Nog andere medicijnen voor Reuma?

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Nog andere medicijnen voor Reuma?

Berichtdoor scooterlady » ma apr 10, 2017 3:18 pm

Vorig jaar een nieuwe reumatoloog gekregen..kwam van uit een second opinion.Ik kreeg Plaquenil en Methotrexaat..maar na een half jaar verder moet ik er mee stoppen..Voelde mij niet zo geweldig,de laatste maanden,steeds duizelig en net of ik steeds dronken ben..en geen eetlust meer..moe en kortademig..dus naar de huisarts er mee en die begreep het allemaal niet..soms zit mijn hart in mijn keel..kreeg prednison en dat hielp voor mijn benauwdheid maar het was er ook zo weer..Jaarlijkse controle moest ik bloedprikken en ze zagen dat mijn nieren niet goed werken,dus met 3 weken weer geprikt..en ze waren nog meer verslechtert..kreeg dikke enkels erbij..Heb al zoveel medicijnen voor me reuma gehad en vraag me af of er nu wel medicijnen zijn voor reuma en copd samen..
Wat kan je dan ziek voelen met deze medicijnen..nergens geen zin in..dus hoop maar of er nog wat is..anders kan ik leven met mijn reuma pijn.. :x
scooterlady
Lid

Reumavorm: reuma artritis

Re: Nog andere medicijnen voor Reuma?

Berichtdoor Lalage » wo apr 12, 2017 3:50 pm

Er zijn nog wel andere medicijnen, maar daarvoor kan je toch het beste met je reumatoloog overleggen...
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Henk » do apr 13, 2017 12:46 am

... waar ik één opmerking aan toe wil voegen:
Serieuze medicijnen hebben serieuze bijwerkingen.

Voor wie daar niet aan wil, zijn er legio kwakzalvers e.d. Bijna 500 jaar geleden waren er al varianten van het spreekwoord "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden".
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor scooterlady » do apr 13, 2017 8:10 am

Lalage schreef:Er zijn nog wel andere medicijnen, maar daarvoor kan je toch het beste met je reumatoloog overleggen...

Heb er al zoveel gehad..vele medicijnen werken anti op mij longen..ik heb helaas een dubbel probleem..heb COPD en Reuma..vele medicijnen gehad maar alle zijn niet goed voor mijn longen..en dat weet mijn reumatoloog ook..Dus afwachten. .dankje voor je reactie
scooterlady
Lid

Berichtdoor scooterlady » do apr 13, 2017 8:13 am

Henk schreef:... waar ik één opmerking aan toe wil voegen:
Serieuze medicijnen hebben serieuze bijwerkingen.

Voor wie daar niet aan wil, zijn er legio kwakzalvers e.d. Bijna 500 jaar geleden waren er al varianten van het spreekwoord "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden".

Heb je gelijk in Henk..maar heb al teveel ellende en wil nu ook niets erbij...ik had goede nieren..nu zijn die aangetast door de Mtx.
scooterlady
Lid

Keer terug naar Medicatie