ander merk methotrexaat

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

ander merk methotrexaat

Berichtdoor rianne55 » za jun 01, 2013 11:56 am

Ik gebruik al een paar jaar Methotrexaat en dat ging prima. Voor het slapen innemen en haast geen klachten.
Een aantal maanden geleden kwam ik bij de apotheek en kreeg een ander merk mee. Ik kreeg daarna klachten en moet meer gebruiken.Veel bijwerkingen. Nu wilde ik mijn oude merk terug. Ik heb een maand daar op moeten wachten.
Telkens kreeg ik te horen,dat het niet binnen is.Neem maar het nieuwe merk mee.Eindelijk heb ik ze binnen en ben heel benieuwd of het nu beter met mij gaat. Hebben jullie ervaring met een ander merk?
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Re: ander merk methotrexaat

Berichtdoor Hermione » za jun 01, 2013 12:11 pm

Ja, maar niet met methotrexaat, maar met Aerius, een anti-allergiemiddel. Die werd ook vervangen door een goedkoper merk. Het duurt 1-1,5 uur voordat zoiets gaat werken, en daarna heb je ongeveer een etmaal profijt. Bij het goedkopere merk voelde ik eerst dat het ging werken, maar na een uur kreeg ik mijn klachten weer terug. Het leek wel, of ik juist op dat middel reageerde!
Ik dacht, dat kan toch niet?
Maar na zoeken op internet, zag ik dat heel veel mensen dezelfde ervaring hadden...
Ik heb toen via de huisarts gevraagd om aerius terug te krijgen, en dat heb ik nu weer in huis. Altijd op tijd een herhaalrecept vragen, want inderdaad je hebt de kans dat de apotheek dit niet op voorraad heeft.

Ik duim voor je, dat het binnenkort weer beter gaat met je oude merk,
groetjes
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Keer terug naar Medicatie