mtx en humira

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Re: mtx en humira

Berichtdoor Hermione » do feb 01, 2018 12:58 pm

nou, oké dan, gelukkig is je verhaal nu wel serieus genomen..
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Just human » ma jun 18, 2018 10:32 pm

Hoi lieve mensen

Hier was ik weer eens en sorry weer met een vraag.
Zijn er mensen onder jullie die met gebruik mtx en enbrel soms last hebben van even tikkie geheugenverlies?
Dus niet echt extreem maar even niet op een woord of naam kunnen komen.
Misschien ligt het ook aan andere medicijnen want ik heb weer andere verpakkingen en andere namen.
Als ik dan schoorvoetend vraag of het datzelfde medicijn dan wel blijft zegt men tegen me dat het stofje er toch in zit.
De laatste tijd gebeurt dat steeds meer. Andere fabrikant, andere merk goedkoper is dan het antwoord.

Groetjes van Just
Just human
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Arkan » wo jun 20, 2018 7:37 pm

Om eerlijk te zijn, dat heb ik inderdaad wel eens. Even niet op dingen kunnen komen die vanzelfsprekend zijn.
Een naam van een goeie kennis vergeten of met het brood naar de garage gaan. Het is niet erg, maar het gebeurd allemaal wel eens.

Mijn man wijt het aan de leeftijd, zou vroeg zijn met 56 maar het kan best.
Sommige mensen beweren dat het kan van de medicatie.
Ik weet het niet waar het aan ligt, maar ik neem wel MTX en ik spuit Enbrel, dus ja wel die bepaalde combi.
Zou het dan toch?

Enne, geen sorry voor vragen hoor, iedereen is hier vrij om te vragen en te antwoorden zoals we zelf willen. Uiteindelijk zijn we allemaal lotgenoten.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor Hermione » do jun 21, 2018 12:54 am

ik wijt dat altijd aan de vermoeidheid die je cadeau krijgt bij een ontstekingsziekte ;)
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor vrolijkmeisje » do jun 21, 2018 7:37 am

Ik wijt het aan de leeftijd inderdaad, dat ik steeds vaker niet op namen of woorden kom. Schijnt ook bij de overgang te horen. Ik ben 49 dus ik vind het allemaal wel kloppen. De MTX gebruik ik al zo lang, daar heb ik het nooit specifiek aan kunnen linken.
En ook heel logisch dat als je dodelijk vermoeid bent dat ook het geheugen niet optimaal functioneert (lijkt mij).
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Arkan » do jun 21, 2018 2:51 pm

Hermione schreef:ik wijt dat altijd aan de vermoeidheid die je cadeau krijgt bij een ontstekingsziekte ;)

Dat is zeer zeker ook een goeie kanshebber om er de oorzaak van te zijn.
En dat moe zijn kennen we denk ik ook allemaal. En dat wordt dan nog in de hand gewerkt door bepaalde medicamenten.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor Henk » do jun 21, 2018 4:56 pm

Mijn geheugen was even 'wat' minder na een paar CVA's (herseninfarcten), maar is gelukkig weer helemaal op peil.
Het kost soms wel iets meer tijd dan vroeger om ergens op te komen... maar dat is de leeftijd.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Lalage » vr jun 22, 2018 8:36 am

Dit herken ik niet, maar de vermoeidheid wel.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Vorige

Keer terug naar Medicatie