Welke pillendoos heb jij?

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Welke pillendoos heb jij?

Berichtdoor Wrenchman » wo maart 02, 2016 12:35 am

Een poos geleden had mijn vrouw een pillendoos van de Blokker meegenomen voor mij wat echt een troepding was. Hij was ook stuk in de doos en is dus teruggegaan.

Daarna heb ik op Ebay deze pillendoos ($1,58) gevonden voor in de tas/onderweg en deze organiser ($2,86) voor de hele week. Is beide van goede kwaliteit naar mijn mening. Wel is de eerst genoemde moeilijk te openen wat een probleem kan zijn met handen die niet meewerken.

Kost dus een habbekrats. Wel moet je rekening houden met lange levertijden omdat het rechtstreeks uit China komt.

Misschien heeft hier iemand er wat aan.
Laatst bijgewerkt door Wrenchman op wo maart 02, 2016 9:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Re: Pillendoos

Berichtdoor Lalage » wo maart 02, 2016 9:59 am

Ik heb een hele fijne pillendoos gekocht bij de apotheek: ook zo'n torentje met voor elke dag een apart doosje met vier vakjes. Ze zijn heel makkelijk te openen. Mijn enige verbazing was dat de apotheek dit niet adviseert als je voor het eerst met een waslijst aan nieuwe medicijnen komt.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Dani- » wo maart 02, 2016 11:05 am

Ik heb zo'n blauwe week-doos.. Maar daar past alles niet in dus loop ik nog te kl#ten met losse doosjes..

Hoe groot zijn die vakjes, Lalage?
Dani-
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Lalage » wo maart 02, 2016 12:46 pm

Dani- schreef:Hoe groot zijn die vakjes, Lalage?

ik schat ze 2 bij 4 cm, dus er kunnen met gemak drie grote capsules in. En vaak heb je niet vier medicijnmomenten dus dan kan je het vakje ernaast ook vullen. Ga gewoon eens kijken bij de apotheek, daar hebben ze die dingen in alle soorten en maten ;) en anders kunnen ze 't vast voor je bestellen.
Lalage
Lid

Berichtdoor Hermione » wo maart 02, 2016 12:51 pm

Ik heb die van de Blokker, al een paar jaar, en ik vind 'm echt heel fijn! Ruime vakjes, wat ik nodig heb, omdat ik van die grote pillen B12 slik, en de rest van het ochtendvakje vol zit met de rest (prednison, maagbeschermer, enz.)

Ik heb 'm alleen voor de ochtend gevuld, en doe in de rest van de vakjes de ochtendmedicatie van één week en twee weken later. Zo heb ik dus geen weekdoos, maar een drie-weken-doos :-)

Ook kun je de dagdoosjes makkelijk eruit halen en meenemen. Ze sluiten echt goed genoeg, en ik heb dan dus in één doosjes medicatie voor drie dagen bij me. Er zitten trouwens vier van die vakjes in, dus ik zou ook voor vier dagen kunnen vullen.

Die van de Blokker heb ik toendertijd online gekocht, samen met een pillensnijder. Daar ben ik iets minder enthousiast over, dat is een goedkoop ding, en hij functioneert ook als een goedkoop ding. Maar goed, ik heb er toch een tijdlang mijn paracetamol mee gesneden, toen mijn handen echt niet wilden.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Dani- » wo maart 02, 2016 1:32 pm

Lalage schreef:
Dani- schreef:Hoe groot zijn die vakjes, Lalage?

ik schat ze 2 bij 4 cm, dus er kunnen met gemak drie grote capsules in. En vaak heb je niet vier medicijnmomenten dus dan kan je het vakje ernaast ook vullen. Ga gewoon eens kijken bij de apotheek, daar hebben ze die dingen in alle soorten en maten ;) en anders kunnen ze 't vast voor je bestellen.

Ik ga eens even kijken :ewink:
dit zijn van die dingen daar denk je niet meer over na.. Tot je leest dat het handiger kan..
Dani-
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo maart 02, 2016 6:21 pm

Poe, als ik jullie zo lees ben ik blij dat ik amper pillen neem.
Ik heb alleen de Vitamine D.
De rest zijn wekelijkse en 2-wekelijkse drukpennen.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Re: Welke pillendoos heb jij?

Berichtdoor Wrenchman » wo maart 02, 2016 9:17 pm

De pillendoosjes bij mijn apotheek beginnen bij een euro of 10. Die van de Blokker was volgens mij ruim 15 euro en een troepding. Als ik mij niet vergis, was het deze. (al klopt de prijs niet met mijn beleving)
Mijn onderwerp was dat het dus goedkoop ook goed kan zijn en je hoeft er de deur niet voor uit.

Maar ik heb het onderwerp aangepast aan de discussie.
Wrenchman
Lid

Berichtdoor Lalage » wo maart 02, 2016 9:25 pm

vrolijkmeisje schreef:Poe, als ik jullie zo lees ben ik blij dat ik amper pillen neem.

