Pijnstilling bij langdurige pijnklachten.

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Pijnstilling bij langdurige pijnklachten.

Berichtdoor Wrenchman » do apr 21, 2016 9:16 pm

Aangezien het er zo langzamerhand naar uit gaat zien dat er voor mij voorlopig nog niet veel gaat veranderen aan mijn klachten, ben ik mij aan het herpakken. Wat mij betreft ga ik binnenkort afscheid nemen van de reumatoloog omdat ik geen ontstekingen heb. Dus zodoende ben ik wat aan het surfen gegaan.

Een site waar de minste flauwekul (naar mijn mening) op staat is thuisarts.nl Daar heb ik eens geklikt op het artikel over chronische pijn. Er is wat voor te zeggen dat dit artikel je meteen naar de psycholoog wil hebben, maar ach, er staat wel nuttige informatie in. Ook voor alle meelezers die nooit reageren op dit forum. (hallo allemaal)

Nog even verder surfen en klikken kom ik op de standaard van het NHG m.b.t. pijn uit.
Het tabelletje ken ik inmiddels. Ik gebruik stap 1t/m3. Paracetamol, Naproxen en Tramadol.
Wat ik echter niet wist zijn de adviezen voor Paracetamol! Men zegt altijd dat je 4 gram per dag mag slikken, maar dat blijkt dus voor langdurig gebruik even anders te zijn! :evil:
bij gebruik > 1 maand max. 2,5 g/dag

En ik heb er al eens naar gevraagd maar nee hoor, dan kan gewoon. Het is de pijnstiller met de minste bijwerkingen. Liever dat dan de andere twee.

Ik weet zelf niet een oplossing om tot een goede pijnstilling te komen met zo min mogelijk bijwerkingen. Maar ik slik liever helemaal niets omdat ik nog wel even mee moet.
Het helpt niet mee om dit te lezen. Waarom zou een huisarts dan een ander advies geven dan een richtlijn?
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Re: Pijnstilling bij langdurige pijnklachten.

Berichtdoor adeb65 » vr apr 22, 2016 11:49 pm

Hallo Wrenchman

ik geef toe dat ik het hele verhaal niet gevolgd heb,maar ik hoop vooral dat er voor jou ook een goede pijnstilling gevonden word
Ben je al eens bij een pijnpoli geweest?

ms staat het wel ergens hoor,maar zoals gezegd , heb ik niet alles gelezen

Het blijft gewoon een moeilijk controleerbare ziekte, die met veel pijn gepaard kan gaan

Sterkte ermee

Astrid
adeb65
Lid

Reumavorm: artritus

Keer terug naar Medicatie