Smartphone pillenwekker

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Smartphone pillenwekker

Berichtdoor Wrenchman » wo jun 22, 2016 8:03 pm

Onlangs kwam ik in de Play Store de app Medisafe tegen. Ik betrap mijzelf er namelijk wel eens op dat ik vergeet mijn medicijnen in te nemen. Iedereen hier weet waarschijnlijk wel de gevolgen.

In deze app kun je al je medicijnen ingeven. Is voornamelijk gericht op pillen. Je kunt mijns inziens echt alles instellen wat je maar wilt.
Het is gericht op 4 innamemomenten welke je zelf kunt instellen. Je kunt kiezen met welke toon je herinnert wordt, hoe vaak, welke interval, noem maar op.
Van de medicijnen is er een standaard lijst waar al een hoop in staat. Maar je kunt de vorm en kleur van de capsule zelfs kiezen. (ook tweekleurig) Zo zie je precies welke pillen je nodig bent.
Ook de hoeveelheid voor elk innamemoment en per medicijn is in te stellen. Ook of je het voor een bepaalde tijd, chronisch of eenmaal per week moet nemen kun je kiezen. Zelfs per maandelijkse periode.

Staat je medicijn niet in de standaard lijst? (paardebloementhee bijvoorbeeld) Geen probleem, dan kun je het handmatig invoeren.

Mogelijkheden te over. Heb zelfs een deel nog niet benoemd. Probeer het eens.
Er zijn overigens ook alternatieven, alleen die heb ik niet getest, dus moet je zelf even klooien. (misschien hieronder even aanvullen) Of het voor Apple beschikbaar is? Zoekt en gij zult vinden.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Re: Smartphone pillenwekker

Berichtdoor DaisyD » do jun 23, 2016 10:06 pm

Dat is zeker een handige app Wrenchman! Bedankt voor de tip! En jawel, ook beschikbaar voor de iphone.
DaisyD
Lid

Reumavorm: RA

Re: Smartphone pillenwekker

Berichtdoor Wrenchman » za jun 25, 2016 4:02 pm

Gebruik de app nu inmiddels een kleine week en heb nog veel meer ontdekt. Ik schreef eerder dat het voornamelijk op pillen gericht is, maar ook poeders, spray's, inhalers, pleisters, druppels en naalden kun je erin zetten.

Als je in het weekend de telefoon uit hebt, maar je wel je medicijnen hebt ingenomen, kun je dit bij het inschakelen van je toestel bijwerken. Je krijgt dan een herinnering met de keuze of je de medicijnen op het innametijdstip hebt ingenomen of op het moment dat je je telefoon inschakelde.
Dit kun je daarna helemaal terugkijken in de app.

Waar ik niet zo van gecharmeerd was, is het weekoverzicht met hoeveel % van je medicijnen je hebt ingenomen. Alsof het een doel is om op de 100% te komen... Dit kun je ook uitschakelen. Dit overzicht kun je ook delen via e-mail. :roll:

Voor de echte fanatici is er ook een mogelijkheid om gegevens als je bloedwaardes, (bijvoorbeeld suiker, bloeddruk en hartslag) afspraken, artsen en een dagboek bij te houden. Heb er niet mee gewerkt, dus weet niet of dit wat is...
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Keer terug naar Medicatie