orencia

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

orencia

Berichtdoor onsmam » wo nov 23, 2011 6:34 pm

wie heeft er ervaring met orencia?
Nadat de enbrel niet meer werkte heb ik 3 maanden humira gebruikt.
Deze deed helemaal niets en nu moet ik het met prednison een beetje rustig houden
en wordt er overgegaan op orencia.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Groetjes.
onsmam
Lid

Reumavorm: ra

Re: orencia

Berichtdoor diana42 » do dec 01, 2011 12:55 pm

Hoi Hoi, ik ben vrij nieuw hier op het forum.
Ik heb al 16 jaar RA of AP daar zijn de dokters nog niet helemaal over uit. Ik heb geen huiduitslag dus ik denk zelf RA.
Maar ja eigenlijk maakt het ook niet uit hoe je het beestje noemt. Ik ben 2 november weer geopereert ik heb een kunstgewricht gekregen in mijn hand. ( de derde keer dit jaar dat ik geopereert ben). Je gaat er aanwennen, hihi.
Maar om even terug te konmen op de orencia ik heb er geen ervaring mee, maar ik ga er ook mee beginnen in januari. Ik heb bijna alle medicijnen al gebruikt, MTX, Sulfalasine, enbrel , en humira. Deze medicijnen deden niet genoeg. Nou moet ik wel zeggen dat ik weinig pijn heb, maar de processen van het kapotmaken van de gewrichten gaan wel gewoon door. Vandaar de kunstgewrichten.
Wanneer ga jij,U eventueel beginnen met de nieuwe medicijnen?
Groetjes Diana :D
diana42
Nieuw lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor onsmam » do dec 01, 2011 3:04 pm

Hallo Diana,

Ik krijg morgen mijn eerste infuus, vind het best wel spannend.
Ik heb sinds 5 jaar RA een agressieve vorm die moeilijk onder controle te krijgen was.
Ben ook begonnen met MTX die heb ik 4 jaar van 30 mg gehad, nu zit ik op 25 en sulfa daarnaast 2 jaar prednison gehad.
Na een jaar begonnen met enbrel, die werkte goed en toen heb ik afgebouwd met prednison.
Helaas sinds juni dit jaar werkte de enbrel niet meer, en had ik veel ontstekingen en pijn. Ben toen weer begonnen met prednison en humira gaan spuiten