Rituximab

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

rituximab

Berichtdoor denise » di dec 28, 2010 5:14 pm

Hallo allemaal,

Eind van de week heb ik een afspraak met de reumatoloog. Heb een jaar of 6 r.a. en ben 2 jaar geleden aan de humira begonnen. Na een jaar leek dit weinig te doen en ben toen overgestapt naar de Remicade. Dit ging in het begin redelijk, maar de bloedwaarden blijven hetzelfde. Vooral de bezinking zakt maar niet. Is steeds rond de 50 en de Alatwaarden zijn ook te hoog (tussen de 60 en 100). Ben ook vrij ziek geweest na het infuus de laatste twee keer.
Nu wil de reumatoloog met Rituximab beginnen. Dit is een infuus dat na 2 weken herhaald wordt en dan ongeveer 9 maanden moet blijven werken. Maar eigenlijk wil ik niet weer iets anders. Begrijp dat de rest niet genoeg doet, maar ik ben een beetje bang voor weer een nieuw medicijn. Daar komt nog bij dat ik in begin februari een grote reis ga maken en ik bang ben of ik wel goed reageer.
Zijn er meer mensen die Rituximab gebruiken en wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Denise
denise
Lid

Reumavorm: RA/Sjogren

Re: rituximab

Berichtdoor delaatcv2 » di dec 28, 2010 6:25 pm

Dag Denise,
Kijk eens even achter deze link/topic op deze site voor meer info (ook van mijn behandelingen die ik gehad heb en a.s. vrijdag weer een "1e shotje" van de twee mag meemaken):
viewtopic.php?f=2&t=2915
Hopelijk hebik je met deze info verder geholpen...
groet, :wink:
Ad.
Blijf positief , en geniet van elke dag.
delaatcv2
Lid

Reumavorm: RA

Re: rituximab

Berichtdoor denise » do dec 30, 2010 10:05 am

Dankjewel Ad. Ben er toch nog niet helemaal uit. Denk dat ik het eerst nog uitstel twee maanden. Hoop dat ik dan geen ergere klachten krijg. Slik nu prednison en salazopyrine naast de remicade.
Tja...wat is wijsheid.

Groetjes Denise
denise
Lid

Reumavorm: RA/Sjogren

Re: Rituximab

Berichtdoor jeanny » ma jun 13, 2016 12:01 pm

het is even geleden dat hier op is gereageerd. Maar ik zou graag willen weten hoe het op dit moment met je gaat en nog steeds dezelfde medicatie gebruikt of toch bent overgestapt naar iets anders. groet jeanny
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Re: Rituximab

Berichtdoor jeanny » ma jun 13, 2016 12:01 pm

het is even geleden dat hier op is gereageerd. Maar ik zou graag willen weten hoe het op dit moment met je gaat en nog steeds dezelfde medicatie gebruikt of toch bent overgestapt naar iets anders. groet jeanny
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Keer terug naar Medicatie