Alternatieve behandelmethoden bij reuma

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Alternatieve behandelmethoden bij reuma

Berichtdoor Fatima Sarti » zo aug 18, 2013 3:11 pm

Voor mijn studie tot farmaceutisch consulent doe ik onderzoek naar het effect en ervaringen bij het gebruik van fytotherapie, homeopathie en voedingssupplementen bij reuma, al dan niet in combinatie met de reguliere medicatie. Voor alle mensen die hieraan voldoen, heb ik de volgende vragen.

• Wat is uw leeftijd/geslacht?

• Sinds wanneer heeft u last van reuma?

• Gebruikt u ook reguliere medicatie tegen reuma? Zo ja, welke?

• Welk alternatieve middelen gebruikt u tegen reuma?

• Gebruikt u deze middelen op eigen initiatief of op advies van een arts?

• Indien op advies van een arts, wat voor soort arts heeft u deze middelen voorgeschreven/geadviseerd?

• Wat is voor u de reden geweest om op zoek te gaan naar alternatieve geneeswijzen?

• Hoe lang gebruikt u de alternatieve middelen?

• Wat zijn de voordelen die u ondervindt bij het gebruik van de alternatieve middelen?

• Hoe lang duurde het ongeveer voor u effect merkte van de middelen?

• Zijn er ook nadelen, bijvoorbeeld in de vorm van bijwerkingen of interacties met andere middelen, die u ondervindt bij het gebruik van deze middelen?

Alvast bedankt voor de medewerking.
Fatima Sarti
Nieuw lid

Re: Alternatieve behandelmethoden bij reuma

Berichtdoor Hermione » zo aug 18, 2013 7:17 pm

(na zoveel keer bekeken en geen reactie, wil ik wel even tussen haakjes reageren:
ik persoonlijk ben níet van de alternatieve geneeswijzen bij reumatische of andere ontstekings-aandoeningen.
Wel ben ik benieuwd of je reacties krijgt, en ik ben ook benieuwd naar de uitkomsten van je onderzoekje.
In ieder geval veel succes, met het onderzoek en straks met de verwerking van je gegevens, en het schrijven van je verslag!)
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Re: Alternatieve behandelmethoden bij reuma

Berichtdoor AnnemiekV » zo aug 18, 2013 7:32 pm

Ik voldoe ook niet aan het plaatje, om dit onderzoek in te vullen. :wink:
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Keer terug naar Medicatie