforum.nl/viewtopic.php?f=47&t=5245&p=57757#p57757
Daar zou ik nog iets aan toe willen voegen, maar laat ik het maar niet doen...
Kijk, daarvan krijg ik nu een grijns van oor tot oor![]()
Ook 'degma2' heeft ongetwijfeld zijn/haar problemen en wil graag wat vriendelijke aandacht...
Wat attent van je, ik dacht dat het gewoon onze huisdealer was![]()
'k Wil hem/haar een flinke dosis Nembutal aanraden (die waarschijnlijk ook in zijn/haar winkeltje wordt aangeboden).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast