Nierfuntie

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Nierfuntie

Berichtdoor AngèleM » zo okt 04, 2015 5:24 pm

Hallo,

ik gebruik sinds kort TMX naast diclofenac, maar voelde me de laatste tijd eigenlijk alleen maar slechter. Vrijdag contact gehad met de reumatoloog ivm bloedonderzoek en het bleek dat de nierfunctie niet goed was. Ik moest onmiddelijk stoppen met de diclofenac. Daar was ik niet zo blij mee, omdat ik de pijnonderdrukking erg op prijs stel (wie niet?).
Later vroeg ik me af of het ook door de nieren kan komen dat ik me slechter voel. Iemand die daar ervaring mee heeft?

groetjes, Angele
AngèleM
Lid

Reumavorm: AP

Re: Nierfuntie

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma okt 05, 2015 8:57 am

Heb je ook te horen gekregen hoe nu verder?
Ik heb ooit in het begin (1998) een leverfunctiestoornis gekregen door de medicatie (salazopyrine en diclofenac). Ik moest toen 6 week stoppen, reden voor mijn reuma om meteen een feestje te geven in mijn lichaam, en toen de functie weer normaal was mocht ik weer starten met de salazopyrine.
In plaats van diclofenac kreeg ik toen trouwens ibuprofen.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Re: Nierfuntie

Berichtdoor AngèleM » di okt 06, 2015 9:59 pm

Ik moet terug naar gewone Paracetamol, die slik ik dus ook gelijk voor de maximale hoeveelheid. De reumatoloog heeft nog een andere pijnstiller genoemd, maar ik zat in een volle bus toen hij belde. Ibuprofen heeft zelfde nadelige invloed op de nieren, weet ik. Morgen moet ik weer bloed prikken of het beter is na het stoppen. Gezien de krampen die ik afgelopen nacht overal had, ben ik er niet gerust op.
AngèleM
Lid

Reumavorm: AP

Keer terug naar Medicatie