Benieuwd naar ervaringen met Humira??

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Re: Benieuwd naar ervaringen met Humira??

Berichtdoor Hermione » ma apr 14, 2014 12:46 pm

vrolijkmeisje schreef:Wel interessant, dat artikel. Gaat in tegen eerdere uitkomsten van onderzoek. Toen ik ra kreeg werd nog redelijk rustig opgebouwd. Niet veel later werd geciteerd uit onderzoek dat fors inzetten, liefst met 2 DMARD's tegelijk, schade het meeste voorkwam...

Ja, zo klonk het wel, maar ik weet niet in hoeverre in dit artikel ook de vergelijking is gemaakt tussen "één dmard - meer dmard's - prednison + dmard - biological + dmard" wat in die eerdere onderzoeken werd gedaan. Hier werd volgens mij (??) alleen maar gekeken naar het effect van de dmard (mtx o.i.d.), en dan vergeleken met lagere dosis tegenover direct hoge doses. Zodra ik 'm vind, dan post ik 'm hier in het forum. In ieder geval interessant.

Ik duim voor jullie Vrolijk Meisje en Essy!
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma apr 14, 2014 6:00 pm

Dankjewel Hermione!
Een groot deel van de dag is het goed te doen hoor. We wachten rustig af!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor hermine » zo apr 20, 2014 7:55 pm

op 5 mei moet ik terug naar de reumatoloog. benieuwd wat die gaat zeggen. niet veel volgens mij want ik ben daar nooit langer dan 2 minuten binnen. ik denk er over om bij een andere te gaan. ik heb al een heel lange weg moeten afleggen om eigenlijk nergens uit te komen. al van 2000 ben ik op de sukkel en dat ben ik nu nog steeds. ik heb zo het gevoel dat niemand mij kan helpen. ik krijg al 4 jaar aan een stuk elke week een spuit met daarin 5 flesjes ledertrextate . hij zegt an van 2 jaar geleden om af te bouwen maar het zijn nog steeds 5 flesjes. soms heb ik zin om gewoon te stoppen met al die vuiligheid in mijn michaam. ik ben het gewoon beu.
hermine
Nieuw lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo apr 20, 2014 9:36 pm

Is dat 2,5 gram per flesje? Dus 6 flesjes is hetzelfde als 6 pilletjes?
Ik ben 9 jaar pijnvrij geweest met de combinatie van mtx en salazopyrine en later met alleen salazopyrine (telkens verder afgebouwd, tot uiteindelijk 0). Iets meer dan een jaar nadat ik geen medicatie meer nam (1 jaar een 3 maanden volgens mij) kreeg ik weer last van ontstekingen in handen en polsen. (eerder had ik al mijn gewrichten ontstoken). Ik ben inmiddels een jaar bezig met het rustig krijgen van deze ontstekingen (met nu mtx en humira) en dat lukt nog niet.
Ook na mijn eerste actieve reumaperiode heb ik na verloop van tijd alles afgebouwd en na 9 maand ging het weer helemaal mis.

Eerder schreef je dat je ook Humira gebruikt volgens mij, dus je hebt kennelijk nog ontstekingen. Ik denk dat stoppen met al het gif goed kan leiden tot een fikse verergering van je klachten.
Hoe ziet dat "op de sukkel zijn" van jou er precies uit? Heb je nog veel last van ontstekingen?
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor hermine » ma apr 21, 2014 2:10 pm

Ik zal straks mijn verhaal posten want het is heel wat.
hermine
Nieuw lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr mei 09, 2014 6:23 pm

Ik begin voorzichtig het gevoel te krijgen dat de Humira wat begint te doen. Het lijkt of de ontstekingen in mijn handen wegtrekken. Mijn polsen zijn nog wel ontstoken volgens mij, maar ik heb de verwachting dat daar wel pijn zal blijven bestaan gezien het verdwenen kraakbeen.
Hoe is dat bij jou Essie? Zou leuk zijn als we (nu ik voorzichtig denk iets te merken) gelijk op blijven gaan!
vrolijkmeisje
Lid

Vorige

Keer terug naar Medicatie