Warmtezakken

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Warmtezakken

Berichtdoor jorg1978 » ma jul 20, 2015 10:24 am

Graag wil ik het volgende met jullie delen, wellicht hebben jullie hier ook iets aan..

Mijn schoonzus heeft last van Reumatoïde Artritis. Vooral in de winter heeft ze heel veel last van de gewrichten.
Sinds kort heeft ze iets nieuws ontdekt wat voor haar heel goed werkt: warmtezakken.
Deze warmtezakken verzachten de pijn en verbeteren doorbloeding dankzij de warmte die ze afgeven.
Ze heeft deze gekocht bij http://www.relaxxed.nl. Ze kopen verschillende soorten en maten, zelfs ook een soort 'sloffen' voor de voeten of een soort 'handschoen' voor de handen.
Met een klik op het muntje (muntje zit in de warmtezak) is de handschoen in 5 sec. warm voor ongeveer 30 - 45 min.
Je kunt de warmtezak minimaal 1000x hergebruiken door het 5 min. te koken in warm water. Heel makkelijk!

Wie van jullie heeft hier ook ervaring mee? Wat zijn jullie reacties? Het is natuurlijk geen medicijn, maar voor pijnverlichting kan het een welkome aanvulling zijn toch?
jorg1978
Nieuw lid

Reumavorm: artritis

Re: Warmtezakken

Berichtdoor Hermione » ma jul 20, 2015 1:38 pm

en jij bent niet toevallig de eigenaar van massagepraktijk relaxx die deze dingen verkoopt?? :roll:
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor jorg1978 » ma jul 20, 2015 1:54 pm

Ja, daar zal ik niet omheen draaien.
Door de problemen van mijn schoonzus heb ik gezocht naar een product om de pijn te verlichten, waardoor ze niet meer al die troep hoeft te slikken.
Ik kwam deze warmtezakken tegen die ik haar heb aangeraden. Voor haar werkt het heel goed.
Sinds kort gebruik ik zelf deze warmtezakken dan ook in mijn eigen massagepraktijk, als extra bij de massages.
Soms raad ik sommige klanten ook dit product aan, die het goed kunnen gebruiken voor hun rug-,/nek-, of schouderklachten.
Inmiddels heb ik zo ontzettend veel positieve reacties gehad, dat ik nu ook een website hiervoor heb opgezet.
Ik hoop alleen dat ik zoveel mogelijk mensen kan helpen om de pijn te verlichten, zonder dat ze allerlei zware medicijnen hoeven te slikken die slecht zijn voor het lichaam.
jorg1978
Nieuw lid

Berichtdoor tinus » ma jul 20, 2015 4:35 pm

Ik heb een paar kleintjes. Ze blijven niet lang warm en worden keihard. En daarna moet je eerst water aan de kook brengen om ze weer 'goed' te krijgen.
Dat kokende water kun je net zo goed in een kruik doen; die blijft langer warm en is een stuk goedkoper.

Ik heb ook een nekverwarmingsgelkussen dat eerst in de magnetron moet, en dat is een heerlijk ding. Geen gedoe met kokend water en het blijft lang warm.

Maar het fijnste is mijn elektrische kussen. Die steek je in het stopcontact en klaar. Is dun en plat en kun je overal op en omheen doen. Je moet alleen wel bij het stopcontact blijven zitten.

Dan heb je nog die kersenpitkussens (dat was toen een hype) en warmtepleisters en tijgerbalsem...

Er is veel te koop op dit gebied en die warmtezakken zijn bepaald niet de goedkoopste oplossing. Dus ik zou zeggen: kijk even verder als je niet veel te besteden hebt.
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor Wrenchman » ma jul 20, 2015 8:29 pm

En zo is dit forum steeds meer een platform voor mensen die je;
jorg1978 schreef:kan helpen om de pijn te verlichten, zonder dat ze allerlei zware medicijnen hoeven te slikken die slecht zijn voor het lichaam.

Het is een manier van verlichting, maar geen vervanging voor doktoren en medicijnen!

Bovendien leert handig Google-en dat je niet de goedkoopste bent met die dingen.
clickspaan.JPG
(68.44 KiB) Nog niet gedownload

Het enige scenario waarbij je direct profijt kunt hebben van deze uitvinding is onderweg of ergens zonder voorzieningen als gas, water en licht.

Ik ga maar weer wat paardebloementhee drinken met baking soda en een paar druppeltjes uit de moestuin van Vogel. Hoef ik al die zware medicijnen niet te slikken... :roll:
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor jorg1978 » wo jul 22, 2015 12:50 pm

Het is een manier van verlichting, maar geen vervanging voor doktoren en medicijnen!

Ik zal nooit pretenderen dat warmtezakken medicijnen of doktoren kunnen vervangen (zie ook mijn eerste post bovenaan!). Het kan wel als aanvulling worden gebruikt. In sommige gevallen kan het zelfs leiden tot een lagere dosering van bepaalde medicijnen.

Warmtezakken van Heat In A Click hebben altijd binnen 10 - 15 sec. een gegarandeerde warmte van 54 graden Celsius. Hier is geen magnetron voor nodig of andere stroomvoorziening, waardoor het tevens erg handig is voor onderweg.
Door deze gegarandeerde temperatuur kunnen er nooit brandwonden ontstaan en zijn mede daardoor bijzonder kindvriendelijk. Ook de inhoud (water + zoutoplossing) kan geen schade toebrengen aan het lichaam.
De warmtezakken passen onder de kleding, waardoor je het ook niet-zichtbaar-voor-anderen kunt gebruiken.
Het 'uitkoken' van de warmtezak hoeft enkel te gebeuren wanneer men er weer tijd voor heeft, niet direct na gebruik. Breng het water aan de kook, laat het water ong. 3-5 min koken en zet het water uit. Laat de zak nog even 30-45 minuten in het water liggen, gewoon om er zeker van te zijn dat alle zoutkristallen ge-dekristalliseerd zijn. Het uitkoken zorgt tevens voor hygiëne, maar ook het schoonmaken onder de kraan met een sopje, of wat dan ook kan gewoon.

Kruiken hebben het nadeel dat er kokend water overgegoten moet worden in de kruik. Hierdoor bestaat de kans dat er kokend water op het lichaam terecht komt, met name wanneer coördinatie in de handen minder geworden is.
Tevens is de warmte van een kruik met kokend water te heet om direct op de huid te leggen, waardoor er brandwonden kunnen ontstaan.
Kersenpittenzakken hebben het nadeel dat ze opgewarmd moeten worden in een magnetron, erg dik en niet hygiënisch zijn. Ze mogen ook niet nat worden en kunnen allergische reacties opwekken.

Een warmtezak kan ook als coolpack gebruikt worden, dus eigenlijk is het een 2-in-1 product.
Zo zijn er nog veel meer zaken waar een warmtezak voordelen biedt...

Bekijk de voor-, en nadelen eens op:
http://www.relaxxed.nl/vergelijk/
http://www.relaxxed.nl//wp-content/uplo ... k_zelf.pdf
jorg1978
Nieuw lid

Keer terug naar Medicatie