Voor of tegen Cannabis (wiet)?

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Voor of tegen Cannabis (wiet)?

Berichtdoor speets » di dec 10, 2013 7:04 pm

Dit is het vervolg van de discussie op http://www.reumaforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=3479&start=480

Omdat dit onderwerp verdwaald was geraakt in het draadje van Lavender, is hier een nieuw draadje.
Zeg liever hier wat je ervan vindt en waarom je ervoor of tegen bent en ga niet de webmaster lastigvallen.

We zijn volwassen mensen. Op veel andere fora wordt openlijk gepraat over medicinaal wietgebruik, dus waarom zou dat hier niet mogen?
speets
Lid

Reumavorm: HMS + AP

Re: Voor of tegen Cannabis (wiet)?

Berichtdoor krijger » di dec 10, 2013 7:16 pm

Ik heb geloof ik iets gemist hier. Maar ik begrijp dat het draadje over wietolie verwijderd is door de webmaster?

Dat vind ik bijzonder. Ik was daar namelijk wel heel nieuwsgierig naar en heb het idee om dat eens te gaan proberen in mijn achterhoofd zitten. Medicinaal gebruik van wiet is een normaal onderwerp op verschillende fora.

En ik ben wel heel nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen en zou die dan ook graag volgen.

Persoonlijk wil ik er nog aan toevoegen dat ik het raar vind dat dit onderwerp wel verwijderd word, maar alle andere bullshit en spam die we hier de laatste tijd op het forum hebben zien langskomen zonder probleem blijven staan. Het is dan blijkbaar geen probleem dat allerhande charlatans hier hun zogenaamde wondermiddel komen aanprijzen. En dan ook nog met soms vreselijk stuitende opmerkingen en commentaren richting de forumleden hier. Nu is er een middel wat naar alle waarschijnlijkheid veel mensen verlichting kan geven en dan komt er protest? :S

Maar gelukkig weet ik nu wel dat ik Speets en Lavender kan PB-en als ik meer weten wil :P

Groetjes Annet
krijger
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Johanneke » di dec 10, 2013 7:51 pm

He Speets, nee jij ook niet! Ik noemde Lavender omdat we bezig waren in haar topic. Ik zou niet eens weten wie het was, degene die het topic begon? Doet er wat mij betreft ook niet toe, ik was niet bezig met de schuld geven aan iemand.
Johanneke
Lid

Berichtdoor speets » di dec 10, 2013 7:59 pm

Sorry, ik voelde me aangesproken :ebiggrin:
speets
Lid

Berichtdoor speets » di dec 10, 2013 8:07 pm

krijger schreef:En ik ben wel heel nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen en zou die dan ook graag volgen.

Als het goed is komt er zeer binnenkort een apart draadje voor 'gebruikers' om ervaringen uit te wisselen.

Even wachten wat Martijn ervan zegt, want ik baal nu wel ontzettend van alle moeite en pijn (dus echt letterlijk pijn! Al dat typen met mijn zere reumahanden :cry: ) die Lavender en ik en anderen erin gestoken had om mensen te wijzen op dit grandiose spul.
Laatst bijgewerkt door speets op di dec 10, 2013 8:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
speets
Lid

Berichtdoor Johanneke » di dec 10, 2013 8:13 pm

Kan Martijn niet het een en ander knippen en plakken? Bijvoorbeeld alleen de ervaringsstukjes uit het oude topic
Johanneke
Lid

Berichtdoor speets » wo dec 11, 2013 12:28 pm

zeeuws meisje schreef:... ik ben als jurist zeer intensief bij het gedoogbeleid aangaande coffeeshops betrokken. Zodoende ben ik erg goed op de hoogte van de geldende wettelijke regelingen. Jammer dat dan gezegd wordt dat ik me er niet in heb verdiept.

Dat is het punt juist: we hebben het hier helemaal niet over coffeeshops en hun geestverruimende producten.

Wat hiermee bedoeld werd is, dat je je -gezien je reactie - niet verdiept hebt in (de pijnstillende en ontspannende werking van) medicinale wietolie. Dat gaat namelijk over hele andere producten, met een totaal ander doel dan de middelen uit de coffeeshop.
Dat heeft dus ook weinig te maken met de wettelijke regelingen m.b.t. coffeeshops.

Zoals Lavender al schreef: het THC-gehalte in CBD-olie is zo laag dat het op geen enkel gebied onder welke wettelijke regeling dan ook valt.
speets
Lid

Berichtdoor zeeuws meisje » wo dec 11, 2013 4:07 pm

@speets

Je trekt dingen uit zijn verband. Ik weet niet hoe ik citaten uit de oude discussie in deze discussie kan opnemen, maar jij schreef een wel heel erg positief "niets aan de hand" stukje over het gebruik van wiet. Niet wietolie, maar wiet. Je vergeleek het daar met alcohol en nicotine (harddrugs volgens jou) en liet het voorlomen alsof er geen enkel risico zit aan het gebruiken van wiet.

