Paardenbloemthee helpt bij Reuma

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Paardenbloemthee helpt bij Reuma

Berichtdoor gerard1977 » di aug 14, 2012 4:23 am

Paardenbloemthee

We zien zal allemaal in de lente en zomer staan, de paardenbloem. Toch weten niet veel mensen dat paardenbloemen geneeskrachtige eigenschappen hebben, waar jij en ik van gebruik kunnen maken. Door het innemen van paardenbloemthee wordt het lichaam warmer, gaat zweten en aanvullend vocht wordt afgevoerd via de urine. Door die vocht uitdrijving worden ook voornamelijk urinezuren afgevoerd. Deze urinezuren liggen deels ten grondslag aan de pijnen veroorzaakt door reuma. Omdat het ook zuiverend werkt voor het lichaam kan de verspreiding van infecties worden verminderd of worden voorkomen. Lees het volgende artikel over de invloed van paardenbloemthee op het lichaam. Laat je daarnaast verder informeren door de drogisterij.

Link artikel paardenbloemthee:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/100996-paardenbloemthee-tegen-reuma-en-andere-aandoeningen.html
gerard1977
Nieuw lid

Re: Paardenbloemthee helpt bij Reuma

Berichtdoor krijger » di aug 14, 2012 8:48 am

Ik word toch wel zo poepflauw van al die gasten die zich speciaal aanmelden om dit soort berichten op dit forum te poten....

En er klopt ook nog eens geen bal van al die informatie :roll:

Groetjes Annet
Laatst bijgewerkt door krijger op di aug 14, 2012 8:53 am, in totaal 1 keer bewerkt.
krijger
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor pierre » di aug 14, 2012 8:52 am

zal eens een potje gaan zetten,pfffffffffffffffffffffffffff!

Gr.Pierre
pierre
Lid

Reumavorm: ra+ap

Berichtdoor Blaine » di aug 14, 2012 10:49 am

Is het toch nog ergens goed voor dat ik detuin niet te strak bij houd, rent,ahum, de tuin in om paardenbloemen te plukken :lol:

@ Annet, ach gewoon niet druk om maken, helpt je niks :wink: , die energie kun je beter in nuttige dingen stoppen
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor krijger » di aug 14, 2012 11:03 am

@ Annet, ach gewoon niet druk om maken, helpt je niks

Weet ik, maar wil dat die gast die dit gepost heeft, dat bericht terug krijgt in zijn mail 8)
En nu krijgt ie er weer een :mrgreen:

Groetjes Annet
krijger
Lid

Berichtdoor BettyBoop » di aug 14, 2012 11:44 am

Het is toch niet te geloven he?
Als het allemaal zou helpen zouden we het massaal allang gebruiken!

Pas ook een kennis met een goeie tip hielp echt heel goed jaja nu loopt tie krom door 2 versleten heupen
Jeeee wat hielp het goed pffffffffffff
Everything will be okay in the end, if its not okay it just not yet the end!
BettyBoop
Lid

Reumavorm: Artrose

Berichtdoor Dani- » di aug 14, 2012 1:18 pm

Sh#t.. dit bericht krijg je pas als je net, met natuurvriendelijk gif, alle paardenbloemen tussen het gras vandaan hebt weten te krijgen...
Dat wordt weer zaaien.

Het stikt nu van de klavers in het gras.. Zou dat ook werken?

:mrgreen:
Dani-
Lid

Berichtdoor Blaine » di aug 14, 2012 1:25 pm

Ik zou zeggen van wel en als het werkt vooral hier melden :lol: .

Misschien is het wel een topicstarter die het echt goed bedoeld dan is al dat pesten van ons wel sneu, al is de kans klein :wink: , maar vooruitik zou zeggen ts vertel meer over jezelf en stel je even voor

@ Annet, ach dit soort berichtjes vind ik nog wel redelijk, ik erger me veel meer aan al die mensen die zich aanmelden een rij klachten op sommen en vragen heb ik reuma en zo ja welk soort, alsof wij dat zo via internet kunnen zien, en het meest irritant is dan nog dat je soms ook nog vriendelijk reageert en die persoon vervolgens nooit meer online komt :evil: ,
Maar je krijgt toch miet standaard een melding dat er op het topic is gereageerd dat moet je toch instellen?
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Dani- » di aug 14, 2012 1:41 pm

Weet je, ik wordt een beetje moedeloos van de haleluja toon. We zien ze allemaal staan..de paardebloem.

De enige gedachte die ik dan krijg is dat ik met reumavingers paardenbloemen moet gaan rapen. Ik zweet me al het pokkepleuris door de prednison, moet nog meer zweten bij het rapen en zal nog veel meer zweten omdat de paardenbloem mijn urinezuur eruit zweet. Dit vochtverlies is vast aan te vullen met linksdraaiend bronwater uit de diepste bronnen in de spa regio, wat ook weer zuiverend werkt.. and so on, and so on...

:ebiggrin:
Het is trouwens een heerlijke dag!
Dani-
Lid

Berichtdoor krijger » di aug 14, 2012 2:32 pm

Mensen die al heel lang pijnklachten hebben en in het medisch circuit niet veel wijzer worden kan ik me wel van voorstellen dat die hun heil op fora gaan zoeken in de hoop dat er iemand is die hun klachten herkent. En hopen op een 'Eureka' is voor iemand die al lang klachten heeft en misschien ten einde raad is, geen verkeerde wens in mijn opinie. Niet terug antwoorden op een post die je post vind ik ook verre van netjes, daar heb ik me ook wel eens aan gestoord.

