Celebrex en bijwerkingen( slaapprobleem?)

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

celebrex en bijwerkingen( slaapprobleem?)

Berichtdoor snuffel » ma jul 11, 2011 9:15 am

hallo,
ik ben begonnen met 2x dgs. 200 mg. celebrex, maar kan na enkele dagen al niet meer slapen :esad:
ik kan moeilijk in slaap komen, lig uren wakker en als ik dan eenmaal slaap dan wordt ik ook steeds wakker en heb vreselijke dromen.
wie herkent dit?
en ervaar je nog andere bijwerkingen?

alvast dank.
snuffel
Lid

Reumavorm: ra

Re: celebrex en bijwerkingen( slaapprobleem?)

Berichtdoor duime-lotje » ma jul 11, 2011 3:08 pm

ik herken het helemaal niet.
Slaap heerlijk met Celebrex, maar iedereen reageert weer anders op medicatie.
Sterkte!
Ilse
duime-lotje
Lid

Reumavorm: relapsing polychondr

Berichtdoor puntje » ma jul 11, 2011 3:54 pm

Ik heb geen celebex. Maar ook rare dromen.

Droomde vannacht dat mijn vader en moeder gingen scheiden en ik bracht haar ergens naar toe. Mijn vader is in 2009 overleden, dus ja, kan dus niet. Ben ik opeens in de Tivoli-garage in Tilburg-Centrum. Rij ik met mijn auto van de Italiaanse achtbaan af (ondertussen ben is mijn moeder ook niet meer in mijn droom aanwezig). Sta ik op een boven op het dak van de Tivoli-garage. En kan ik maar op een manier naar beneden, namelijk via de lantaarn. Beneden aangekomen via de lantaarn, zegt een man, kon je het niet simpelere doen. En toen was ik wakker.

En het rare is, ik zou nooit in een achtbaan gaan ivm de reuma en ik zou ook nooit van lantaarnpaal afglijden (durf dat namelijk niet), maar in mijn droom doe ik het wel. Heb wel het afglijden van de lantaarnpaal in mijn droom gemist, maar het was geen leuke droom.

Ik zou mijn auto nooit parkeren in die garage. Ik kan goed te voet naar de stad als dat zou moeten en tevens heb ik deeltaxi en dat is goedkoper dan parkeren in die garage. Dus deze droom slaat eigenlijk nergens op.
Laatst bijgewerkt door puntje op za apr 21, 2012 1:50 am, in totaal 1 keer bewerkt.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor Greet » vr jul 15, 2011 11:57 am

Sinds kort gebruik ik ook Celebrex.
Ik word snel wakker en slaap onrustig. De link met celebrex had ik nog niet gemaakt.
Wel weet ik zeker dat ik last heb van een andere - zeer vervelende - bijwerking.
Ik krijg last van een stress-blaas. Super vaak naar de wc en haast geen controle er meer over.
Herkent iemand deze klachten??
Greet
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor snuffel » vr jul 15, 2011 8:40 pm

beste greet,
die blaasproblemen, dat staat ook in de bijsluiter. vooral dat je er blaasontstekingen van kan krijgen.het werkt dus ook wel op je blaas. als ik de bijsluiter zo lees, met weer een behangrol ( cynisch bedoeld) erbij als bijsluiter, is het wel troep die celebrex ook.
je denkt dan( ik) ,o, een ontstekingsremmertje, maar dat valt vies tegen. ik heb met medicatie wel voor hetere vuren gestaan,maar dit is ook troep. ik was aan de brufen 600,maar ging over op de celebrex. celebrex werkt wel in op de prostaglandines, maar of dit nou beter is als brufen? wie weet dit?
snuffel
Lid

Berichtdoor maris » za jul 16, 2011 2:58 pm

ook een gebruiker van celebrex. Zo nodig dan, en liefst niet te vaak... de apotheker noemde keurig "bent u bekend met psoriasis?"....duh heb AP.... Maar dat kon verergeren, zegt mijn reumatoloog weer doodleuk "tja als je het niet gebruikt, weet je zeker dat het niet helpt". Dus ben ondertussen (want helpt wel...) goed aan het onderzoeken naar de "bijwerkingen".
Dus mijn vraag komt er bij: wie heeft er ervaring met verergering (of niet) van de psoriasis met celebrex.

MAar goed, eerder bijwerkingen genoemd:
Slaapproblemen: nee heb ik niet ermee.
Blaasproblemen: nooit gelinkt met de celebrex! want tja...de verwaarloosde blaasontsteking jaren jaar gelee en 2 zwangerschappen hebben mijn blaas sowieso al niet zo "leuk" gemaakt. Maar zal er zeker op gaan letten, want t is bar en boos tegenwoordig.

ik heb celebrex gekregen ipv ibu omdat het milder is voor de maag. (er zit al een maagbeschermer in verwerkt(?) of zoiets) in ieder geval, ibu kan ik zonder maagbeschermers dus echt niet meer tegen...en deze gaan probleemloos. volgens mij was dat het grootste verschil.
Lees de bijsluiters niet eens zo goed meer....medicijnen blijven troep. De een wat meer dan de ander. maar als je niet zonder kunt.....(en tja bijsluiters lees ik ook maar 1keer eigenlijk en niet met elk doosje weer...)
mare wat is "prostaglandines" eigenlijk.

ondertussen dus een langer stuk dan ik wilde....
groetjes mariska
maris
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor snuffel » za jul 16, 2011 4:20 pm

snuffel
Lid

Re: Celebrex en bijwerkingen( slaapprobleem?)

Berichtdoor Greet » ma jan 04, 2016 10:52 am

Die is gek.
Ik ga het toch niet zelf kopen als het vergoed wordt door de verzekering.

Echt bizar dat bericht hierboven
Greet
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma jan 04, 2016 8:49 pm

Ik denk dat die verkoper hier niet thuishoort...

Ik heb lang geleden Celebrex gebruikt maar herinner me niet of ik er de genoemde klachten van kreeg destijds. Waarschijnlijk niet.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Arkan » di jan 05, 2016 7:20 pm

Ik kreeg met Celebrex last van hoge bloeddruk en was daardoor steeds duizelig.
Daarom gestopt er mee.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor rianne55 » do jan 07, 2016 4:48 pm

Ik heb geen bijwerking van celebrex. Alleen wat blauwe plekken maar dan stop ik weer een paar dagen en dat gaat goed.
Ik gebruik er vaak maar I per dag van.maar nu mag ik drie weken geen celebrex gebruiken,voor een darmonderzoek.
Ben benieuwd hoe dat gaat. Gebruik het al 3 jaar.
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Keer terug naar Medicatie