Crohn en Bechterew

Het forum waarin je met al je vragen en ervaringen rondom de ziekte van Crohn terecht kan!

Crohn en Bechterew

Berichtdoor Hannelore1976 » za apr 21, 2012 10:50 pm

Hallo even mijn verhaal kwijd.

Ik heb al jaren last van mn darmen.Ik heb van die poederzakjes die ik moet oplossen in water en dan gelijk op moet drinken.
Als ik de zakjes niet gebruik wordt mn ontlasting hard en kan ik niet goed naar de wc..En als ik moet dat lukt het gewoon niet en
heb ik veel last van mn buik zoals krampen.Ik loop al heel lang met pijn ben nu 35 en het begon rond mn 25ste...Ik heb altijd al overgewicht gehad
en wat zeiden ze dan ga maar afvallen...Maar sins vorig jaar was het zo erg dat ik mn man moest bellen dat hij me ophaalde omdat ik niet meer
verder kon lopen naar huis.Ik was het zo zat de pijn dat ik voor de zoveelste keer ben terug gegaan en wat zei ze..... :cry: Ga eerst maar afvallen dan
kijken we verder...Ik zeg nee dockter :shock: ik ben het zat ik heb echt last en begon te huilen. :oops: ik vertelde haar toen ik 20 kilo kwijd was had ik het nog
de pijn in mn onderrug en heupen en benen..de dockter zei we gaan fotos maken en bloedprikken ik zeg oke eindelijk..Kijk als er echt niks uit kom dan weet
je genoeg toch?Dus ik dat allemaal gedaan en weer terug bij de dokter..Inderdaad er was goed te zien op de foto dat er iets zat op mn heupen en ontstekkingen in de bloed.Dus door naar de reumatoloog...Hij ook onderzoeken gedaan en weer bloedprikken en een mri scan laten doen twee weken later uitslag en ja mevrouw u heb reuma Bechterew.Pats :shock: :oops: aan de ene kant een grote opluchting dat er eindelijk wat is met mij maar aan de andere kant verdrietig en boos.Want de reumatoloog zei het was op de foto van 2009 al te zien dat jij dit heb reuma...Ik zeg Wat???Ja zeg hij ze hebben het niet goed gedaan dusss... :shock: Maar ja..Nu moet ik 25 april weer terug komen en heb weer bloedgeprik.Ik wil vragen over mn darmen en handen want dat gaat niet zo goed allemaal...Ik laat nog weten wat de reumatoloog ga zeggen..Sorry moest mn verhaal kwijd...Bedankt voor het lezen...

Liefs Hannelore :ebiggrin:
Laatst bijgewerkt door Hannelore1976 op ma mei 07, 2012 10:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Leer van gisteren - Droom voor morgen - Leef vandaag.
Hannelore1976
Lid

Reumavorm: bechterew en Fibromy

Re: Crohn en Bechterew

Berichtdoor Taartje » zo apr 22, 2012 1:33 pm

Ach Hannelore,
wat vreselijk verdrietig zeg dat jij je al die tijd niet serieus genomen voelt. Ik vind dat heel rot voor je. Delen van je verhaal zijn voor mij ook herkenbaar. Ik zit ook nog in de begin fase van diagnosestelling en zoeken naar de juiste behandeling enzo.
Heel veel succes 25 april (ik moet die dag toevallig ook naar de reumatoloog, ik krijg een andere, omdat mijn eerste verhuisd is)
Taartje
Lid

Reumavorm: sarcoïdose

Berichtdoor Hannelore1976 » zo apr 22, 2012 4:42 pm

Hoi Taartje ja het is echt te gek voor woorden dat het zo moest gaan.Gelukkig na zolang weet ik eindelijk wat eraan de hand is.
Ik laat je het wel weten van de 25 ste.Jij ook heel veel sterkte een woendag.
bedankt dat je gerageerd heb liefs Hannelore :wink:
Hannelore1976
Lid

Berichtdoor martje » zo apr 22, 2012 5:54 pm

Hallo Hannelore.
Ik heb je verhaal gelezen,ik vind het heel erg voor je dat je niet serieus genomen werd.
En die opmerkingen bah.
Zelf vermoed de reumatoloog ook een rug aandoening er bij bij mij.
Ik word gelukkig altijd wel serieus genomen.
Ik hoor 3 Mei de uitslag van de onderzoeken. Ik hoop dat je 25 April meer weet en dat ze je op de juiste manier gaan behandelen.
Ik heb ook veel pijn in mijn onderrug en heupen en bovenbenen, maar ook aan de rest van mijn gewrichten en pees aanhechtingen.
Ik ben nu bezig met een verhuizing ,we gaan gelijkvloers wonen. Die trappen hé ....die worden al hoger.
Sterkte er mee hoor !
Groetjes van Martje.
martje
Lid

Reumavorm: A.P. en artrose.

Berichtdoor Hannelore1976 » zo apr 22, 2012 8:38 pm

Hoi martje

Dankje wel moeilijk maar heb er lang voor moeten vechten.Ik wist gewoon zeker dat er wat aan de hand was.
Want toen ik veel was afgevallen toen had ik het ook.Ik ben trots op me zelf dat ik zei dat ik het zat was en kijk
als er nou echt niks uit was gekomen uit de onderzoeken ja dan kan je zeggen oooo ik moet afvallen want dit kan zo niet.
Maar zeg wel eerlijk ik ben te zwaar en moet afvallen maar het idee dat ze me niet geloven dat doet pijn.
Ik doe mn best weer om aftevallen maar wel moeilijk dat wel.Ik laat het weten een woensdag oke liefs hannelore

bedankt . :wink:
Hannelore1976
Lid

Berichtdoor martje » zo apr 22, 2012 10:10 pm

Nog heel even een reactie van mij.
Je mag met recht trots zijn op je zelf hoor !
Het is ontzettend zwaar om voor je zelf op te komen,zeker als je zo veel pijn hebt.
Afvallen is extra moeilijk voor ons,omdat veel bewegen en sporten niet gaat.
Heel veel succes en beterschap .
Martje.
martje
Lid

Reumavorm: A.P. en artrose.

Berichtdoor Hannelore1976 » wo apr 25, 2012 10:36 pm

Ben ik weer even...

Ik ben naar de reumatoloog geweest en de celebrex moest ik meestoppen,
omdat die niet geholpen hebben bij mij.Nu krijg ik Arcoxia 120 mg.1x daags en paracetamol mylan 1000mg 3x daags.Over 5 weken terug komen eerst natuurlijk weer bloedprikken en dan naar hem terug.Als de ontstekkingen niet minder is krijg ik ... humira of Enbrel dus we wachten af.Als ik nog meer klachten krijg bellen en niet meer wachten.De reumatoloog begreep dat ik goed pijn heb.Ook heb hij goed geluisterd naar wat ik allemaal gevraagd heb van de brief die ik gegeven heb...Ik hoop dat deze medicijnen helpen al is het maar wat minder pijn.Want soms is het echt niet tehouden maar dat begrijpen jullie ook allemaal..Heel veel liefs Hannelore x ;-)
Hannelore1976
Lid

Keer terug naar Ziekte van Crohn