Humira, Crohn en Reuma

Het forum waarin je met al je vragen en ervaringen rondom de ziekte van Crohn terecht kan!

Humira, Crohn en Reuma

Berichtdoor barrels2010 » za nov 26, 2011 2:00 pm

Ik wil even mijn enthousiasme delen met jullie. In 2007 werd bij mij de ziekte van Crohn geconstateerd en ik werd gelijk op de Salofalk (Mesalazine) gezet. Dit medicijn heb ik jaren geslikt en toen er reuma bij geconstateerd werd voelde ik me een soort wandelende apotheek, nog meer pillen. In de loop van de jaren mocht ik wel steeds minderen met pillen maar ik bleef toch lang op 2 per dag zitten.
Ongeveer 12 weken geleden begon ik met de Humira en voelde me steeds beter, het werkte goed tegen de reuma, ik kreeg weer energie en was al heel gelukkig met dit resultaat.

Een maand geleden vergat ik 1 van mijn pillen 's ochtends en eigenlijk merkte ik weinig verschil tussen wel of niet slikken. Dus besloten die pil niet meer te nemen en te zien waar het schip zou stranden, ik kon altijd weer beginnen. Nu hoorde ik afgelopen week van mijn MDL-arts dat mijn bloedwaardes zo goed waren en gezien mijn conditie en het gebruik van de Humira hoef ik pas over 1 jaar terug te komen en mag ik helemaal stoppen met de Salofalk.

Wow, ik ben zo blij eindelijk na 4 jaar van die pillen af!! Als je jaren door een hel van pijn en ongemak gaat moet ik dit even delen met jullie. Wie weet kan ik iemand hoop geven want dat is er!! Toen ik er slecht voor stond trok ik me ook altijd op aan de positieve verhalen van anderen en dat heeft me door heel wat moeilijke tijden heengesleept!!
Ik besef wel dat dit ook een tijdelijke opleving kan zijn maar misschien daarom geniet ik met volle teugen dat het nu zo goed gaat!

Bedankt voor het lezen en ik wens jullie allemaal alle goeds toe!!

Groetjes Barbera
barrels2010
Lid

Reumavorm: r.a.

Re: Humira, Crohn en Reuma

Berichtdoor josephina » za nov 26, 2011 5:41 pm

Wat fijn Barrels,dat het zo goed gaat.
Mijn reuma is ook stukken verbeterd dankzij Humira.
Wens je een mooi weekend.
josephina
Lid

Reumavorm: RA en artrose

Berichtdoor Henk » zo nov 27, 2011 5:07 am

Hopen dat het lang goed blijft gaan... of nog beter!
Je 'moest' er blijkbaar reuma bij krijgen om het voor jou goede middel om de ziekte van Crohn te onderdrukken voorgeschreven te krijgen.
Het zou mooi zijn wanneer het ook nog een gunstige invloed zou hebben op je diabetes, maar bij twee van drie chronische aandoeningen is ook wel een (voorzichtige) felicitatie waard.

Bedankt voor het delen van dit goede nieuws!
Met vriendelijke groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor sleinkie » za feb 04, 2012 10:03 am

gebruik sinds 4 jaar Humira, en vanaf de 1ste injectie voelde in gelijk verbetering, afgelopen augustus besloot de reumatoloog te proberen dat ik i.p.v 1x per 14dagen spuit, nu 1x per 3weken, 't is nu februari, en het gaat weer flink achteruit, veel meer pijn, dus in overleg met de reumatoloog ga ik nu weer 1x per 14dagen spuiten, en mijn gevoel zegt, dat het dan weer beter gaat.
zijn er nog meer van deze ervaringen? zou het wel graag willen weten
hartelijke groeten Sleinkie
gebruik sinds kort Humira,
wat 'n openbaring, sinds kort ben ik oijnvrij, op de onderrug na dan.
al 10jaar ernstige reumatische klachten, pijn en chr. vermoeidheid.
sleinkie
Lid

Reumavorm: artitis psoriasis

Berichtdoor gewrichtje » za feb 04, 2012 3:02 pm

Hallo Allemaal,

Ik gebruikte Humira de afgelopen 2 jaar. Toen ik er mee begon beviel met dat prima. De gewrichten waren rustiger en minder stijf. Ruim een half jaar geleden dacht ik te merken dat de werking minder werd. Nu ga ik over op nieuwe medicatie en moet ik stoppen met Humira. Ik ben nu 4 weken zonder Humira.
Ik heb nu veel pijn en ontstekingen in mijn gewrichten. Dus ik dacht dat het minder goed werkte terwijl eigenlijk het tegenover gestelde aan de hand was. Dus ik kan niet anders dan enthousiast zijn over Humira.

Groet,

Gewrichtje
gewrichtje
Lid

Reumavorm: Relapsing Polychondr

Keer terug naar Ziekte van Crohn