Ik neem nu ook alleen nog mtx en foliumzuur, maar juist omdat dat niet elke dag hetzelfde is, is zo'n doos handig. Toen ik prednison moest afbouwen met een ingewikkeld schema was de pillendoos echt onmisbaar.
Lalage
Lid

Berichtdoor Dani- » wo maart 02, 2016 10:37 pm

Wrenchman schreef:De pillendoosjes bij mijn apotheek beginnen bij een euro of 10. Die van de Blokker was volgens mij ruim 15 euro en een troepding. Als ik mij niet vergis, was het deze. (al klopt de prijs niet met mijn beleving)
Mijn onderwerp was dat het dus goedkoop ook goed kan zijn en je hoeft er de deur niet voor uit.

Maar ik heb het onderwerp aangepast aan de discussie.

Het handige van zelf kunnen kijken is dat je kunt kijken of ie makkelijk te openen is.. Daarbij de kleine ondernemer met fysieke winkel heeft het al zo zwaar.. :ewink: :ewink:

Die organizer van jou lijkt mij zeer geschikt, maar weet jij of die makkelijk te openen is?
Dani-
Lid

Berichtdoor Wrenchman » do maart 03, 2016 12:07 am

Dani- schreef:Het handige van zelf kunnen kijken is dat je kunt kijken of ie makkelijk te openen is.. Daarbij de kleine ondernemer met fysieke winkel heeft het al zo zwaar.. :ewink: :ewink:

Die organizer van jou lijkt mij zeer geschikt, maar weet jij of die makkelijk te openen is?

De doosjes van de organizer zijn goed open te maken met weinig kracht. Daarom had ik ook bij de pillendoos de opmerking gemaakt dat deze zwaar gaat, speciaal vanwege de beoogde doelgroep.
Van de doosjes van de organiser kan het hele deksel ook af. (zeg maar alle 4 klepjes tegelijk)

Als je de pillendoos op Google opzoekt in een Nederlandse webwinkel, zul je zien dat er een euro of 7 voor betaald moet worden. Terwijl die webwinkel het waarschijnlijk importeert voor 50 cent in de bulk. Voor anderhalve euro waag ik graag een gokje.
De apotheek verdient al genoeg aan mijn recepten dunkt mij... Kijk dan bij de Hema, Action of een andere winkel.

Ik ben in mijn zoektocht ook organizers voor een hele maand tegengekomen. Voor als je geld teveel hebt...

En anders vraag je aan je apotheek of ze het in zakjes op een rol willen doen...

Een andere 'lifehack' voor doordrukstrips is om deze met een vork of mes in te snijden, mocht het te zwaar gaan. Ik heb Omeprazol capsules gehad in een waardeloze blisterverpakking, die ik allemaal in 1 keer in een potje deed om niet elke dag de ellende te hebben.
Wrenchman
Lid

Berichtdoor Arkan » do maart 03, 2016 8:13 am

Deze heb ik, en ik ben er heel tevreden over. De doosjes schuiven heel makkelijk open.
Gekocht bij de apotheek.
Foto is van de versie van de blokker, die heeft mijn man, maar die schuiven iets te snel open, zodat als je het doosje moest laten vallen, het vanzelf open gaat en je pilletjes over de grond rollen. De apotheek versie is een stuk duurder, maar wel een heel pak steviger.

Afbeelding
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor vrolijkmeisje » do maart 03, 2016 8:40 am

Lalage schreef:
vrolijkmeisje schreef:Poe, als ik jullie zo lees ben ik blij dat ik amper pillen neem.

Ik neem nu ook alleen nog mtx en foliumzuur, maar juist omdat dat niet elke dag hetzelfde is, is zo'n doos handig. Toen ik prednison moest afbouwen met een ingewikkeld schema was de pillendoos echt onmisbaar.

Ja, in andere tijden vond ik het ook heel handig. En ook na mn polsoperatie. Zat ik opeens op 10 pillen per dag ofzo en raakte ik steeds de draad kwijt wanneer ik voor het laatst genomen had.
Ik vulde dan 's ochtends een pillendoosje met 1 vakje, en telde gedurende de dag hoeveel er nog in zaten. Zo wist ik altijd wanneer ik weer moest nemen.
(de foliumzuur heb ik ook 1 keer per week natuurlijk).
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Hermione » do maart 03, 2016 1:05 pm

Arkan, die van de foto heb ik dus! Die van mij schuiven niet te snel open gelukkig, ik heb er nog geen gedoe mee gehad in ieder geval. En al regelmatig met één zo'n bakje in mijn tas op pad geweest.
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor Hermione » do maart 03, 2016 1:06 pm

@Lalage, ik was ook heel blij met mijn pillendoos met het afbouwen van de prednison. Helemaal omdat ik 'm dus voor 3 weken vul, dat was echt héél handig. Schema ernaast, vullen maar, en vervolgens drie weken lang niet meer nadenken bij wat je die dag nou precies moet slikken. Ook geen ongewenste psychologische effecten op het afbouwen (zo van, ik slik vandaag minder prednison, dan zal ik wel last krijgen).
Hermione
Hermione
Lid

Volgende

Keer terug naar Medicatie