Metoject bewaren

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Metoject bewaren

Berichtdoor Lalage » wo jul 13, 2016 11:20 am

Sinds kort gebruik ik Metoject. Er staat op dat het onder de 25 graden bewaard moet worden. Nu is het in de zomer soms wel warmer hier in huis. Kan ik het dan in de koelkast stoppen of is dat ook weer niet de bedoeling?
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Re: Metoject bewaren

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo jul 13, 2016 5:10 pm

Volgens mij is de koelkast echt te koud hoor.
Ik heb het ook wel eens warmer in huis dan die 25 graden en heb me dit ook wel eens afgevraagd.
Ik heb de spuiten wel op een plek liggen die redelijk lang koel blijft. Misschien moet ik nog beter opletten en bij warmte echt de koelste plek opzoeken. Dat is in mijn geval de wc en het halletje. Wel een rare plek voor mtx-spuiten :econfused:
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor marielle261175 » wo jul 13, 2016 6:14 pm

Ik gebruik ook al een paar jaar metoject en de spuiten liggen zomer en winter op dezelfde plaats. Ik heb hierdoor nog nooit rare bijwerkingen gehad of het idee gehad dat het medicijn niet meer werkte. Ik maak me er dus niet zoveel zorgen over als het een paar weken per jaar wat warmer is in huis.
marielle261175
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Lalage » do jul 14, 2016 7:13 am

Bij mij liggen ze nu in de badkamer ;) Dank voor jullie reacties! Het zal ook niet abrupt boven de 25 graden misgaan. Ik kan het nog wel een keer vragen in de apotheek.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Keer terug naar Medicatie