Humira

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Humira

Berichtdoor scooterlady » ma jun 03, 2019 2:17 pm

Hallo,wie is bekend met Humira? Heb 1 jaar geen reuma medicijnen gehad omdat ik ziek was geworden door Leflunomide,nu ga ik woensdag beginnen met Humira injecties..lijk me erg spannend omdat ik door de leflunomide vele klachten had..droge ogen en infectie op mijn rechteroog waar ik al naar UMCG in Groningen ben geweest en dat het kwam door mijn reuma en niets aan te doen was..alleen elke 2 uur druppelen..zalven en ciclosporine voor gebruikt..en ziek ben geworden..45 kilo kwijt geraakt.in 4 maanden..nu gaat weer een beetje alleen mijn ogen nog niet..Ik hoop dat ik niet van Humira ziek word. Daarom mijn vraag..wie gebruikt ook Humira en wat doet het..groetjes Corrie
scooterlady
Lid

Reumavorm: reuma artritis

Re: Humira

Berichtdoor vrolijkmeisje » di jun 04, 2019 7:40 pm

Ik heb een paar jaar Humira gebruikt. Ik heb geen bijwerkingen gehad.
Na een paar jaar ben ik overgestapt op een ander middel omdat ik ontstekingen kreeg in mijn knieën en na verloop van tijd in steeds meer gewrichten.
De Humira werkte niet meer.
Hopelijk werkt het spul bij jou goed!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Dorine » zo jul 14, 2019 10:04 am

Ik heb voordat ik begonnen ben met een jakremmer jaren lang humira gebruikt zonder problemen. Totdat ik nadat ik zelfs de mtx had gestopt opeens last van kortademigeheid kreeg. Bij spoedonderzoek in het ziekenhuis bleek ik sarcoïde reactie van de humira in mijn longen te hebben. ( vastgesteld middels een punctie in de lymfeklieren vande longen). Dit is te vergelijken met besnier boeck, maar dit als bijweking van de humira. Helaas. Toen moeten stoppen en bestrijden met prednison en mtx. Dat heeft zo jaar geduurd. Uiteindelijk heeft een jakremmer mij geholpen! Ik wil alleen maar zeggen dat je altijd allert moet zijn op nare bijwerkingen of complicaties. Ieder reageert weer anders op medicatie.
Dorine
Lid

Reumavorm: Sarcoïdose /ra

Berichtdoor Lalage » wo jul 17, 2019 1:46 pm

Biologicals staan er juist om bekend dat ze weinig bijwerkingen hebben (al is het effect op heel lange termijn nog niet bekend). Humira wordt vaak als eerste biological voorgeschreven. Ik hoop dat het je gaat helpen!
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Keer terug naar Medicatie