En daar viel ik over. Want het is niet zo dat wiet altijd zonder enig risico op wat dan ook gebruikt kan worden. Er is wel degelijk een vrij hoog verslavend effect, zeker met de doorontwikkelde nieuwere "soorten" die qua THC gehalte meer gemeen hebben met harddrugs dan met wat anders. Het kan levens verwoesten, dat heb ik helaas van dichtbij gezien. Ik heb daarnaast ook gezien wat het met een 13 jarige doet, die gewoon wiet kon kopen, net zoals ze gewoon alcohol geschonken kreeg in een cafe. Dan kom je wel terug op "het is niet schadelijk".

Wietolie is idd wat anders, met veel minder/lagere hoeveelheden werkende stof. Als het je helpt, prima. Ik heb overigens ruim 15 jaar geleden in een proefproject met medicinale wiet (roken dus) gezeten en ben daar mee gestopt omdat mijn studieresultaten naar beneden vlogen. Het werkte wel goed tegen de pijn, dat moet ik toegeven. Maar het benevelt je geest, je denken en je zijn. Je rationaliteit en je IQ. En is dat de prijs die je wilt betalen? Ik niet. Dan maar liever pijn. En voordat ik hier weer te horen krijg dat ik dan blijkbaar niet weet wat pijn is, ik heb nu ruim 17 jaar reuma, en weet echt wel wat dat met je doet.

Aangezien dit topic " voor of tegen cannabis (wiet)" heet, neem ik overigens aan dat het gaat over meer dan alleen maar de wietolie
zeeuws meisje
Lid

Reumavorm: RA/SLE

Berichtdoor speets » wo dec 11, 2013 5:42 pm

Ik geef het op, want ik geloof niet dat je het wilt begrijpen. Ik heb het idee dat je alleen je gelijk wilt halen.
Goed: je hebt gelijk, klaar :ewink:

Laat ieder voor zich zoeken op internet en zelf conclusies trekken.
speets
Lid

Berichtdoor roell » wo dec 11, 2013 8:54 pm

Door deze discussie en het lange topic van lavender voorstel ronde heb ik inmiddels een proefpakketje besteld en hoop het gewenste resultaat te behalen.

remicade, ook bio medicijn heeft ook zij bijwerkingen...fructose intollerantie, jippie!

Dus of het nu wel of niet mag, ligt ook een stuk aan jezelf. Wat is jouw mening, als het je goed doet, Ben je dan bereid naar de shop te gaan om te roken, of liever druppelen met olie. Eventueel het zelf maken..... Het is aan JOU!

Als ik zo lees, wietolie en verslavend....misschien hetzelfde als je niet meer zonder een bepaald medicijn kunt leven ivm de pijn, slapeloosheid enz enz. chemische rommel heeft weer andere bijwerkingen En kunnen ook verslavend zijn. Dus....chemisch of natuurpruduct, Verslavend of niet, de wens om je beter te voelen is het belangrijkste.

Als je dan hiervoor kiest is dat aan jou. Niet geschoten, altijd mis geschoten. En proberen kan geen kwaad, kost slechts 30,-

Dus go for it, wie weet wordt je leven een stuk aangenamer daar door. Over een weekje of 2 mijn mening in de juiste topic.
Lightup your life, onbeperkt fysio http://www.overstapweken.nu
roell
Lid

Reumavorm: artitis en crohn

Berichtdoor Lavender » zo dec 15, 2013 12:40 pm

Meerderheid steunt legale marihuana

AMSTERDAM -
De meeste Nederlanders vinden dat Nederland marihuana moet legaliseren. Uit een peiling van Maurice de Hond blijkt dat 65 procent van de ondervraagden van mening is dat Nederland het voorbeeld van Uruguay moet volgen. Daar wordt de productie, verkoop en consumptie van wiet niet langer verboden.

De peiling die De Hond zondag publiceerde wijst ook uit dat bijna de helft van de Nederlanders (45 procent) wel eens marihuana heeft gebruikt. Een kwart deed dat maar een keer. Van de wietgebruikers is driekwart voor legalisatie, maar ook onder mensen die nog nooit iets gerookt hebben is een meerderheid voor (54 procent).

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2214 ... ana__.html

:D :D :D
If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Reumavorm: R.A. & Fibro

Berichtdoor Martijn » zo dec 15, 2013 2:18 pm

Beste mensen,

Ik heb veel verontwaardigde reacties gehad op het sluiten/verwijderen van een ander draadje over canabis/wietolie. Ik deed dit 1) omdat er gemengde reacties over het onderwerp naar mij gemaild werden en 2) omdat ik van mening ben dat behandeling met canabis niet de voorkeur verdiend.
Ik begrijp dat er behoefte bestaat om over dit onderwerp te communiceren, maar ik vind het reumaforum niet het aangewezen platform om dat te doen. Daarom zal ik ook dit draadje sluiten. Gelieve eventuele discussies elders of via prive berichten uit te voeren. Hopende op jullie begrip.

Groeten,
Martijn
Doe als een vlinder. Rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen!
Martijn
Site Admin

Reumavorm: SLE

Keer terug naar Medicatie