Doping

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Doping

Berichtdoor Wrenchman » wo jun 03, 2015 9:55 pm

Heeft iemand al eens te maken gehad met dopingcontroles in sportief verband. Dan gaat het mij vooral om vrijstelling tijdens het gebruik van bijvoorbeeld Prednis(ol)on.

Op de site van de dopingautoriteit kun je de dopingwaaier inzien en gemakkelijk je medicatie opzoeken. Zo heb ik mij erover verbaasd dat Tramadol gewoon toegestaan is...

Het is niet zo dat ik nou zo'n topsporter ben, maar ik loop de kans om aan een evenement mee te doen waar ik gecontroleerd kan worden. Als ik dan net een spuit in de bilspier heb gehad, ben ik de sjaak.

In de dopingwaaier kan ik zelf wel opzoeken hoe het aanvragen van een dispensatie gaat, maar ik ben meer benieuwd naar mensen die hiermee al eens te maken hebben gehad. Het is een hoop moeite voor 1 wedstrijd per jaar. (waar controle nog niet eens zeker is) Ik ben eigenlijk benieuwd of het niet beter achteraf te regelen is, mocht het een probleem zijn. En ik wil zeker deze wedstrijd niet missen omdat ik medicijnen nodig zou hebben! Moet al teveel opgeven!

Dus kom maar door met de verhalen! :)
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Re: Doping

Berichtdoor jopie1982 » wo jun 03, 2015 11:47 pm

Poeh geen idee. Maar mss zou je bij de organisatie kunnen navragen?
Is het een kwalificatie ed voor iets?
Dan zou ik het zeker vooraf regelen.
Ik kan je hier verder niet mee helpen maar ga dit topic zeker volgen, ben benieuwd.
jopie1982
Lid

Reumavorm: AP

Re: Doping

Berichtdoor Wrenchman » do jun 04, 2015 6:46 am

Even vergeten: Ik heb het al bij de bond nagevraagd. Dan krijg je een antwoord als; Ja, nee, dat kán consequenties hebben en je bent er zelf verantwoordelijk voor.
Nogmaals, het gaat om 1 wedstrijd per jaar. Een hoop drukte om niets zeg maar...
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Keer terug naar Medicatie