Internetapotheek eFarma kan niet lezen!

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Internetapotheek eFarma kan niet lezen!

Berichtdoor tinus » di aug 09, 2016 1:31 pm

Ik bestel mijn medicatie altijd bij eFarma. Daar is al van alles misgegaan omdat die lui niet goed lezen.

Nu hebben ze mtx 20 mg gestuurd in plaats van 15 mg.

Dat is een overdosering van 33% !

(Ik ken de zorgkaartnederland en ik hoef verder geen goede raad zoals 'ga naar een echte apotheek'.
Ik wil hier alleen een waarschuwing plaatsen, want ik vind het schandalig :evil:)
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Re: Internetapotheek eFarma kan niet lezen!

Berichtdoor DaisyD » wo aug 10, 2016 12:23 am

Hallo Tinus
Ik ben met je eens dat het overdoseren van mtx (of van welk medicijn dan ook) natuurlijk nooit mag voorkomen, maar ik ben toch ook wel benieuwd waarom je je medicatie bij een internetapotheek koopt. Wat is daar de reden van?
Groetjes, Daisy
DaisyD
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor tinus » wo aug 10, 2016 11:50 am

Dag Daisy

Op het gevaar af dat ik toch weer goedbedoelde adviezen krijg:

Ik bestel bij een internetapotheek omdat

... dat ongeveer €6 per recept goedkoper is dan in de lokale apotheek (terhandstellingskosten),
... je in onze lokale apotheek altijd, of het nou druk is of niet, een tijd moet wachten,
... je er betuttelend wordt toegesproken, zeker bij een eerste uitgifte. Of je daar nu van gediend bent of niet (begeleidingsgesprek),
... je er elke keer paperassen bij krijgt, onder andere een beknopte bijsluiter op A4. Voor mij onnodig en ongewenst,
... ik op deze manier (digitaal) overzicht heb,
... ik er de deur niet voor uit hoef (reuma, weet je wel :esad: ).

En nu wil ik van jou graag weten waarom je me deze vraag stelde 8)

Groeten, Tinus.
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Berichtdoor DaisyD » wo aug 10, 2016 12:36 pm

Hoi Tinus,

Niet dat het belangrijk is ( :ebiggrin: ), maar ik vind dat prima redenen hoor! Ik was er benieuwd naar omdat ik me afvroeg of het voor mij misschien ook een optie zou kunnen zijn om via zo'n apotheek mijn mtx en foliumzuur te bestellen. Ik heb geen grote problemen met mijn apotheek, maar ik erger me wel regelmatig aan precies die punten die jij opnoemt. En daarnaast; 'gemak dient de mens' nietwaar?! Ik ga eens kijken op de website van die apotheek hoe het allemaal werkt, want het lijkt me eigenlijk wel wat!

Groetjes, Daisy
DaisyD
Lid

Berichtdoor tinus » wo aug 10, 2016 4:56 pm

O, mooi is dat! Wat als waarschuwing bedoeld was, blijkt gaandeweg veranderd in een aanbeveling :lol:

Nou ja, als je zelf de vinger aan de pols houdt, handig bent met internet en je niet ergert aan (veel) fouten...
tinus
Lid

Berichtdoor DaisyD » do aug 11, 2016 12:08 am

Nou, de waarschuwing om bij deze apotheek ZEER goed op te letten of hetgeen me wordt toegestuurd wel het juiste is, heb ik echt wel goed opgemerkt hoor! En ik zal er ook zeker rekening mee houden. :wink:
DaisyD
Lid

Keer terug naar Medicatie