Welke pillendoos heb jij?

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Re: Welke pillendoos heb jij?

Berichtdoor AngèleM » do maart 03, 2016 8:15 pm

Ik heb in de kast gewoon een 2-vaks maaltijdbak van de chinees staan. Ene kant ochtendmedicatie, andere kant avondmedicatie. Strips en potjes erin, zodat je weet wat wat is en makkelijk als er weer een wijziging in de medicatie is, eventjes omruilen. Voordeel voor mij is wel dat ik zowel 's morgens als 's avonds er een verpakking tussen heb zitten met een dagaanduiding.
AngèleM
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Arkan » do maart 03, 2016 9:59 pm

Hermione schreef:Arkan, die van de foto heb ik dus! Die van mij schuiven niet te snel open gelukkig, ik heb er nog geen gedoe mee gehad in ieder geval. En al regelmatig met één zo'n bakje in mijn tas op pad geweest.

Die van de apotheek blijven ook mooi gesloten. Die gooi ik ook gewoon in mijn handtas als we ergens naar toe gaan. Ook voor op de camping is het makkelijk. Je hoeft niet steeds hele doosjes of blisters mee te sleuren.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor Hermione » vr maart 04, 2016 12:56 pm

Arkan schreef:
Hermione schreef:Arkan, die van de foto heb ik dus! Die van mij schuiven niet te snel open gelukkig, ik heb er nog geen gedoe mee gehad in ieder geval. En al regelmatig met één zo'n bakje in mijn tas op pad geweest.

Die van de apotheek blijven ook mooi gesloten. Die gooi ik ook gewoon in mijn handtas als we ergens naar toe gaan. Ook voor op de camping is het makkelijk. Je hoeft niet steeds hele doosjes of blisters mee te sleuren.

Ja precies. Ik nam zelfs mijn weekdoos mee naar de revalidatie. Ik was daar intern van zondagavond tot vrijdagmiddag, en voor die dagen mijn bakjes mee voor de zekerheid. In dat soort instellingen gaat er altijd wel een keer iets mis me je medicatie, en daar zit je niet op te wachten. Ik slikte mijn eigen spul, en hun dagzakjes nam ik in het weekend mee, en daar vulde ik dan de volgende doos mee :-)
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Vorige

Keer terug naar Medicatie