Maar dit is gewoon ordinaire spam, reclame maken..niets meer en niets minder.

Ik weet niet anders dan dat je reacties krijgt in je mail als er op een post van je gereageerd is. Maar misschien ben ik dat uitknopje nog nooit tegengekomen :mrgreen:

Groetjes Annet
krijger
Lid

Berichtdoor Lavender » di aug 14, 2012 2:59 pm

Tot mijn verbazing meldde een kennis van de week dat uit de uitslag van zijn botscan een lichte reuma was gekomen. Hij moest maar veel vitamine C gaan eten en dan over een half jaar terug komen???? :econfused: Iemand al bekend met het fenomeen dat vit C reuma zou genezen?
If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Reumavorm: R.A. & Fibro

Berichtdoor krijger » di aug 14, 2012 3:20 pm

Iemand al bekend met het fenomeen dat vit C reuma zou genezen?

Nee, maar ik heb zo'n voordeelpot staan, zal ik het gaan proberen vanaf morgen? Hoeveel mg zou ik moeten nemen per dag zonder dat ik het overtollige gewoon weer uitplas?

Ben ook wel nieuwsgierig waarom een arts dat gezegd heeft want bij een normaal voedingspatroon krijg je namelijk voldoende vitamine C binnen. Een tijdelijke overdosis word wel es gedaan bij bijvoorbeeld een blaasontsteking, maar op lange termijn is een overdosis vitamine C volgens mij totaal nutteloos omdat je het residu gewoon weer uitplast.
En ging het bij die botscan om artrose of artritis of nog wat anders?

Groetjes Annet
krijger
Lid

Berichtdoor Lavender » di aug 14, 2012 3:28 pm

Het ging om iemand die al tijden gewrichsklachten heeft, maar bij wie de reumafactoren in het bloed negatief uitvielen.
Het advies was:
Uitslag is dat ik een lichte vorm van reuma in mijn knieen en enkels heb , hierdoor loop ik anders en heb ik ook pijn in mijn andere gewrichten , veel vitamine C eten en over een half jaar in ieder geval terug komen , mocht de pijn eerder erger worden dan weer eerder terug natuurlijk.

Dus.... wie het weet mag het zeggen. Maar ik zeg, eet zo'n voordeel pot eens op in een week tijd en zie wat er gebeurd. (behalve diarree natuurlijk)
If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Berichtdoor Lavender » di aug 14, 2012 3:34 pm

Om nog even terug te komen op de paardebloem, ik lees nog wat interessante dingen:
Waar is het verder goed voor?

Naast reumatische aandoeningen is het innemen van paardebloemconcentraat eveneens goed voor de volgende aandoeningen:
reuma en jicht: het aantal pijngevallen en ernst van de pijn neemt af (ook tijm, berk, brandnetel, zwarte bes, lavendel kunnen hierbij positief werken); Check, brandnetelthee drink ik al trouwens
stofwisselingsproblemen zoals die voorkomen bij schildklierproblemen; Check
galstenen: de vorming is van galsteen in het lichaam is een continu proces. Paardenbloemthee beïnvloed de vorming daarvan. Aanwezige stenen groeien niet en nieuwe stenen worden niet gevormd;
nierstenen: door de toenemende afvoer van vocht en ook afvalstoffen neemt de kans op nierstenen af;
problemen met de ogen zoals diplopie, vermoeide en overspannen ogen;
vetophoping: de opslag van vetten verloopt meer geleidelijk over het lichaam waardoor plaatselijke vetclusters worden voorkomen.Check

Ik ga het eens proberen in de herfst, alleen dat zweten staat me niet zo aan dat doe ik nu ook al genoeg...
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Berichtdoor krijger » di aug 14, 2012 3:56 pm

Dat in dat artikel geschreven word dat overtollig urinezuur de oorzaak is van een aantal soorten reuma klopt gewoonweg niet. Dat is volgens mij alleen in het geval van jicht het geval. Voor het gemak gooien ze fibromyalgie, artritis en bechterew op dezelfde hoop. Die aandoeningen en ontstekingen van die vormen van reuma worden helemaal niet veroorzaakt door overtollig urinezuur.
En dat overtollige urinezuur zou kunnen worden afgevoerd door het drinken van paardebloemthee.
Maar als jouw aandoening niet door overtollig urinezuur veroorzaakt word lijkt me dat nogal onzinnig. Maar wie ben ik :egeek:

Stofwisselingsproblemen zoals bij schildklierproblemen. Hm, sinds ik goed gedoseerd ben met mijn thyrax heb ik geen stofwisselingsproblemen meer. En wat zou die thee dan eigenlijk doen, een schildklieraandoening genezen of de klachten verminderen? Hoef je dan geen schildklierhormoon meer te slikken of minder. Ik snap het niet helemaal geloof ik.

Laat je het even weten Lavender hoe die paardenbloemthee bevalt? Ook als jij in de diarree raakt? :lol:

Groetjes Annet
krijger
Lid

Volgende

Keer terug naar Medicatie