Benieuwd naar ervaringen met Humira??

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Benieuwd naar ervaringen met Humira??

Berichtdoor essy » zo maart 16, 2014 6:12 pm

Hallo allemaal,

Ik ben vorige week zondag gestart met Humira en tot nu toe voel ik me daarna eigenlijk helemaal niet zo goed.
Tuurlijk kan ik er na 1 keer nog niets van verwachten maar dat ik nu nog moeier ben, last van benauwheid heb, gisteren in ene een rood/warm gezicht had en ook nog eens sombere gevoelens krijg vind ik toch niet zo prettig.

Zijn er hier mensen die dit herkennen, wat hebben jullie gedaan, ging het vanzelf over of wat dan ook ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

groetjes essy
essy
Lid

Re: Benieuwd naar ervaringen met Humira??

Berichtdoor Hermione » zo maart 16, 2014 6:47 pm

Joh... :(

ik dacht net, laat ik eens vragen hoe het jou en Vrolijk Meisje vergaat na het voor de eerste keer prikken van de biological.
Als ik jou was, zou ik deze bijwerkingen (en heb je er nog meer, probeer echt objectief naar je zelf te kijken, ben je bijv. snel aangebrand/ labiel, dat zie ik niet altijd direct bij mezelf maar de omgeving ziet dat wel) voorleggen aan je arts.
En dan aan hem vragen, is dit normaal als bijwerking, of kan dit betekenen dat ik er allergisch op reageer. Als dat namelijk zo is, kun je de komende keer een nog heftiger reactie verwachten. Zijn het 'normale' bijwerkingen, dan kan het juist minder worden.

Succes Essy, en rustig aan deze dagen!

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor essy » zo maart 16, 2014 7:01 pm

Hermione schreef:Joh... :(

ik dacht net, laat ik eens vragen hoe het jou en Vrolijk Meisje vergaat na het voor de eerste keer prikken van de biological.
Als ik jou was, zou ik deze bijwerkingen (en heb je er nog meer, probeer echt objectief naar je zelf te kijken, ben je bijv. snel aangebrand/ labiel, dat zie ik niet altijd direct bij mezelf maar de omgeving ziet dat wel) voorleggen aan je arts.
En dan aan hem vragen, is dit normaal als bijwerking, of kan dit betekenen dat ik er allergisch op reageer. Als dat namelijk zo is, kun je de komende keer een nog heftiger reactie verwachten. Zijn het 'normale' bijwerkingen, dan kan het juist minder worden.

Succes Essy, en rustig aan deze dagen!

groetjes,

Dank je wel voor je reactie Hermione, ik heb mijn bijwerkingen al opgeschreven en ik ga morgen bellen.
Ik voel me ook heel onrustig en nu heb ik net in rust mijn hartslag eens gemeten en die is 93 per minuut,hoe is die bij jullie in rust?

Groetjes essy

p.s ik ben ook benieuwd naar vrolijk meisje, had haar gister of eergister een pb gestuurd maar nog niets gehoord, hopelijk gaat het met haar beter dan met mij.
essy
Lid

Berichtdoor Hermione » zo maart 16, 2014 7:47 pm

Met dank aan de sarcoïdose, wisselt die bij mij tussen normaal en boven de 100 per minuut. Aan mij heb je niet zoveel dus... :lol:

Dit is wat wikipedia erover zegt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hartslag

Ik hoop dat iemand anders reageert. Maar serieus, leg het voor aan je arts. Ik hoop dat het 'normale' bijwerkingen zijn, en dat je lichaam eraan moet wennen. En dat ook gaat doen natuurlijk.
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor Hermione » ma maart 17, 2014 2:15 pm

En, al reactie van je arts/ verpleegkundige gehad?
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor essy » ma maart 17, 2014 3:32 pm

Hermione schreef:En, al reactie van je arts/ verpleegkundige gehad?

Ik wacht op een telefoontje, had trouwens vrijdag al gebeld met de assistente over de vermoeidheid en benauwdheid en moest vandaag terug bellen, ze heeft het overlegd met de arts maar vlgns hem niet van de Humira.
Ik heb gevraagd of hij terug belt dus wordt vervolgd.....
essy
Lid

Berichtdoor lena77 » di maart 18, 2014 11:13 am

Ervaring met humira,, jammer dat het bij jou waarschijnlijk bijwerkingen geeft.

Ik gebruik het 2 jaar nu ongeveer, heb nergens last van.
Ben wel eens niet zo blij en alles,maar ja dan denk ik je bent nooit altijd blij en vrolijk, komt dat door humira.
Ik weet het niet.
Voor mij werkt het tot nu prima.

Hou jezelf wel in de gaten. :ewink:
lena77
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor essy » di maart 18, 2014 7:38 pm

lena77 schreef:Ervaring met humira,, jammer dat het bij jou waarschijnlijk bijwerkingen geeft.

