Depo Medrol

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Depo Medrol

Berichtdoor Taartje » wo apr 16, 2014 10:37 am

Ik heb gister rond 11.30 een Depo Medrol injectie gehad van 120 mgr. De doktersassistente zei dat de meeste mensen er 's avonds, en anders de volgende ochtend al effect van ervaren. Ik voel nog niks. Nog dikke, warme, pijnlijke enkels.

Wat is jullie ervaring? Hoe snel hielp dat spul bij jullie? (maw leg ik, door de woorden van de doktersassistente, de lat te hoog?)
Taartje
Lid

Reumavorm: sarcoïdose

Re: Depo Medrol

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo apr 16, 2014 11:28 am

Ik heb geen ervaring met dat type injecties. Heb ik nooit gehad. Ik heb wel vaker voorbij zien komen dat zo'n injectie wel snel resultaat kan hebben.
Maar als je enkels nog zo dik zijn als op de foto zal het stijve gevoel ook niet zomaar verdwijnen lijkt me. Dat vocht zal ook weg moeten.
Geduld is een veel gebruikt woord hier :) Ik wacht al een jaar op echt resultaat van de medicatie die ik tot me neem om de ontstekingen weg te krijgen, en ik ben niet de enige op dit forum.
Blijf ook als de injectie begint te werken even flink rustig aan doen hoor! Ik hoop dat je snel toch wat resultaat hebt!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Hermione » wo apr 16, 2014 11:57 am

Ik heb intussen twee keer zo'n injectie gehad, en ik kreeg daarbij te horen: het kan tot ruim een week duren voor je daar wat van merkt, en doe het in die tijd heel erg rustig aan om de injectie een kans te geven.
Achteraf bleek ik sarcoïdose te hebben, en dan werken dat soort injecties niet 1-2-3. Bij de eerste injectie merkte ik pas na 5 weken wat, en bij de tweede helemaal niets.
Maar goed, het kan dus nog wel even duren.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Henk » wo apr 16, 2014 3:06 pm

Mijn ervaringen met Depo-Medrol injecties...