Foutje, foliumzuur ingenomen ipv mtx

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Foutje, foliumzuur ingenomen ipv mtx

Berichtdoor Zootopia74 » wo sep 30, 2015 7:31 pm

Hoi,

Ik heb vanavond een foutje gemaakt. Perongeluk foliumzuur ingenomen ipv mtx. Volgorde verwisseld...
En nu? Mtx mag niet op zelfde dag als foliumzuur.

Ik zou zeggen morgen gewoon mtx innemen. En dan vrijdag weer foliumzuur.

Iemand anders ander advies?

Groet
Dion
Zootopia74
Lid

Reumavorm: Artritis psoriatica

Re: Foutje, foliumzuur ingenomen ipv mtx

Berichtdoor Arkan » wo sep 30, 2015 8:15 pm

Ik ben natuurlijk geen arts, maar ik denk dat het inderdaad het best is dat je de MTX morgen neemt en de dag erna weer gewoon foliumzuur.
Beide mogen inderdaad niet op dezelfde dag.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor Hermione » do okt 01, 2015 12:24 pm

Inderdaad 24 uur wachten, en dan je mtx innemen. Maar NIET de dag erna nog een keer foliumzuur innemen, want die heb je al. En die remt de werking van de mtx (zijn antagonisten).
Je kunt hiervoor of je arts bellen, of de apotheek, en die kunnen je dit advies ook geven.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr okt 02, 2015 12:01 pm

Heb je dan 6 pilletjes foliumzuur genomen? Ik moest er wel om lachen toen ik je berichtje las. Ze lijken inderdaad op elkaar!
Je hebt vast de mtx al genomen inmiddels, maar ik zou in zo'n geval de reumaconsulent bellen voor advies.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Lalage » za okt 03, 2015 8:39 am

Hm ja ze zijn allebei geel... maar de foliumzuur zit bij mij in een plastic potje en de mtx in een doosje, dat scheelt ;)
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Arkan » za okt 03, 2015 4:30 pm

Bij mij is vergissing uitgesloten. De mtx zijn kleine witte pilletjes en de foliumzuur zijn gele capsules.
Arkan
Lid

Berichtdoor Henk » za okt 03, 2015 5:05 pm