arthrotec

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

arthrotec

Berichtdoor Goli » do jan 30, 2014 12:57 am

Heeft er iemand ervaring met arthrotec?
Bij mij lijkt het helemaal niet te helpen.
Of duurt het bij Arthrotec ook een paar maanden voordat het helpt?
Bij morfine heb ik ook niet zoveel baat. En bovendien gaf het bijwerkingen met andere medicijnen dus
ik ben er mee gestopt. Ik ben ook nog hartstikke jong, dus het is ook te gek voor woorden om met morfinepleisters rond
te lopen. (hoewel als het beter zou helpen ik er wel mee door zou gaan).
Voor tramadol ben ik allergisch dus dat gaat ook al niet.
Goli
Lid

Reumavorm: fibromyalgie, hernia

Re: arthrotec

Berichtdoor JannekeB » do jan 30, 2014 12:15 pm

Beste Goli,
Arthrotec is diclofenac waar een stof aan toegevoegd is die de maagwand beschermd. Het is een NSAID, oftewel ontstekingswerkende pijnstiller die meestal het beste werkt als je er een soort van 'spiegel' opbouwt. Dit betekent dat je niet alleen slikt als je pijn hebt maar volgens het voorschrift dat je hebt gekregen. Dan zou het volgens mij na een paar dagen verschil moeten werken. Als dit al doet en het werkt niet dan kun je nog proberen er paracetamol bij de slikken.
Als dit ook niet werkt zou je om een andere NSAID kunnen vragen, zoals bijv Naproxen, Meloxicam, Ibuprofen of Celebrex. Ik heb zelf in de loop der tijd diverse NSAID's voorgeschreven gekregen en bij mij lijkt bijv Naproxen het beste te werken. Ik ben niet pijnvrij maar het haalt bij mij de scherpe kanten eraf.
Sterkte!

Groet,
Janneke
JannekeB
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor essy » do jan 30, 2014 12:45 pm

Hoi Goli,

Nee daar heb ik geen ervaring mee, wel met diclofenac maar dat schijnt als ik het vorige berichtje eigenlijk hetzelfde te zijn dus ja dan heb ik er wel ervaring mee, bij mij werkte het ook niet. Daarna kreeg ik indometacine, ook dit deed niets en nu dan aan de MTX :ewink:
Mijn reumatoloog was echt wel vlot in het overgaan naar andere medicijnen als het niet hielp, moest steeds na 2 weken terugkomen.
Ik hoop echt dat je naar de reumatoloog mag binnenkort :esmile:
essy
Lid

Berichtdoor Goli » do jan 30, 2014 8:54 pm

Dank voor jullie reacties.
Ik heb eigenlijk helemaal geen uitleg over de arthrotec gehad.
Paracetamol met Codeine werkt lekker snel en dat helpt mij een stuk beter.
Daarvoor krijg je tegenwoordig geen vergoeding meer, omdat het zogenaamd niet bewezen zou
zijn dat het werkt.
Goli
Lid

Reumavorm: fibromyalgie, hernia

Keer terug naar Medicatie