Langdurig gebruik NSAID's

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Langdurig gebruik NSAID's

Berichtdoor Anouk » ma sep 07, 2015 6:18 am

Goedemorgen, langdurig gebruik van NSAID's overal lees je dat het niet goed voor je is, maar als het wel nodig is, wat dan? Ik ben nu 34... naproxen helpt op het moment best goed... maar stel dat ik het nog 40 jaar moet gebruiken.. zijn dan al mijn ingewanden kapot? Ik gebruik wel altijd omeprazol...
Anouk
Nieuw lid

Reumavorm: fibromyalgie, hms

Re: Langdurig gebruik NSAID's

Berichtdoor duime-lotje » ma sep 07, 2015 2:34 pm

Hoi,

mijn leverfuncties zijn heel erg achteruitgegaan bij gebruik van NSAID...die mag ik dus niet meer gebruiken :esad:

gr. Ilse
duime-lotje
Lid

Reumavorm: relapsing polychondr

Berichtdoor Wrenchman » ma sep 07, 2015 9:05 pm

Anouk schreef:Ik ben nu 34... naproxen helpt op het moment best goed... maar stel dat ik het nog 40 jaar moet gebruiken.. zijn dan al mijn ingewanden kapot? Ik gebruik wel altijd omeprazol...

Zou een quote van mij kunnen zijn. Precies mijn situatie. Ik gebruik nu een jaar of 1,5 NSAIDS en nu dus Naproxen. Ik hoorde laatst de huisartsassistente zeggen dat dit eigenlijk medicijnen zijn voor kortere termijn, maar dat was haar openlijke twijfel. De huisarts durft het mij gewoon voor te schrijven, dus zal het wel goed gaan.

En ja, of je er korter door leeft. (om het maar zo te zeggen) Ik wou ook wel dat ik het wist. Wat ik wel weet is dat dag in, dag uit met pijn lopen ook niet bevorderlijk is.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor jopie1982 » ma sep 07, 2015 11:23 pm

Hier ook iemand die jong is en langdurig gebruikt. 32 en gebruik al 8 jaar. Vaker zonder geprobeerd maar helaas kon dat niet dus ik weet waarvoor ik slik.
Wel al zoveel bekende gehad, longen, lever, darmen en ogen dat ik altijd zeg ik ga dood aan de bijwerkingen vd medicijnen. En meen het helaas ook.
jopie1982
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor pierre » di sep 08, 2015 8:45 am

Naproxen was voor mij een goede pijnstiller,maar pas op. na een gebruik van meer dan 25 jaar kreeg ik hartklachten die veroorzaakt werden door een slechte nierfunctie,dit is gekomen door de naproxen waardoor ik helemaal geen ontstekingsremmers meer mag gebruiken met alle gevolgen. laat geregeld je bloed controleren

Gr. Pierre
pierre
Lid

Reumavorm: ra+ap

Berichtdoor Anouk » vr sep 11, 2015 9:16 pm

Dat klinkt niet zo goed... ik gebruik nu 1000mg per dag want 2x 250 helpt echt niet... maar ik weet ook niet wat het alternatief zou zijn, al zoveel geprobeerd... lastig :econfused: :econfused: :econfused:
Anouk
Nieuw lid

Berichtdoor Anouk » za sep 12, 2015 7:09 am

En hoe zou het dan zitten met langdurig gebruik van paracetamol?
Anouk
Nieuw lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » za sep 12, 2015 12:21 pm

Dat checken van je bloedwaardes kan helpen lijkt me. Als je lever of je nieren door de medicatie in de problemen komen wordt dat zichtbaar in je bloedwaardes.
Paracetamol is volgens mij zo mild in vergelijking met die andere medicatie dat je daar minder bang voor hoeft te zijn.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Keer terug naar Medicatie