Ik gebruik het 2 jaar nu ongeveer, heb nergens last van.
Ben wel eens niet zo blij en alles,maar ja dan denk ik je bent nooit altijd blij en vrolijk, komt dat door humira.
Ik weet het niet.
Voor mij werkt het tot nu prima.

Hou jezelf wel in de gaten. :ewink:

Goed dat jij er positief over bent, ik hoop dat het bij mij ook gaat doen wat het moet doen.
Tuurlijk hebben we allemaal wel eens mindere dagen maar ik voelde me helemaal mijn zelf niet van het weekend, ook versnelde hartslag dat ik er ook angstig van werd. Het benauwde word iets minder, heb vandaag mijn B12 injectie weer gehad, misschien heeft het daar mee te maken ik weet het niet. Ook zit ik met een schildklier die niet lekker ingesteld is maar ik hou het goed in de gaten en zal zien wat er volgende week gebeurt na de Humira, hopelijk niets meer van dit.
essy
Lid

Berichtdoor Hermione » di maart 18, 2014 8:32 pm

heb je de arts nog gesproken? Die van mij is altijd zó beredruk, dat ik er soms na 3 dagen weer achteraan kan bellen van 'hoe is dat, word ik nog teruggebeld?'.
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor essy » di maart 18, 2014 10:12 pm

Nee niet meer gesproken, ik had wel een gemist telefoontje zonder nummerherkenning dus waarschijnlijk was dat de arts, van de week nog maar even bellen voordat het weer zondag is :ewink:
essy
Lid

Berichtdoor lissy » di apr 01, 2014 8:52 pm

Hoi,

Ik spuit al een paar jaar humira en meestal gaat het goed.
Soms wat last van de plek waar ik geprikt heb.
Soms word ik wat koortsig en heb ik hoofdpijn.
Ik moet iedere keer kijken of ik fit genoeg ben om te prikken.
Ben ik snot verkouden of grieperig, dan sla ik een keertje over.
Gr lis
lissy
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor essy » wo apr 02, 2014 9:49 am

lissy schreef:Hoi,

Ik spuit al een paar jaar humira en meestal gaat het goed.
Soms wat last van de plek waar ik geprikt heb.
Soms word ik wat koortsig en heb ik hoofdpijn.
Ik moet iedere keer kijken of ik fit genoeg ben om te prikken.
Ben ik snot verkouden of grieperig, dan sla ik een keertje over.
Gr lis

Hoi Lis, dank je wel voor je reactie.
Last van de plek had ik de 2e keer.
Over het niet fit genoeg zijn en dan overslaan, sla je dan 2 weken over of een week of afhankelijk van hoe je je voelt?
Ik denk dat ik die 1e keer ook niet had moeten prikken want toen was ik lichtelijk benauwd maar gezien ik dat wel vaker ben dacht ik tja zullen ze dit bedoelen met dan niet prikken? Die week erna was niet fijn dus nu weet ik dat het dan neit zo slim is om te prikken.

gr essy
essy
Lid

Berichtdoor gewrichtje » wo apr 02, 2014 12:05 pm

Hallo Allen,

Ik gebruik al jaren Humira. Ik heb geen enkele bijwerking gehad. Ik heb wel eens het idee gehad dat het geen toegevoegde waarde had. Toen zijn we een paar weken gestopt. Hierna realiseerde ik mij hoe goed dit spul is.Ik werd weer ontzettend stijf en de gewrichten werden pijnlijk. Dus wat mij betreft is Humira top!

Groet,

Gewrichtje
gewrichtje
Lid

Reumavorm: Relapsing Polychondr

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo apr 02, 2014 1:44 pm

Tot nu toe hier nog geen effect, denk ik, van de Humira. Vandaag opeens een vrij goed begin van de dag, terwijl ik gisteren nog mopperde dat het soms alleen maar slechter lijkt te gaan.
Morgenavond neem ik de 3e injectie. Ik kan niet wachten tot ik er iets van ga merken!
Ik heb nu twee keer gespoten en geen enkele bijwerking gehad. Ook geen reactie op de huid. Vlak na het prikken is het korte tijd heel erg gevoelig op die plek maar dat trekt al heel snel weg.

Ik ben ook wel benieuwd naar de vraag van Essy: een keer overslaan, wordt dan bedoeld dat je de volgende injectie over 2 weken neemt of dat je hem alsnog neemt zodra je je weer beter voelt, en vanaf dan weer doorgaat met injecties om de 2 week?
Mij lijkt dat lastig, want ik injecteer ook mtx, en ik heb begrepen dat het belangrijk is om daar 3 dagen tussen te laten zitten. In neem de mtx dus maandagochtend en de humira donderdagavond.

Had je lang last van die plek na het injecteren Essy?
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor essy » wo apr 02, 2014 4:37 pm

Ik moet volgende week woensdag naar de reumatoloog en dan zal ik deze vraag ook nog even voorleggen betreft het eventuele overslaan.
Ik had ongeveer 2 dagen last van die plek. Ik laat in mijn been prikken en waar prik jij vrolijk meisje?

gr essy
essy
Lid

Volgende

Keer terug naar Medicatie