Ik wil even mijn enthousiasme delen met jullie. In 2007 werd bij mij de ziekte van Crohn geconstateerd en ik werd gelijk op de Salofalk (Mesalazine) gezet. Dit medicijn heb ik jaren geslikt en toen er reuma bij geconstateerd werd voelde ik me een soort wandelende apotheek, nog meer pillen. In de loop van de jaren mocht ik wel steeds minderen met pillen maar ik bleef toch lang op 2 per dag zitten.
Ongeveer 12 weken geleden begon ik met de Humira en voelde me steeds beter, het werkte goed tegen de reuma, ik kreeg weer energie en was al heel gelukkig met dit resultaat.
Een maand geleden vergat ik 1 van mijn pillen 's ochtends en eigenlijk merkte ik weinig verschil tussen wel of niet slikken. Dus besloten die pil niet meer te nemen en te zien waar het schip zou stranden, ik kon altijd weer beginnen. Nu hoorde ik afgelopen week van mijn MDL-arts dat mijn bloedwaardes zo goed waren en gezien mijn conditie en het gebruik van de Humira hoef ik pas over 1 jaar terug te komen en mag ik helemaal stoppen met de Salofalk.
Wow, ik ben zo blij eindelijk na 4 jaar van die pillen af!! Als je jaren door een hel van pijn en ongemak gaat moet ik dit even delen met jullie. Wie weet kan ik iemand hoop geven want dat is er!! Toen ik er slecht voor stond trok ik me ook altijd op aan de positieve verhalen van anderen en dat heeft me door heel wat moeilijke tijden heengesleept!!
Ik besef wel dat dit ook een tijdelijke opleving kan zijn maar misschien daarom geniet ik met volle teugen dat het nu zo goed gaat!
Bedankt voor het lezen en ik wens jullie allemaal alle goeds toe!!
Groetjes Barbera